Minisztériumok által megrendelt tanulmányok bizonyítják, hogy a cigány gyerekek harmadát nem engedik az iskolákban a nem cigányokkal tanulni Magyarországon. Egy alapítvány 50 millió forintra pereli emiatt az államot. Az oktatási minisztérium azt állítja, mindent megtesz, és ez a probléma így nem elég konkrét. Egy éve azonban még a tárca háttérintézményének munkatársa mondta azt Tiszavasváriban, hogy nem kell aggódni, a hátrányos helyzetûek külön tanulnak majd
Forrás:
origo.hu
Feltöltő: gondolkodo
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az egész nem szól másról, mint a pénzről, illetve, miképpen lehet lehúzni több száz millió forintot.
Adva van egy ROP-os és egy TÁMOP -os pályázati lehetőség. Célja az oktatási intézmények fejlesztése, a hátrányok csökkentése. A források lehívása csak konzorciumi formában lehetséges. Összege minimálisan 350 - maximáléisan 590 millió forint.
Adott egyrészről a városi önkormányzat, mely évek óta közel száz millió forintos minusszal forráshiánnyal működik. Takarékoskodni kell(ene). Az oktatás területén cél 30 - 50 millió forint megspórolása.
Adott másrészről egy alapítvány,aki ezidáig csupán felnőtt képzéssel (OKJ) foglalkozott, de betyár jó kapcsolatrendszerrel.
Közös cél a fent jelzett pályázati forrás összegének megszerzése, valamint az oktatási állami költségvetés megszerzése.
Az, hogy iskola fenntartási gyakorlat nincs az alapítványnál? Kit érdekel.
Csak hab a tortán, hogy a létre jövő konzorcium (Alapítvány+Önkormányzat) Felügyelő Bizottságában mily érdekes az az Országos Oktatási Integrációs Hálózat (OOIH) régiós koordinátora, Balogh Gyula is helyet kap.
Szó sincs oktatás szakmaiságáról, a gyerekek helyzetéről, a pedagógusokról.
A cigány gyermekek olyan hátrányokkal indulnak az iskolába, hogy képtelenek
teljesíteni. Nem jutnak sikerélményhez, otthonról sem kapnak támogatást, biztatást.
Legelemibb érdekük, hogy felzárkóztatással képessé tegyék Őket az iskolai fegyelem
betartására, a tanulási technikák elsajátítására, a tananyag befogadására.
Új hozzászólás