Százmilliókat költenek agymosásra egy anyagilag kivéreztetett országban
Brutális összeget költöttek agymosásra a Facebookon a Fideszhez közeli álcivil szervezetek.
Az EU 27 tagállamából Magyarországon költötték el a hirdetők a hatodik legmagasabb összeget az úgynevezett „társadalmi kérdésekről, politikáról vagy választásokról” szóló hirdetésekre – derül ki Lakmusz kutatásából, melynek során a 2024. január 15. és április 13. közötti 90 napos időszak társadalmi kérdésekről, politikáról vagy választásokról szóló hirdetési költéseit hasonlították össze az EU 27 tagállamában a Meta hirdetéstárának nyilvántartása alapján.
Összesítésük szerint Magyarországon csaknem 827 millió forintot költöttek politikai hirdetésekre, ami a hatodik legmagasabb összeg az EU-ban Németország, Olaszország, Belgium, Lengyelország és Svédország után. Ám ha lakosságarányosan nézzük a hirdetésekre elköltött összeget, még döbbenetesebb adatot kapunk: minden 100 ezer magyarra több mint 22 ezer eurós hirdetési költség jön ki! Ez a harmadik legmagasabb lakosságarányos érték Dánia és Svédország után!
S hogy miből jött össze ez a gigantikus pénzköltés? A részletes adatok szerint csak a Megafon 298 millió forintot (764 ezer eurót) költött politikai hirdetésekre 90 nap alatt. Ez magasabb összeg, mint amennyit Szlovákia összesen politikai hirdetésre fordított – pedig északi szomszédunknál a vizsgált időszakban tartották az elnökválasztás két fordulóját!
Ugyanakkor pénzköltésben a CÖF sem fogta vissza magát. A kormánypárti álcivil szervezet Magyar Pétert lejárató videója volt az egész Európai Unióban a legdrágább Google-hirdetése év elejétől számítva. Lakosságszám arányában csak Dánia és Svédország előzte meg a politikai hirdetésekben való költekezésben!
Fontos megjegyezni, hogy míg nálunk a Megafon és a CÖF politikai hirdetésekkel árasztják el az online felületeket, más országokban inkább pártok, független civil szervezetek vagy üzleti vállalkozások tartoznak a top hirdetők közé. Németországban például a vizsgált időszakban a LichtBlick nevű napelemes cég költötte a második legmagasabb összeget a „politikai” kategóriában, Svédországban pedig egy energiavállalat, a Vattenfall volt a legnagyobb hirdető.
Mocskos geci pedofil simogatók!