Vitézy Dávid felháborodott, nyílt levelet írt Karácsony Gergelynek a BKK járatok ritkítása miatt. Karácsony Gergely szerint nincs is járatritkítás Budapesten, de a BKK vezérigazgatója elismerte, hogy hibáztak a bevezetésénél.

Egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat hallhattunk a héten Karácsony Gergelytől és Walter Katalintól, a BKK vezérigazgatójától a járatritkítások ügyében. Vitézy Dávid, a korábbi közlekedési államtitkár most nyílt levélben fordult a főpolgármesterhez, hogy vonja vissza az intézkedést.

A BKK szerdán jelezte, hogy január 19-től járatritkításokra készülnek a fővárosban hétfőnként és péntekenként. Ez nemcsak a lakosokban keltett felháborodást, hanem Vitézy Dávid egykori államtitkárban is, aki azt mondta, Budapest versenyképességét csökkentették ezzel a lépéssel.

Karácsony Gergely és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója is reagált a járatritkításokra pénteken. A főpolgármester először tagadta, hogy járatritkítás lenne, majd beismerte, hogy valóban az van. Úgy fogalmazott, szükség van a ritkításokra, mert nélkülük nem lenne lehetőségük hosszabbítani a járatokat.

Walter Katalin azt mondta, csak a kommunikációval volt a gond, az intézkedéseket a saját adataik támasztották alá, de ha mégsem jön be a számításuk, akkor beavatkoznak. 

Voltak tavaly novemberben és decemberben egyeztetések civil szervezetekkel, ám azt elismerem, hibáztunk

– mondta Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az ATV Híradónak pénteken a reggeltől hatályos járatritkítások ügyében, amelyek zsúfoltsághoz, késésekhez vezettek, és előfordult olyan is, hogy utasok lemaradtak buszról, villamosról vagy troliról, amivel munkába vagy iskolába igyekeztek.

A hibának a cégvezető nem járatritkítást tartja, mert mint mondta, „önmagában az az intézkedés amit meghoztunk, az adatalapon, mindent elemezve történt és természetesen az volt kezdetektől fogva az elképzelésünk, hogy ezt folyamatosan fogjuk monitorozni és amennyiben szükség van beavatkozásra, akkor azt meg fogjuk tenni”. Szerinte az intézkedés célja egyébként, hogy átcsoportosítások révén fejleszteni tudják más járatok vonalát.

Sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnunk, én ezért elnézést kérek, de a BKK sokkal pontosabban tudja megítélni – akár járatonként – az utasszám alakulását, mint mondjuk tíz éve. Ezért a döntést a jövőben is fenntartják.

Az utasokon kívül Vitézy Dávid és az LMP is felháborodását fejezte ki a döntéssel kapcsolatban. A párt online petíciót is indított a járatritkítások ellen.

Vitézy Dávid szombaton nyílt levelet írt Karácsony Gergelynek

A tegnapi, egymásnak ellentmondó főpolgármesteri és BKK-vezérigazgatói nyilatkozatok nyomán az alábbi levélben fordultam Budapest főpolgármesteréhez – kezdte posztját Vitézy Dávid 

Tisztelt Főpolgármester úr!

A BKK által fű alatt bevezetett járatritkítás negatív hatásai már az első fagyos reggelen megmutatkoztak: az utasok hosszabb várakozási időket és nagyobb zsúfoltságot tapasztaltak az érintett járatokon. A járatritkítást érdemi egyeztetés vagy tájékoztatás nem előzte meg, csak a lebukás után vallották be annak tényét.

Ugyan a BKK vezérigazgatója még tegnap este elnézést kért a hibás előkészítésért és a tájékoztatás elmaradásáért, Ön inkább a szavakkal való bűvészkedést (nincs járatritkítás, de mégis van) és a személyem minősítését választotta, ahelyett, hogy a lényeggel foglalkozott volna: a járatritkítások hatásaival. Hiszen nevezhetik intézkedésnek, forgalmi beavatkozásnak, megváltozott közlekedési szokásoknak, átcsoportosításnak, a kapacitás újraosztásának, vagy mondhatják lassan, hogy mindenki megértse, de mégis, a lényeg ugyanaz: 53 vonalon kevesebb jármű közlekedik és egy sincs, amin több – a BKK közleménye sem állít mást. Ez pedig, akárhonnan is nézzük, járatritkítást jelent.

Volt már sok olyan átszervezés, ahol egyik vonalon kevesebb, másikon több járat közlekedett és a mérleg nulla volt. De ez most nem ilyen, tömeges járatritkítás történt Budapesten, semmi más. Erről döntött érdemi egyeztetés nélkül a BKK, Budapest minden városrészének utasait sújtva. Azt a magyarázatot nehéz kétkedés nélkül fogadni, hogy az otthoni munka, a home office elterjedése miatt pont Budapest külső kerületeinek legkihasználtabb lakótelepi járatait kellene ritkítani Újpalotától Káposztásmegyerig, Havannától Pesterzsébetig, a Csillagteleptől Rákoskeresztúrig, Újpesttől Óbudáig.

Amikor a korábbi városvezetések hasonló, fűnyíróelven végrehajtani kívánt járatritkítási csomagokkal próbálkoztak, minden esetben felléptem a hibás tervek ellen. Így tettem Hagyó Miklós és Demszky Gábor idején 2008-ban és így tettem 2016-ban is, amikor a Tarlós István vezette Fővárosi Önkormányzat csökkentette volna a járatok számát és a közösségi közlekedés színvonalát. Akkor a tervek bejelentését követő tiltakozások hatására mindkétszer visszavonták a korábbi rossz döntéseket és elálltak a járatritkítások tervétől. Most is ezt kérem Öntől.

Kérem, a lehető leghamarabb vonja vissza ezt az elhibázott járatritkítási programot. Bár a pártpolitika világában ez nem szokás, szakemberként a magam részéről örömmel ajánlom fel segítségem. Készen állok közreműködni a rendszer megjavításában, észszerűsítésében. Abban a négy évben, amikor lehetőségem nyílt a BKK-t vezetni, végig el tudtuk kerülni a hasonló fűnyíróelven zajló ritkításokat a mainál nehezebb pénzügyi körülmények között is, sőt, folyamatosan fejleszteni tudtuk a hálózatot. Budapestnek meggyőződésem szerint továbbra is ezt az utat kell járnia, nem adhatunk lejjebb az eddigi szolgáltatási színvonalból – ebben mindig számíthatnak rám.

A civilek is kiakadtak a BKK eljárásán: "Ez már kommentálhatatlan, felháborító és gusztustalan" 

A BKK eljárása ellen a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is felszólalt.

A BKK változtatott a menetrendeken. Ez a dolga. De inkorrekt módon tette. Duplán is. Elmagyarázzuk mi történt. *(frissítve!)

Tavaly ősz végén a BKK meghívót küldött, ahol elmagyarázták, milyen menetrendi változásokra készülnek. Kicsit furcsa volt, mert a BKK még soha nem csinált ilyet, és felmerült, hogy valami hátsó szándékkal teszik. De elmentünk, mert egy civil szervezet ne válogasson. A találkozón korrektül bemutatták, milyen lehetőségeik vannak a járatszervezésben – ez ugye nekünk nem volt újdonság, hiszen az egész BKK-t mi találtuk ki. Részünkről a következőket fejtettük ki és tartjuk azóta is alkalmazandónak:

- a BKK-nak feladata a menetrend és a kiadott teljesítmény folyamatos felülvizsgálata. Ez a munkájuk egyik legfontosabb része. Tegyék és ne civil szervezetektől féljenek vagy bújjanak mögéjük.

- értjük, és tudjuk, hogy a tulajdonos részéről folyamatos a megtakarítási nyomás, amely a közpénzekkel való gazdálkodás érdekében önmagában helyes, azonban ez nem mehet túl egy határon és egy megtakarítási indok önmagában nem keletkeztethet teljesítménycsökkentést. Annak mindig az utazási igényekből kell következnie. Ha valahol csökken az igény, arra ugyanúgy reagálni kell, mintha valahol nő, vagy új igény jön létre.

- ha egy változtatást szakmailag indokoltnak látnak, akkor azt vállalják fel.

- természetesen szó sem volt, nem is lehetett arról, hogy mi bármihez hozzájárultunk volna. Különösen nem villamosjáratok ritkításához.

Jelen esetben az utasok tájékoztatása elmaradt. Ezt pedig 14 nappal előre be kellett volna jelenteni. Különösen inkorrekt, hogy egy január 19-i változásról január 18-án jön tájékoztatás, akkor is csak azért, mert a média már ráugrott. Ez lehet, hogy nem a BKK sara, hanem a városvezetésé (központosított kommunikáció van) de az utasok szempontjából ez tökmindegy. A lényeg, hogy úgy akartak egy változtatást – jórészt teljesítménykivonást, még ha kis mértékűt is – bevezetni, hogy azt egyszerűen elsunnyogják.

Ez megengedhetetlen.

A BKK minimum tartozik egy súlyos bocsánatkéréssel az utasok felé és a konzekvenciákat főpolgármesteri szinten kell levonni.

Mi pedig tartsuk szárazon a puskaport, és ne lőjük el időnek előtte, mert jöhetnek még sokkal nehezebb idők is. A múltbeli tapasztalataink sajnos erre intenek.

*Frissítés

A BKK időközben kicserélte a listáját, többször is újfent inkorrekt módon átírva a saját közleményét**, és sokkal több buszjáratot, valamint rengeteg villamos- és trolibuszjáratot is bedobott a járatritkításba (lásd a második képet).

Ez már kommentálhatatlan, felháborító és gusztustalan. A ritkítás maga is, de az egész sunyi eljárás amit előadtak. Itt fejeknek kell hullani.

Forrás: Népszava, Index

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
Évek óta hangosan kiáltom: a kommunikáció a legfontosabb!!
..
Tragédia ahogy az ellenzék kommunikál, az meg különösen bántó és felháborító, hogy Budapest élén egy kommunikációs szakember van és egészen elképesztően ostobán kommunikál. Mondhatnám totál hülye hozzá.
..Fidesz karaktergyilkolja mindenféle hazugsággal, Karácsony meg képtelen ezt kezelni, elbújik vigyorogva a szemüvege mögé és belesuttogja az éterbe: én integratív személy vagyok, béke!!
-Ja. Fidesz ellen békét akar, amit velük soha nem lehet elérni, mert a fidesz alapvetésével nem fér össze, saját jótevőjüket is hátba szúrják, ha a hatalmi érdekük ezt kívánja.
Mé van ennyi idióta ostoba beszari alkalmatlan ember az ellenzéki vezetők között???
..Napok után jött csak bővebben : hétfőn és pénteken csökken a járatszám mert az utasszám is csökkent, de 3 napíg a teljes fidesz és ellenzéki média harsogta: csökkennek a járatszámok.
Ki a hülye???
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Eladott Ország
Na, mi van, bedobták hátul a pénzérmét a wurlitzerbe, és most a kampánybohóc csörömpöl, beindult a hadova, amíg le nem merül benne az elem? De ez a Vitézy irritál. Mindenbe beleugat, ha kérdezik, ha nem. Amikor államtitkár volt se értettem mitől lett akkora szakértő. Ő is elb*szott pár dolgot, most meg mint egy előkelő idegen osztogatja a tanácsait. Nagyon pedálozik Vitézy ,szerintem hajt a főpolgi címére. Majd ha ez lesz a hír: "Vitézy Orbánnak: Azonnal fizesse ki a Budapestnek járó pénzt!" Dávidka! Hajrá! Oszt az ész mellé pénzt is ad?! Megnéztem, hogy az egyes járatokon mennyi marad ki, csúcsidőben 2-3. Ezért teljesen felesleges ekkora hisztit csapnni, persze, hangulatkeltésnek tökéletes. Dávidka szagért', és már bányászkodik’ is.
uploads.disquscdn.com/images/1a6e9db42b5b6cc3937c1a5401ac3d3715b85e6f9577d2d975fb60ff7e6edd4a.jpg?w=800&h=482
Sámannus
Rávetették magukat a kopók, mint a véresrongyra, de ebből nem lahatnak jól baszogtassák inkább a pávatáncos kurváját, aki moszvai kupiba nyomatja az ipart.
Eladott Ország
Vitézy gyakran használja ezeket a járatokat, úgyhogy bizonyára komoly tapasztalata van arról, hogy milyen járatsürűségre van szükség. Valószínűleg buszon és vonaton is csak siherdenyikorában' ült. Egyébként egy olyan esetre sem emlékszem, amikor ez a Vitézy az államtitkársága ideje alatt társadalmi egyeztetés indított volna bármilyen ügyben. Az ilyenekre mondják a mi falunkban, bárcsak olyan okos lettem volna előre, mint anyósom utólag! Ha ez az okos Tóbiás egyszer csöndben maradna. Miért nem megy le valamelyik faluba társadalmi egyeztetni ahol jó, ha óránként van busz? - Óránként? Hajnalban, reggel, délben délután (iskola után), este és éjjel egy-egy. A fő útvonalakból kieső aprófalvakban többnyire ennyi van. Kezdettől fogva azt érzékelem, hogy Lézer Jankó és Dávidka cicaharc csak a nem rokon főpolgis kampánya része.
Pusztai
Évek óta hangosan kiáltom: a kommunikáció a legfontosabb!!
..
Tragédia ahogy az ellenzék kommunikál, az meg különösen bántó és felháborító, hogy Budapest élén egy kommunikációs szakember van és egészen elképesztően ostobán kommunikál. Mondhatnám totál hülye hozzá.
..Fidesz karaktergyilkolja mindenféle hazugsággal, Karácsony meg képtelen ezt kezelni, elbújik vigyorogva a szemüvege mögé és belesuttogja az éterbe: én integratív személy vagyok, béke!!
-Ja. Fidesz ellen békét akar, amit velük soha nem lehet elérni, mert a fidesz alapvetésével nem fér össze, saját jótevőjüket is hátba szúrják, ha a hatalmi érdekük ezt kívánja.
Mé van ennyi idióta ostoba beszari alkalmatlan ember az ellenzéki vezetők között???
..Napok után jött csak bővebben : hétfőn és pénteken csökken a járatszám mert az utasszám is csökkent, de 3 napíg a teljes fidesz és ellenzéki média harsogta: csökkennek a járatszámok.
Ki a hülye???
Eladott Ország
.@Maccska: ma, 12:30 ☺ Beérett az unortodox gazdaságpolitika. A román cigánynak és bűnszervezetének sikerült az országból Európa Bangladesét, koldusházát megteremteni.
Yoda69
vitezy torzit, mert nem jaratcsokkentes tortent, hanem atrendezes a leterheltseg fuggvenyeben. Van ahol csokkentettek, van ahol emeltek a jaratszamokon a kihasznaltsag fuggvenyeben.
De hat mit is varjunk a fideSS polgarmester jeloltjetol a kampanyban?
Horizont
Én éltem évekig Pesten hajdanában. A pesti embernek ha nem jön a következő villamos, troli vagy busz 3 perc múlva már jajveszékel.
Nálunk úgy leépítették a helyijáratot alig jár és az is városnéző busz lett.
Annyi idő alatt ér le a Tescoba hogy az alatt Pestre (80 km, M3 autópálya) felérek.

Ja és akkora barom ellenzék van nálunk. Olyanok mint a szociopaták, semmiből nem képesek tanulni. Hivják már fel telefonon egymást, vagy üljenek le egy kerekasztal mellé és ott ugassanak. Nem igaz, hogy nem tudják milyen a hatalom propagandája. Egymásközt rendezzenek le mindent és a végeredménnyel jöjjenek ki. Ehhez igazán nem kell nagy ész.
Lepényleső
Azon vajon ki miért nem akadt,- hogy egy kivétellel szinte az összes bevételük a kormánynak nevezettnél maradt?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.