Az Index azt írja, dolgozóktól váltak meg január 6-án a kecskeméti Mercedes-Benz-üzemben. A lap úgy értesült, hogy a gyár négy üzeme (présüzem, felületkezelő üzem, összeszerelő üzem, karosszériaüzem) közül ezúttal a karosszériaüzemben volt létszámcsökkentés. A kecskeméti Mercedes-Benz a lap megkeresésére közölte: a gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról.
A karácsonyi szünetben két hétre leállt a gyártás, és amikor január 6-án elindult az első munkanap, többeket elbocsátottak. Az Index egyik forrása úgy fogalmazott
fura módon nem a HR-osztályon történt mindez, hanem a cég főbejárata melletti melléképület előadótermében.
Az egyik elbocsátott munkavállaló ugyanakkor a lapnak elmondta:
A Mercedes korrekt volt, nem engedheti meg magának, hogy ne így járjon el, a maximális kéthavi végkielégítéssel engedték el.
A lap megkereste a cég kommunikációs osztályát.
A cég válaszában azt közölte:
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról. Hétfőn néhány, egyedi esetben került sor munkaszerződések felbontására: ez a döntés az egyes gyártási folyamatok optimalizálása révén elért hatékonyságnövekedéssel függ össze. Kérjük megértését, de az érintettek magánszférájának és személyes adatainak védelme érdekében a témában további információt nem adhatunk. A Mercedes-Benz kompaktautói iránti világszerte élénk kereslet miatt a kecskeméti gyár termelési programja 2020-ra is telített, így január 6. óta – a téli karbantartási szünetet követően – ismét teljes kapacitással folyik a termelés a gyárban.
A 2019-es év hosszú ideje az egyik legrosszabb év volt a német autóiparban, állítólag 200 ezer németországi munkahely került veszélybe, várható volt, hogy a leépítések és a vezetők elbocsátásai előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűznek – teszi hozzá az Index.
Forrás: Index
Címlapkép: Ujvári Sándor / MTI
Rendesek voltak hogz nem karácsony előtt rugtak ki őket. Így legalább erre az idoszakra is kaptak fizut, és nem tették tönkre az ünnepet.
"Tavaly decemberben a Vasas Szakszervezeti Szövetség mintegy kétszáz alapszervezetéből mindössze öt cégnél sikerült megállapodni az idei bérekről. A 200 partnercég több mint felénél létszámcsökkenésre kell számítani 2020-ban" www.hrportal.hu/c/nem-beremeles-jon--hanem-leepites-20200108.html
Namost akár a mercinél, akár a többi óriásnál is elaludtak...mire észbekaptak, megjelent vagy harminc villanyautó-gyártó.
Nagyhirtelen átállni nem olyan egyszerű. Addigra tarolnak a kínaiak, japánok, dél-Koreaiak.