Hétfőn elindult az első két exportvonat Kínába, a szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át visz árut a távol-keleti államba, a másik vonat konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállítják tovább.

A vonatok indítása alkalmából Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára fölhívta a figyelmet Magyarország tranzitszerepére, ennek előnyeit – mint fogalmazott – a közlekedési hálózat és a logisztikai infrastruktúra fejlesztésével lehet kiaknázni. A kedvező földrajzi fekvés az Európa és a Távol-kelet közötti hatalmas áruforgalom szempontjából is előnyös adottság – tette hozzá. Mosóczi László kiemelte, hogy az áruk gyors, olcsó és nagy tömegű szállítása a magyar vállalatok versenyképességét erősíti, a további bővülés érdekében pedig a logisztikai szolgáltatások fejlesztését szorgalmazta. A szállítás és raktározás részesedése a munkahelyteremtésben az egészségügyével vagy az építőiparéval azonos, a magyar GDP-hez pedig 2 ezer milliárd forinttal járulnak hozzá évente, ezzel az összes ágazat közül az ötödik legjelentősebb teljesítményt érik el – mondta.

Felidézte, hogy a Kínába irányuló magyar kivitel tavaly csaknem 2,25 milliárd dollárral rekordot döntött, az élelmiszerexport pedig több mint másfélszeresére nőtt 2015-höz képest. Az első nyolc hónap adatai szerint újabb – több területen ismét kétszámjegyű – bővülés következhet – közölte. A helyettes államtitkár szerint a keleti nyitás sikerét mutatja az is, hogy a tavalyi adatok alapján a Kínai Népköztársaság Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere, az Európán kívüli országok között pedig az első helyen áll.

A rendezvényen Hunan tartomány kereskedelmi hivatalának főigazgatója, Csen Hsziang-csün fontos lépésnek nevezte a vonatok indítását a Selyemút által érintett országok hatékony összekötése, a gazdasági kapcsolatok fejlődése szempontjából, a fordított irányú fuvarozás megkezdése – mint mondta – a kínai tartomány és Magyarország kapcsolatait is erősíti.

Erik Regter, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése érdekében nemzetközi összefogást és új utak építését, valamint a vasúti szolgáltatások színvonalának javítását sürgette. Közölte, hogy több kínai vasúttársasággal az elmúlt hetekben is tárgyaltak a menetidő lerövidítésének lehetőségeiről. Erik Regter történelmi pillanatnak nevezte, hogy Budapestről egyszerre indult el a tengeri és a szárazföldi áruszállítás Kínába.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
@karma1: Viszik a magyar jármű- és gépipar világhírű termékeit. És zacskóslevest és zoknit, gatyát, Adidost, Nuket, Panasonikot valamint Sanyt kapunk cserébe.
Nívót---nívóért.
karma1
Mar csak arra lennek piszkosul kivancsi, hogy mi a banatos rossebet tudunk mi Kinanak szallitani, amibol nincs nekik legalabb egy Gellerthegynyi...:o))
verőce21
Élelmiszert szállít főleg mind a 16 ország. De zsolnaiból is megvennének néhány vonatszerelvénnyel.
namihami
@karma1: Viszik a magyar jármű- és gépipar világhírű termékeit. És zacskóslevest és zoknit, gatyát, Adidost, Nuket, Panasonikot valamint Sanyt kapunk cserébe.
Nívót---nívóért.
quadrocopter
A rezsim nem fért volna fel arra a rohadt vonatra? Vagy az azeri járatot várják?
42
"az elmúlt hetekben is tárgyaltak a menetidő lerövidítésének lehetőségeiről"

Egy év helyett, 11 hónap, és 29 nap helyett érnek célhoz a frissen szedett gyümölcsök.
Egészségetekre, ti szmogban fuldokló egészen kis kicsi kínaiak...

Bakker, meg van a bizonyíték, hogy orbán Ázsiából származik. Ugyanolyan kis kicsi, mint az egészen kis kicsi kínaiak.

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1698/16985/169859/16985902_53a852dec0c03615ee8e4711db76e69a_wm.jpg

Annyi éve elszármazott a családfája az ázsiaiaktól,, de ez az orbán, még mindig egy ilyen kis egészen kicsi mikropénisz maradt, vagyis nem sikerült a minőségi ugrás.

orbán viktor a még élő bizonyíték, hogy az evolúciós elmélet nem igaz !!!
42
Fajon belül sem bír fejlődni, hát még fajon kívül?...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.