Minisztériumok által megrendelt tanulmányok bizonyítják, hogy a cigány gyerekek harmadát nem engedik az iskolákban a nem cigányokkal tanulni Magyarországon. Egy alapítvány 50 millió forintra pereli emiatt az államot. Az oktatási minisztérium azt állítja, mindent megtesz, és ez a probléma így nem elég konkrét. Egy éve azonban még a tárca háttérintézményének munkatársa mondta azt Tiszavasváriban, hogy nem kell aggódni, a hátrányos helyzetûek külön tanulnak majd
Forrás:
origo.hu
Feltöltő: gondolkodo
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ha a viselkedni nem tudás és nem a származás az elkülönítés alapja, könnye az "innen nézem, ott van; onnan nézem itt van" hibába esünk!
Mert szegény jól tanuló, jól viselkedő gyerekeket kirekesztjük abból, hogy megtanulják a verekedést, a visszapofázást, a nem tanulással megélés lehetőségét! Ennek alapján joggal mondhatja szegény szegregált gyerek, hogy elvették tőle a bűnözői pályára felkészülés lehetőségét!
Az én gyerekemnek pedig joga van a saját füzetéhez,ceruzájához,uzsonnájához mert a cigánygyerek közösnek gondolja/neki is én fizetem csak nem tudja/.Joga van az én gyerekemnek odafigyelni az órán,tanulni az órán és tetvek nélkül hazajönni.Úgy látom,hogy az én gyerekem minden joga csorbul ha cigány osztálytársa van.Nem másik osztályba kellene tenni őket hanem másik "iskolába".
Az egész nem szól másról, mint a pénzről, illetve, miképpen lehet lehúzni több száz millió forintot.
Adva van egy ROP-os és egy TÁMOP -os pályázati lehetőség. Célja az oktatási intézmények fejlesztése, a hátrányok csökkentése. A források lehívása csak konzorciumi formában lehetséges. Összege minimálisan 350 - maximáléisan 590 millió forint.
Adott egyrészről a városi önkormányzat, mely évek óta közel száz millió forintos minusszal forráshiánnyal működik. Takarékoskodni kell(ene). Az oktatás területén cél 30 - 50 millió forint megspórolása.
Adott másrészről egy alapítvány,aki ezidáig csupán felnőtt képzéssel (OKJ) foglalkozott, de betyár jó kapcsolatrendszerrel.
Közös cél a fent jelzett pályázati forrás összegének megszerzése, valamint az oktatási állami költségvetés megszerzése.
Az, hogy iskola fenntartási gyakorlat nincs az alapítványnál? Kit érdekel.
Csak hab a tortán, hogy a létre jövő konzorcium (Alapítvány+Önkormányzat) Felügyelő Bizottságában mily érdekes az az Országos Oktatási Integrációs Hálózat (OOIH) régiós koordinátora, Balogh Gyula is helyet kap.
Szó sincs oktatás szakmaiságáról, a gyerekek helyzetéről, a pedagógusokról.
A cigány gyermekek olyan hátrányokkal indulnak az iskolába, hogy képtelenek
teljesíteni. Nem jutnak sikerélményhez, otthonról sem kapnak támogatást, biztatást.
Legelemibb érdekük, hogy felzárkóztatással képessé tegyék Őket az iskolai fegyelem
betartására, a tanulási technikák elsajátítására, a tananyag befogadására.
Új hozzászólás