Csütörtökön a fejlesztési minisztérium az országot kelet-nyugati irányban átszelő M8-as autópálya építését jelentette be.
(Illusztráció: Pixabay, CC0)
Az új sztráda a Balatontól a dunaújvárosi Duna-hídig vezet majd 65 kilométeres szakaszon. A kivitelezés viszont még odébb lesz: a kétszer kétsávos gyorsforgalmi útnak még csak az előkészítéséről van szó. „A tervezett út az M7 autópálya és a 710-es főút 2019 második felére megépülő csomópontjától indul majd” – írja közleményében a minisztérium.
A szakasz előkészítése 10 milliárd forintba kerül. A közbeszerzésen kiválasztandó tervezőknek 2022 végéig kell kidolgozniuk a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezetvédelmi munkarészeket és az engedélyezési terveket. Vagyis az M7-es és a Duna-híd között az építkezés legkorábban 2023 elején kezdődhet el.
Az M8-as autópálya a távlati tervek szerint az osztrák határtól vezet a meglévő 8-as főút térségében – több szakaszon azt fejlesztik gyorsforgalmi úttá – nagyjából Veszprém térségéig, ahonnan többek között Alsóörs, Balatonfűzfő és Balatonkenese térségében viszik az M7-esig, onnan Dunaújvárosig. A Duna keleti oldalán Kecskeméten át Szolnokig vezetve csatlakozik majd az M4-es autópályához.
Az M8-asról már az ezredfordulón születtek tervek, de csak mintegy tíz éve jelölték ki először nagyjából az útvonalát, teljesen pontos nyomvonala a mai napig nincs. Az útból a dunaújvárosi híddal együtt összesen öt szakaszon mintegy 35 kilométernyi készült el eddig.
(Index)
6 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás