Az iskolába lépő elsősök között akár ötévnyi mentális különbség is van, és ezt a mai iskola nem tudja kezelni – állítja Nagy József oktatáskutató. Pedig van már olyan kipróbált rendszer, amivel ez a probléma orvosolható lenne. A különbség az iskolai évek alatt ráadásul tovább nő, a közoktatásból kilépő gyerekek harmadának esélye sincs arra, hogy megállja helyét a munkaerőpiacon. A buktatásnak semmi értelme. Interjú.

Forrás: FN
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

csutak
Ennyi erővel kár oktatni is, mert nem lesznek egyformák a végén?
zsbela
De van értelme! Az iskolában, minden osztály, minden tanulónak egy bizonyos szintet el kell érnie, mert erre az alapszintre épül fel a következő osztály. Amennyiben ezt a minimum szintet nem éri el a tanuló, akkor meg kell buktatni, finomabban mondva, osztályt kell vele ismételtetni. Csak azt is meg kell határozni, hogy egy osztályt hányszor lehet ismételni. Mert hallottunk már például, 12-13 éves harmadikos tanulóról is. Az ilyen tanulót kell kiemelni a környezetéből és bentlakásos körülmények között kell taníttatni, tanítani.
Zsoel
Érdekes, az én időmben még volt neki értelme.
Pedig nem is vagyok valami öreg.
Ikarus
Mert majd igy lesz okos a hülyegyerek! Megreformálhatnák már a jó anyjukat is ezek
a szuperliberális pedagógusok!
Atomqkac azaz EbUraFakó
Ez megint egy halva született ötlet. Ha a gyengébb képességű gyereket nem buktatják meg, a büdös életben nem fog felzárkózni! Arról nem beszélve a rendkívűli visszahúzó hatásról, amelyet az osztálytársaira gyakorol, továbbá súlyosan demoralizáló a többi gyerekre nézve!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.