A szerda este történt dunai hajóbaleset miatt meggyanúsított hajóskapitány letartóztatása mellett és ellen is szólnak érvek – mondta Borbély Zoltán közlekedési szakjogász az M1 aktuális csatornán péntek este.

Szakértő: a Hableány felborításával vádolt hajóskapitány letartóztatása mellett és ellen is szólnak érvek
Fotó: MTI

Az ügyészség pénteken közölte, hogy indítványozták az ukrán állampolgárságú kapitány letartóztatását. A bíróság várhatóan szombaton dönt az indítványról.

Borbély Zoltán az M1 műsorában elmondta: a megalapozott gyanú szerint

a kapitány cselekménye halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetése, ami a törvény szerint 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető.

Ez a büntetés tétel önmagában még nem teszi szükségessé a letartóztatást, de például az, hogy külföldiről van szó, már indokolhatja.

Kérdésre válaszolva a szakember elmondta: ebben az ügyben óriási lesz a szakértők jelentősége, de még korai lenne a szabályok szigorításáról gondolkodni.

Szerda este, nem sokkal 9 óra után a Margit hídnál ütközött össze a Viking szállodahajó és a dél-koreai turistákat szállító, jóval kisebb Hableány sétahajó, amely rövid idő alatt elmerült. Hét embert a környező hajókon utazók mentettek ki, hét ember holttestét találták meg eddig, mindannyian dél-koreai állampolgárok voltak. A hajóbalesetben 21 ember eltűnt. A rendőrség a Viking szállodahajó kapitányát gyanúsította meg a baleset miatt.

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Syntax Error
"...a kapitány cselekménye halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetése, ami a törvény szerint 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető..."

Tévedés! Ez a vád ellene! Nem a cselekménye... ugyanis őt is megilleti az ártatlanság vélelme a bíróság jogerős ítéletéig!!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
karma1
@papa.49: Szia! Annak a nagyhajonak olyan radarberendezese van, ami 360 fokban korben lat a hajo ele, kore es moge - es ha o szemelyesen nem is latja, de a radar igen, es megteszi a szukseges intezkedeseket (az en automban van ilyen berendezes, otthon tempomatnak hivjak es PLUSZ van benne egy erzekelo, amivel beallitom a kovetesi tavolsagot, vagyis gyakorlatilag csak egyszer kell elernem a 30 km-es sebesseget, ennek eleresenel beallitom a kivant utazasi sebesseget, es ettol kezdve az autonal nem is kell hasznalnom a labamat, amint utolerek egy autot, az en autom felveszi annak az autonak a sebesseget, es nem kell fekeznem, az autom erzekeloje figyelmesebb nalam! Hidd el, ebben a bohom nagy hajoban ez regota alapfelszereles! Viszont az ekkora hajok olyan orrhullamot tolnak, hogy az utolso pillanatban mar nem volt hova menekulnie a Hableanynak, mert az a hullam felkapta es beforditotta. Azoknak a kommenteloknek van igaza, akik nehezmenyezik, hogy az ukrant szabadlabra akarjak helyeztetni (vagy mar meg is tettek?), es a legnagyobb baj, hogy a nagy hajot tovabb engedtek alaposabb bunugyi vizsgalat nelkul... Szoval hiper-szuper radar es ugyanilyen sonar nelkul mar nem fut ki egy ekkora hajo sehonnan sem - dajkamese lenne ez!
karma1
@papa.49: SENKI nem sorolhat fel erveket a letartoztatasa ellen, mert gondatlansagbol elkovetett emberoles, tobbrendbeli cimen nincs olyan orszag, ahol nem tartoztatnak le! A Rezesovanak 5 evet le kellett egy magyar bortonben toltenie, mert 4 ember meghalt az o ittas vezetesebe,
jesz
Dél-Korea sérelmezi, hogy a magyar hatóságok miért engedték tovább a szállodahajót a súlyos baleset után...követelik, hogy a magyar hatóságok foglalják le a német kikötőben álló hajót a vizsgálat befejezéséig...a nagykövetüknek ki van adva, mint feladat..
...érdekes lesz, bármilyen szomorú is az indok...

Itt valaki nagyot hibázott...
papa.49
@karma1: Tovább megyek a parton van un. ,,fekete doboz,, ami rögzíti az összes manővert, telefonbeszélgetést, rádió hívást ami a hajókról érkezik... Az már kiderült, hogy az ukrán nem tett semmit, csupán legázolta a kishajót, és most a 44 éves szolgálatára hivatkozva akar szabadlábra kerülni!!!
Na ne !!!Eltűnik Ukrajnában mint az ,,aranyóra,, !!!
A másik miért ezt a faszkalap tektökös faszit bízták meg a mentés levezénylésével, mert nem is ért hozzá, de nem is az a feladata, hogy történjen meg a kivizsgálás, csak a MASZATOLÁS a feladata, a koreaiak már morognak a töketlenkedések miatt !!!
A svájci társaságban az állam társtulajdonos, és kurvára nem fontos, neki, hogy kiderüljön az igazság !!!
Csak ez is kétélű fegyver, ez még nem jutott a ménkű nagy tökfejükbe !!!
jesz
ajajaj...a piacon már az idősebb kosárhúzók is név szerint rebesgetik, ki van résztulajdonosként a hajót üzemeltető cégben, és pont azért engedték el a hajót. Egy kezdő rendőr sem engedte volna el, amíg a vizsgálat tart.

Szerintem a Koreai követ már pontosan tudja ki kivel van...(na meg lassan egész dél-Korea is)
Csizmás Kond
...mindent meg lehet magyarázni csak azt nem hogy miért taposta le a kishajót...mert örvény ide sodrás oda meg követésitávolságok meg radar meg minden az ilyen folyami hajóknál mindig ott a kormányos...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.