Ezennel nyilvános vitát indítok arról, hogy normális-e, hogy a bank kamatot kér a saját pénzem után? Egyben keresem a befagyasztott ingatlanalapok károsultjait! (Mert az se lenne normális, ha 100. 000 érintett szó nélkül hagyná, hogy lenyúlják a pénzét, nem?) Ha ismersz érintettett, küldd el neki ezt a linket! Hálás lesz érte!

Feltöltő: karosultak
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

98 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
karosultak
Kiegészités: Az normális egy 433 milliárd Ft-nyi tételről és talán az év legnagyobb panamájáról ekkora csönd van a médiában?

Vagy az normális, hogy eddig egyetlen politikus sem válaszolt a neki küldött levelemre?

Mindezt csak azért irom, mert CSAK AZ INTERNETRE számithatunk.

Miben is?

Abban, hogy az az üzentet eljuttassuk mindenkinek: ha most nem is vagy minden századik magyar ember, akinek éppen a megtakaritását akarják "törvényesen" lenyúlni, akkor NEM LEHETSZ BIZTOS BENNE, HOGY EZT VELED NEM TESZIK MEG!

Gondolkodj, mielőtt válaszolsz és főleg olvasd el az oldalunkat, mert a média mindeddig hiven tolmácsolta a bankok és hivatalos szervek hazugsűgait.

Ugye egyetértesz abban, hogy minden érintettnek joga lenne megtudni, hogy LÉTEZIK egy kezdeményezés, ahol a károsultak hangja is hallatszik és megpróbálnak tenni valamit annak érdekében, hogy leleplezzük azt a szégyenteljes banki gyakorlatot, amelynek során a befektetők félreveztése és megtévesztése után - azaz amikor likvid termékként árultak illikvid terméket - magukra a megtévesztett befektetőkre hárítanak minden következményt?

Most még nem érint téged, hogy lenyúlták a pénzedet, de ha ezt hagyjuk, akkor veled is megtörténhet.

Hogy miért? Elmondom, figyelj:
Azzal indokolták ugye, a befagyasztást, hogy nem szabad hagyni, hogy akár csak egyetlen ingatlanalap is csődbe kerüljön, mert - ahogy a PSZÁF elnöke mondta - "ennek beláthatatlan következményei lennének. Leforditom: ha akár csak egyetlen alap is "becsődöl", az emberek pánikba esnek és kiveszik a pénzüket azokból az alapokból is, amelyek fizetőképesek.

Igy aztán egy tollvonással az összes alapot becsukták, aztán gyorsan megváltoztatták a tőkepiaci törvényt, amely lehetővé teszik, hogy akár 2 évig is elhúzzák a "haldokló" ingatlanalapok felszámolását. Azt történt, hogy lényegében a befektetők érdekeit védeni hivatott állami felügyelet SZERZŐDÉSSZEGÉSRE KÖTELEZTÉK A BANKOKAT és lehetővé tették, hogy az ingatlanalapok "lhúzódó csőjének" minden következményét azok a banki ügyfelek fizessék, akiknek mint biztonságos, bármikor kivehető megtakaritási formát adtak el.

Na most, ha le lehet nyúlni úgy 433 milliárdot ebben az országban, hogy
- a média hallgat
- a politikusok állnak szóba a károsultakkal
- az értelmes embere is hallgatnak,
nos, akkor egy olyan országban élkünk, ahol
NEM BIZTOSITJÁK A TULAJDONHOZ VALÓ JOGOT SEM,
ez epdig alkotmányellenes, mellesleg.
Kérlek, segits abban, hogy eljusson a hirunk minden embernek, aki szerint ez NEM normális!
TÉGY A BANKOK ÉS AZ ÁLLAM VISSZAÉLÉSE ELLEN!
JUTTASD EL EZT A LEVELET MINDENKINEK, AKIT ÉRDEKELHET, VAGY AKI SEGITENI TUD!
KÖSZ
Károsultak (Anonim) Önvédelmi Szövetsége
www.erdekvedelem.nolblog.hu
Edy Andre
Normális hát :) Természetes, hogy a bank szétszopatja az állampolgárt egy olyan országban, ahol a politika ezt megengedi.

Úgyhogy hiába is kopogtattok a bankárnál, mert azt fogja mondani, hogy mivan öcsi, nézd meg a törvényt, nincs itt semmi gond. És igaza lesz, sajnos. Vagyis megtömitek majd pár ügyvéd zsebét, oszt jónapot :)
karosultak
Eszem ágában sem sincs egyetlen ügyvéd zsebét sem tömni!
Sokkal jobbat találtam ki, hogy elérjem a célomat. :)
karosultak
@Peter: Te mit tennél a helyemben, mint "károsult"?
KM
Nektek is csak azt tudom írásba adni, hogy a hozzáértő emberek --bármely oldalon is állnak-- érintettek, vagy ha hasonló milliárdos pszáf elleni pereket elvállalnak, előbb-utóbb érintettekké (és ez által "érinthetetlenekké") válhatnak!...vagy (a közmondás szerint) "veszett hírüket keltik, és ezáltal meg kell veszniük":...hiteltelenekké teszik, kiközösítik, kizárják, szakmagyakorlásuktól megfosztják őket. Egy hangyányival előbbre juthattok, ha összefogva egyesületbe szerveződtök (de itt nem kivánok a mi esetünkkel példálózni...)...fel a fejjel, a remény mindannyiunkban él; sokan vagyunk akik hatvan- hetven-egynéhány éves korunkban a nulláról újra kezdtük az életünket, és bizunk abban, hogy életünk megtakarítása a rablóktól és segítőiktől majdcsak visszakerül hozzánk...
Zwei
@karosultak!
elment már az indítvány az Ab-hoz?
KM
Dehogy ment. Ahhoz valaki kellene, aki be is adja.
Zwei
hiszen, ha törvényen, (törvénymódosításon) alapul a bankok zárlata, akkor nincs más kiút, mint az utólagos normakontroll, hivatkozással az alkotmányos alapjogok korlátozására, mely alapjogok lényeges eleme, törvényben sem korlátozható!
Zwei
1949. évi XX. törvény

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA

az inkriminált szakaszok:

13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.

8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsőrendű kötelessége.

(2) A Magyar Köztársaságban az alapvető jogokra és kötelességekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg, alapvető jog lényeges tartalmát azonban nem korlátozhatja.
Zwei
bárki beadhatja, nincs ügyvédkényszer!
nézzétek meg az Abt.-t.
benne van minden!
Zwei
Abt. - Alkotmánybíróságról szóló 1989. évi XXXII. törvény
Zwei
AZ ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG ELJÁRÁSA

Az eljárás közös szabályai

19. § Ha e törvény, illetőleg az Alkotmánybíróság ügyrendje eltérő rendelkezést nem tartalmaz, az Alkotmánybíróság eljárása során a jogi képviselet, az anyanyelv használatának biztosítása, a bírák kizárása tekintetében a Polgári Perrendtartásról szóló törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
20. § Az Alkotmánybíróság az arra jogosult indítványa alapján jár el.
21. § (1) Az 1. § a) pontja szerinti eljárást - a 33-36. §-ban foglalt megkülönböztetés szerint - indítványozhatják:
a)
b) a köztársasági elnök,
c) a Kormány.
(2) Az 1. § b) pontja szerinti eljárást bárki indítványozhatja.
(3) Az 1. § c) pontja szerinti eljárást indítványozhatják:
a) az Országgyűlés, annak állandó bizottsága vagy bármely országgyűlési képviselő,
b) a köztársasági elnök,
c) a Kormány vagy annak tagja,
d) az Állami Számvevőszék elnöke,
e) a Legfelsőbb Bíróság elnöke,
f) a legfőbb ügyész.
(4) Az 1. § d)-e) pontja szerinti eljárást bárki indítványozhatja.
(5) Az 1. § f) pontja szerinti eljárást azok a szervek indítványozhatják, amelyek között a hatásköri összeütközés felmerült.
(6) Az 1. § g) pontja szerinti eljárást indítványozhatják:
a) az Országgyűlés vagy annak állandó bizottsága,
b) a köztársasági elnök,
c) a Kormány vagy annak tagja,
d) az Állami Számvevőszék elnöke,
e) a Legfelsőbb Bíróság elnöke,
f) a legfőbb ügyész.
(7) Az 1. § c) és e) pontja szerinti eljárás hivatalból is indulhat.
(8) Törvény az (1)-(6) bekezdésben meghatározottakon kívül másokat is feljogosíthat az Alkotmánybíróság eljárásának indítványozására.
22. § (1) Az eljárás megindítására vonatkozó írásbeli indítványt közvetlenül az Alkotmánybíróságnál kell előterjeszteni.
(2) Az indítványnak a kérelem alapjául szolgáló ok megjelölése mellett határozott kérelmet kell tartalmaznia.
(3) Az indítványozó azonos tartalmú indítványt ismételten csak akkor terjeszthet elő, ha az előző kérelem alapjául szolgáló okok jelentős mértékben megváltoztak.
23. § (1) Az Alkotmánybíróság elnöke a nem jogosult által előterjesztett indítványt megküldi az indítványozásra jogosult szervnek, a nyilvánvalóan alaptalan indítványt pedig elutasítja.
(2) Az Alkotmánybíróság a hatáskörébe nem tartozó ügyre vonatkozó indítványt az arra hatáskörrel rendelkező szervhez átteszi.
24. § Az Alkotmánybíróság által kért adatokat mindenki köteles rendelkezésére bocsátani.
25. § (1) Az Alkotmánybíróság teljes ülésben vagy háromtagú tanácsban jár el.
(2) Az Alkotmánybíróság a rendelkezésre álló iratok alapján - szükség esetén személyes meghallgatással, valamint szakértő bevonásával - folytatja le a bizonyítási eljárást. Egyéb bizonyítási mód és eszköz az eljárásban nem alkalmazható.
(3) Az Alkotmánybíróság zárt ülésen, általában - az Alkotmánybíróság ügyrendjében meghatározott esetek kivételével - szótöbbséggel hozza meg határozatát, amelyet meg kell indokolni. A határozatot az indítványozónak kézbesíteni kell.
26. § Az Alkotmánybíróság tagja esetleges külön véleményét - annak írásbeli indoklásával együtt - jogosult az iratokhoz csatolni.
27. § (1) Az Alkotmánybíróság határozata ellen fellebbezésnek nincs helye.
(2) Az Alkotmánybíróság határozata mindenkire nézve kötelező.
28. § (1) Az Alkotmánybíróság előtti eljárás illeték- és költségmentes.
(2) Az Alkotmánybíróság az eljárásából eredő költségeket felszámíthatja az indítványozónak, ha annak rosszhiszeműsége az indítvány előterjesztésével kapcsolatban megállapítható.
29. § Az Alkotmánybíróság szervezetére és eljárására vonatkozó részletes szabályokat az Alkotmánybíróság ügyrendje állapítja meg, amelyet az Országgyűlés - az Alkotmánybíróság javaslatára - törvényben határoz meg.
30. § (1) Az Alkotmánybíróság teljes ülésén dönt a következő ügyekben:
a) a már elfogadott, de még ki nem hirdetett törvény és az Országgyűlés ügyrendje aggályosnak tartott rendelkezése alkotmányellenességének előzetes vizsgálata;
b) a nemzetközi szerződések aggályosnak tartott rendelkezése alkotmányellenességének előzetes vizsgálata;
c) a törvény alkotmányellenességének utólagos vizsgálata;
d) a törvény nemzetközi szerződésbe ütközésének vizsgálata;
e) az Alkotmány rendelkezéseinek értelmezése;
f) az Alkotmánybíróság ügyrendjéről szóló törvényjavaslat megalkotása;
g) az alkotmánybírák mentelmi jogának felfüggesztése;
h) az Alkotmánybíróság tagjának személyével kapcsolatban felmerült összeférhetetlenségi ok megállapítása;
i) az Alkotmánybíróság tagjának - az összeférhetetlenségi ok meg nem szüntetése miatt - a tagság megszűnésének megállapítása;
j) az Alkotmánybíróság tagjának megbízatás alóli felmentése;
k) az Alkotmánybíróság tagjának kizárása az Alkotmánybíróság tagjai közül;
l) minden egyéb olyan ügyben, amelynek teljes ülésen való elbírálását az Alkotmánybíróság elnöke vagy három tagja javasolja.
(2) Az Alkotmánybíróság teljes ülése az összes tagjaiból áll.
(3) A teljes ülés akkor határozatképes, ha azon legalább az Alkotmánybíróság nyolc tagja, köztük az elnök vagy akadályoztatása esetén a helyettes elnök jelen van. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Az elnök akadályoztatása esetén a 17. § (2) bekezdése az irányadó.
(4) Az Alkotmánybíróság teljes ülésén az Alkotmánybíróság tagjai szavazati joggal vesznek részt. Az ülésen a zárt ülés elrendeléséig jelen lehet és felszólalhat a köztársasági elnök, a miniszterelnök, az Országgyűlés elnöke, a Legfelsőbb Bíróság elnöke, a legfőbb ügyész, az igazságügyért felelős miniszter és az indítványozó, illetőleg részt vehetnek az Alkotmánybíróság elnöke által esetenként meghívott más személyek.
31. § (1) Az Alkotmánybíróság háromtagú tanácsai - a törvény kivételével - az 1. § b) és c) pontjában, valamint az 1. § d)-f) pontjában meghatározott ügyekben járnak el.
(2) A tanács akkor határozatképes, ha ülésén mindhárom tag jelen van.
(3) A tanács ülésén az Alkotmánybíróság tanácsot vezető tagja által esetenként meghívott személyek vehetnek részt.
32. § Az Alkotmánybíróság teljes ülése vagy három tagú tanácsai eljárnak mindazokban az ügyekben is, amelyeknek az elbírálását törvény, illetőleg az Alkotmánybíróság ügyrendje a hatáskörükbe utalja
Zwei
Az alkotmányellenesség utólagos vizsgálata

37. § Az alkotmányellenesség utólagos megállapítását kezdeményező indítványban javasolni kell a jogszabály vagy az állami irányítás egyéb jogi eszközének teljes vagy részbeni megsemmisítését.
38. § (1) A bíró - a bírósági eljárás felfüggesztése mellett - az Alkotmánybíróság eljárását kezdeményezi, ha az előtte folyamatban levő ügy elbírálása során olyan jogszabályt vagy állami irányítás egyéb jogi eszközét kell alkalmazni, amelynek alkotmányellenességét észleli.
(2) Kérelemben a bíró (1) bekezdés szerinti eljárását kezdeményezheti az, aki szerint a folyamatban lévő ügyében alkalmazandó jogszabály alkotmányellenes.
39. § Ha a Kormány rendeleténél alacsonyabb szintű törvénysértő jogszabállyal, illetőleg az állami irányítás egyéb jogi eszközével szemben az ügyész - általános törvényességi felügyeleti jogkörében - óvást nyújtott be, amellyel az aktust kibocsátó szerv nem ért egyet, e szerv az óvást az Alkotmánybíróság elé terjeszti elbírálás végett, és erről az előterjesztés indokainak közlésével az ügyészt értesíti.
40. § Ha az Alkotmánybíróság a jogszabály, illetőleg az állami irányítás egyéb jogi eszközének alkotmányellenességét állapítja meg, a jogszabályt vagy az állami irányítás egyéb jogi eszközét teljesen vagy részben megsemmisíti.
41. § Az Alkotmánybíróság a megsemmisítésről szóló határozatát közzé teszi a Magyar Közlönyben, illetőleg abban a hivatalos lapban, amelyben az állami irányítás egyéb jogi eszközét közzé tették.
42. § (1) A 40. §-ban foglalt esetben a határozat közzétételének napján veszti hatályát a jogszabály vagy annak rendelkezése, és minősül visszavontnak az állami irányítás egyéb jogi eszköze vagy annak rendelkezése.
(2) A már kihirdetett, de még hatályba nem lépett jogszabály az alkotmányellenességének megállapítása esetén nem lép hatályba.
43. § (1) Azt a jogszabályt vagy az állami irányítás egyéb jogi eszközét, amelyet az Alkotmánybíróság a határozatában megsemmisít, az erről szóló határozatnak a hivatalos lapban való közzététele napjától nem lehet alkalmazni.
(2) A jogszabálynak vagy az állami irányítás egyéb jogi eszközének megsemmisítése, - (3) bekezdésben foglalt eset kivételével - nem érinti a határozat közzététele előtt létrejött jogviszonyokat, s a belőlük származó jogokat és kötelezettségeket.
(3) Az Alkotmánybíróság elrendeli az alkotmányellenes jogszabály vagy állami irányítás egyéb jogi eszköze alapján jogerős határozattal lezárt büntetőeljárás felülvizsgálatát, ha az elítélt még nem mentesült a hátrányos következmények alól, és az eljárásban alkalmazott rendelkezés semmisségéből a büntetés, illetőleg intézkedés csökkentése vagy mellőzése, illetőleg a felelősség alóli mentesülés vagy annak korlátozása következne.
(4) Az Alkotmánybíróság a 42. § (1) bekezdésében, valamint a 43. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott időponttól eltérően is meghatározhatja az alkotmányellenes jogszabály hatályon kívül helyezését vagy konkrét esetben történő alkalmazhatóságát, ha ezt a jogbiztonság, vagy az eljárást kezdeményező különösen fontos érdeke indokolja.
Zwei
de esetetekben ez a lényeg a Abt-ből:-))

üdvözlöm a károsultakat, s képviselőiket!

sok sikert!

na nem lesz könnyű:-(
KM
Mondd, hogy megy ez a gyakorlatban?
-- Milyen papirt kell irni?
-- Hol és hogyan kell beadni?
-- Lehet névtelenül is?
Zwei
VII. fejezet
BEADVÁNYOK

20. §

(1) Az Alkotmánybíróság eljárására vonatkozó beadványokon fel kell tüntetni a beadvány előterjesztőjének nevét és lakóhelyét (székhelyét).
2. A képviselet ellátására vonatkozó jogosultságot igazolni kell.
1. Az Alkotmánybíróság előtti eljárásban az indítványozó és az eljárás minden résztvevője anyanyelvét használhatja.

21. §

1. Az Alkotmánybíróság eljárására vonatkozó indítványnak határozott kérelmet kell tartalmaznia és meg kell jelölnie a kérelem alapjául szolgáló okot (Abtv. 22. § (2) bekezdés).
2. Az (1) bekezdésnek megfelelően az indítvány tartalmazza: a vizsgálandó jogszabály megjelölése mellett az Alkotmánynak azokat a rendelkezéseit, amelyeket - az indítványozó állítása szerint - a hivatkozott jogszabályok megsértenek, valamint az Abtv.-nek és egyéb törvényeknek azokat a rendelkezéseit, amelyekből az indítványozó jogosultsága és az Alkotmánybíróság hatásköre megállapítható.
Zwei
a fentieket ebből idéztem!:-)

Ügyviteli szabályzat

Ügyrend

Az Alkotmánybíróság ideiglenes ügyrendjéről és annak közzétételéről szóló, módosított és egységes szerkezetbe foglalt 3/2001. (XII. 3.) Tü. határozata
Zwei
névtelenül nem, de az indítványozó neve sehol sem jelenik meg az eljárás során, de a határozat egy eredeti példányát kipostázzák.
Zwei
és közben is kommunikálhat az Ab. az indítványozóval, pl. kérdést tesz fel, stb. - értelmetlen tehát az anonimitás!
karosultak
Az jelent valami előnyt, ha többen adjuk be? (Több aláirással?)
Zwei
erre nem tudok egzakt választ adni:-(
Zwei
I. fejezet

Az Alkotmánybíróság hatásköre

1. § Az Alkotmánybíróság hatáskörébe tartozik:
a) a már elfogadott, de még ki nem hirdetett törvény, az Országgyűlés ügyrendje és a nemzetközi szerződés egyes rendelkezései alkotmányellenességének előzetes vizsgálata;
b) a jogszabály, valamint az állami irányítás egyéb jogi eszköze alkotmányellenességének utólagos vizsgálata;
c) a jogszabály, valamint az állami irányítás egyéb jogi eszköze nemzetközi szerződésbe ütközésének vizsgálata;
d) az Alkotmányban biztosított jogok megsértése miatt benyújtott alkotmányjogi panasz elbírálása;
e) a mulasztásban megnyilvánuló alkotmányellenesség megszüntetése;
f) az állami szervek, továbbá az önkormányzat és más állami szervek, illetve az önkormányzatok között felmerült hatásköri összeütközés megszüntetése;
g) az Alkotmány rendelkezéseinek értelmezése;
h) eljárás mindazokban az ügyekben, amelyeket törvény a hatáskörébe utal.
2. § Az Alkotmánybíróság megállapítja saját költségvetését, amelyet az állami költségvetés részeként jóváhagyás céljából előterjeszt az Országgyűlésnek.
Zwei
KM ma, 13:11 – válasz erre
Mondd, hogy megy ez a gyakorlatban?
-- (1) Milyen papirt kell irni?
-- (2) Hol és hogyan kell beadni?
-- (3) Lehet névtelenül is?

ad. 1.) indítványt kell beadni - papíralapon, 1 pld.-ban,
ad. 2.) postai útin az Ab címére,
ad. 3.) szerintem nincs anonim indítvány, de a név nem jelenik meg az eljárásban csak, mint "indítványozó" kerül említésre.
Zwei
Magyar Köztársaság Alkotmánybírósága

Budapest
Donáti utca 35-45.
1015

Tisztelt Alkotmánybíróság!

Alulírott az Abt. – ben biztosított jogomnál fogva

i n d í t v á n y o z o m

a Tisztelt Alkotmánybíróságnál, hogy

- vitatott jogszabály (törvény, rendelet, stb.) megnevezése j

alkotmányellenességének utólagos vizsgálatát.

k é r e m

hogy a …….. alkotmányellenességét állapítsa meg, és a hivatkozott rendelkezéseket semmisítse meg.

(majd következhet a tételes kifejtés)
- vitatott jogszabályhelyek beidézése
- majd annak kifejtése, hogy azok miért ütköznek
- az Alkotmány konkrétan megjelölt szakaszaiba

A fentiek alapján kérem a Tisztelt Alkotmánybíróságot, hogy állapítsa meg ezen tv. (és vhr.?) jelen beadványban megtámadott rendelkezéseinek alkotmányellenességét, és azokat semmisítse meg.

Végezetül kérem ... (rövid indoklás) ... indítványom soron kívüli elbírálását.

Budapest, 2008……

Üdvözlettel:

X Y
indítványozó
Zwei
@KM:-))

- akkor rajta, lehet összeállítani az indítványt
- a sürgősségi eljárás indokolásában hangsúlyozzátok ki, hogy az általatok alkotmányellenesnek vélt törvény mekkora személyi kört lehetetlenít el (hány ezer főt), és milyen összegszerűségben.

"vegyetek hát' érdemi lendületet!"
azon túl is, hogy a felháborodás jogos!

üdv.: Zwei
karosultak
Köszi, dolgozom a beadványon, megmutatom a tervezetet. Közben emailben jelezte egyik károsult társunk, hogy hajlandó beadni, ha megirom, úgy hogy a dolog megoldódott.
Zwei
mehet postán! ... ott a postacím!
ajánlott tértivevényes és prioros:-)
karosultak
A PSZÁF nov 7-i felfüggesztő határozatát is érdemes a beadványban megtámadni szerinted vagy csak a tőkepiaci törvény módsítását?
Zwei
ácsi!
- ha van határozat, más a szitu! ... lehet másik jogi út is!
- de az Ab felé mehet a beadvány ettől függetlenül!
- ha nov. 7.-i, akkor 30 nap adott a jogorvoslati útra! mindjárt lejár!
Zwei
akkor nyomj ide egy PSZÁF-es határozatot is!
karosultak
„[2] 3 . (1) E törvény a kihirdetését követ ő 3 . napon lép hatályba .
(2) A befektetési alapkezelő kérelmére a Felügyelet a Tpt . e törvénnyel módosított
rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárás során is alkalmazhatja .
(3) E törvény 2009 . március 31-én [a hatályba lépését követő napon] hatályát veszti .

Mi az, hogy a törvény 2009. március 31-én hatályát veszti???

meg hogy "módosított
rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárás során is alkalmazhatja"??
Zwei
egy kérdés!
- mikor írta alá az államfő a módosított törvényt, és
- mikor lett kihirdetve a magyar közlönyben, és
- az mikortól hatályos?
karosultak
hehe. Figyelj:
Az OGy. nov. 17-én tárgyalta, hétfőn, soron kivül.
vaélamikor a héten aláirta az államfő,
pénteken megjelent a közlönyben..
November 24-től hatályos!
karosultak
ja és közben tart a 10 napos felfüggesztés!
Zwei
- maga a pszáf határozat is megtámadható, mint közigazgatási határozat, 30 napon belül,
- a közigazgatási bíróságon abban az eljárásban, amit leírtam már korábban.
- az ügyvédkéynszeres eljárás.
- a már érvényes és hatályos törvénnyel pedig lehet menni az ab-ra.
karosultak
de mi ez hogy egy törvény 2009. március 31-én érvényét veszti?? és mi van utána??
karosultak


Amennyiben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) felfüggesztette egy nyílt végű befektetési alap jegyeinek forgalmazását, és a felfüggesztés elérte a 180 napot, akkor a felügyelet - határozatban - elrendeli az alap megszüntetését - a tőkepiaci törvény ilyen módosítása a Magyar Közlöny pénteki számában jelent meg.
A parlament hétfőn fogadta el a Magyar Fejlesztési Bankról (MFB) szóló törvény módosítását, amelyhez kiegészítésként került a tőkepiaci törvény módosítása. A jövő hétfőn hatályba lépő módosítás kiegészíti a nyílt végű alapok jegyei forgalmazásának a felfüggesztését. Eddig az ide vonatkozó szabály így szólt: "A Felügyelet meghatározott időre, de legfeljebb tíz napra felfüggesztheti az adott sorozatot alkotó befektetési jegy folyamatos forgalmazását, ha az alapkezelő nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének vagy ha azt a befektetők érdekeinek védelme egyébként szükségessé teszi". A befektetők érdekei miatti felfüggesztés kikerült ebből a mondatból, viszont kibővítve bekerült új szabályként.

A befektetők érdekeinek védelme miatt - az alapkezelő kérelmére - már 180 napra függesztheti fel a felügyelet a befektetési jegyek folyamatos visszaváltását. Néhány okot fel is sorol a törvény módosítása, így például ha az egymást követő 10 forgalmazási nap alatt a visszaváltott jegyek összértéke eléri az alap nettó eszközértékének a 10 százalékát, vagy ha 20 egymást követő forgalmazási nap alatt a jegyek darabszáma 10 százalékkal csökken, illetve ha a visszaváltások következtében az alapban a likvid eszközök aránya a saját tőke tizenöt százaléka alá csökken.

Amennyiben a tényleges felfüggesztés eléri a 180 napot, akkor a PSZÁF elrendeli - határozattal - a nyílt végű befektetési alap megszüntetését.

A módosítás kitér arra is, hogy nyílt végű nyilvános befektetési alap továbbra sem alakulhat át zárt végű nyilvános alappá, viszont megengedi az ilyen átalakulást az ingatlanalapoknak. Az átalakulás előtt azonban biztosítania kell a jegyek visszaváltását.

hvg.hu/print/20081121_befektetesi_alap_PSZAF_felfuggeszt.aspx
karosultak
Szenvedek vele, ehhez azért mégis csak valamilyen ügyvéd kellene. Nem mindegy, hogy a jogszabály mely pontját mivel támadjuk.
Zwei
és természetesen nem kifejezetten csak az alkotmány betűire lehet hívatkozni, hanem alkotmányos alapelvekre is!
a jogállamiságból például sok minden ered, had' említsem:
- pl.: a jogbiztonságot!
- ne ezen az alapon mo-n ma, az orráig sem láthat el az ember:-(
- ahogy ti sem!:-(
karosultak
Erről annyit, hogy azt képtelen voltam eléerni, hogy az MTI akár csak egyszer is lehozza, hogy létezünk. Ez, amit csinálok, jelen pillanatban egy szánalmas blog, hiszen még a kezdeményezés hirét sem voltam képes eljuttatni az érintettekhez, pedig hidd el, mindent megtettem, amit lehet. Nem létezik olyan nevesebb politikus, média, jogvédő akármi, akit ne kerestem volna meg emailen.

Elbutított, zombi népség lettünk, cuzammen, hizsen már az is egy tragédia - szerintem - hogy az érintettek (a 100.000 ből azért min. 40.000 internet használó) meg sem kisérelte, hogy felvegye a kapcsolatot a "sorstársaival":

Végül ne tudd meg, micsoda reakciók érkeztek a hangos kárörvendéstől kedzve az anyázásig azoktól, akik nem érintettek, igy semmiféle késztetésük nem volt, hogy mögénézzenek a médiából kapott "igazságoknak".

Visszatérve a beadványra, szenvedek vele, mindig is utáltam minden jogi szöveget és szerződést, szóval erre nem én vagyok a legalkalmasabb. Viszont senki sincs, aki csinálna valamit, az is nagy dolog, hogy az eddig összegyűlt hét (7) károsultból legalább egyvalaki vállalta, hogy feladja a papirt az AB-nek...
karosultak
Az INDOKLÁS részen dolgozom:

Indoklás:

1. Az ingatlanalapok befektetőinek tulajdonhoz való jogát sérti a Tőkepiaci törvénynek és a jelenlegi banki gyakorlatnak az a végeredménye, hogy befektetéseik egy részéhez is csak lombardhitellel (kamat ellenében) juthatnak hozzá, holott a megtakarítást a bakbetétekhez hasonló feltételekkel helyezték el a befektetők az ingatlanalapokban.

2. A jogbiztonságot veszélyezteti, hogy az erdetileg bármikor visszaváltható ingatlanbefektetési jegyeket a felügyelet a korábbi 10 nap helyett akár 180 napra is felfügesztheti, majd az ingatlanalapok értékesítésére álló idő - hosszabbítással együtt - akár 2 év is lehet. Igy az eredeti szerződéshez képes azonnal visszaváltási lehetőséggel szerződött befektetőknek akár 2 évig is várnia kell, amig hozzájut a befektetéséhez.

3. Kifogásoljuk továbbá, hogy a tőkepiaci törvény megváltoztatott rendelkezései visszamenőleges hatályúak, vagyis a jogszabály kihirdetése előtti időkre való alkalmazása szintén jogbiztonsági aggályokat vet fel.
Zwei
"Amennyiben a tényleges felfüggesztés eléri a 180 napot, akkor a PSZÁF elrendeli - határozattal - a nyílt végű befektetési alap megszüntetését."

- ez is említésreméltó!
karosultak
Hogy fogalmazzam azt meg finoman, hogy ezzel az egésszel, a 10 napos befgaysztással kezdődően, a szart (azaz hogy eleve működésképtelen konstrukciót adtak el a befektetőknek, ami most felborult) szépen elkenték akár 2 évre is, hiszen elég nyilvánvaló, hogy ha egyszer 180 (munka) napra felfüggesztenek egy ingatlanalapot, akkor az aligha áll talpra.

(Az a baj, hogy nem tudok jogialg korrekt nyelven fogalmazni.)
Zwei
- tulajdonhoz való jogát ( ...) melynek lényeges tartalmát/elemét törvény sem korlátozhatja (...)idézd be a vonatkozó szakaszoka az alkotmányból értelemszerűen!

íme:

13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.

8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsőrendű kötelessége.

(2) A Magyar Köztársaságban az alapvető jogokra és kötelességekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg, alapvető jog lényeges tartalmát azonban nem korlátozhatja.
Zwei
" ... alkalmazása szintén jogbiztonsági aggályokat vet fel."

- aggályokat?
- kifejezetten sérti a jogbiztonságot!!!
- hiszen a visszamenőleges hatály tilalmába ütközi, ami egy alapvető jogelv!!! ... sérti a jogalkotásról szóló törvényt!!!
Zwei
fogalmazd meg ezt a részt, ahogy gondolod, majd rakd ki, és megnézem ... ok?
Zwei
ezt az indítványt egy személy nyújtja be szerintem, ezért egyes szám első szemályben fogalmazz ... nem?
Zwei
(2) Az 1. § b) pontja szerinti eljárást bárki indítványozhatja.

- ez nem többes szám!
Zwei
- próbálkoztál a legfőbb ügyésznél?
- elvégre az ügyészség ma mo-n a törvényesség őre!
karosultak
Nem, a Legfőbb ügyész még nem jutott eszembe.

Átfogalmazom.

Mi az a legmagasabb szintű jogelv vagy micsoda, hogy egy szerződést (törvényt) nem lehet visszamenőleges hatályúan alkalmazni?
karosultak
..vagy hogy egy törvényt - a józan ész szerint - nem lehet 10 nap alatt letrágyalni, kihirdetni, bevezetni, alkalmat nem adva az érintetteknek (a felfüggesztés miatt), hogy alkalmazkodjanak az új szabályozáshoz?
Zwei
egy alapvető jogelv a törvények hatáybalépése tekintetében: "visszamenőleges hatály tilalma"!
ez nem vonatkozik szerződésekre, mert ott érvényesülhet a diszpozitivitás elve!
Zwei
meg kellene nézned a jogalkotásról szóló törvényt!
Zwei
jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény jelenleg hatályos szövegét a magyarország.hu-n:-)
Zwei
de nyilván nem köti időhöz a jogalkotást ... nem is ezért ajánlom!
karosultak
Mi az a "diszpozivitás elve"?

Baski nem birok ki még egy törvényt. :(
Zwei
"..vagy hogy egy törvényt - a józan ész szerint - nem lehet 10 nap alatt letrágyalni, kihirdetni, bevezetni, alkalmat nem adva az érintetteknek (a felfüggesztés miatt), hogy alkalmazkodjanak az új szabályozáshoz?"

- ennél hivatkozni lehet egy ABH-ra, mely a módosítással összefüggő helyzetre való felkészülésre (a részetekre pl.) kellő idő biztosítását íraj elő!
karosultak

"- ennél hivatkozni lehet egy ABH-ra, mely a módosítással összefüggő helyzetre való felkészülésre (a részetekre pl.) kellő idő biztosítását íraj elő!"

Arra gondolsz, hogy az Ab valamelyik korábbi határozatára?
karosultak
Ehhez mit szólsz?

"A Pénzügyminisztérium tervei szerint 2009-re már csak zárt végűként működő -, vagyis a befektetési jegyeket bármikor visszaváltó ingatlanalapok működhetnek hazánkban."

(Mondjuk elirták, - freudi elszólással - de mindegy, érthető.)

www.ingatlanmagazin.com/read/6715?h
Zwei
"Arra gondolsz, hogy az Ab valamelyik korábbi határozatára?" - igen!
Zwei
"A Pénzügyminisztérium tervei szerint 2009-re már csak zárt végűként működő -, vagyis a befektetési jegyeket bármikor visszaváltó ingatlanalapok működhetnek hazánkban."

- ez "kilátszik" az új szabályozásból!
karosultak
Lehet, h érdemes várni, amig lépnek még valamit és több ember számára nyilvánvalóvá válik, hogy itt tul.képpen a "rossz konstrukció" fokozatos visszavonása zajlik, amelyneka végeredménye, hogy a befektető megszivja, de nagyon.

A Raiffeisen lesz az első szerintem, ahol kitör a balhé, mert ő az egyik legsárosabb az egészben, és vezére már régesrég nyomja (úgyis mint a Bankszövetség elnöke), hogy alakuljanak zárttá ezzek az alapok. A Raiff nagy, és ha bejön a "180 napos felfüggesztés", akkor tör majd ki a balhé.

nagyon úgy néz ki, hogy nagyobb balhé kell ahhoz, és talán még egy-két ilyen "elszólás", hogy nyilvánvalóvá váljon mire megy itt ki a játék...
Zwei
érdekes cikk!
- mi a különbség aközött, ha ingatlanalapba fektetek be, vagy betszem azt a pénzt a bankba?
- negatív diszkriminációval lehet fellépni az "ingatlanalaposokkal" szemben?
- a betétesek előnyt élveznek?
karosultak
"Arra gondolsz, hogy az Ab valamelyik korábbi határozatára?" - Már próbáltam keresgélni a AB honlapján, de az valami katasztrófa. Teljesen használhatatlan.
karosultak
Egyébként itt a valódi ok: kellett az a visszatartott pénz a bankjainknak:
"Farkas István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) felügyeleti tanácsának elnöke szerint a banki szférából kiinduló, a világot sújtó válság Magyarországon és Közép-Kelet-Európában bizalmi válságként jelentkezett, ami azután forrásoldali krízissé vált."
www.mfor.hu/cikkek/PSZAF__Bizalmi_valsag_utan_forrasoldali_krizis.html
Zwei
"Arra gondolsz, hogy az Ab valamelyik korábbi határozatára?" - Már próbáltam keresgélni a AB honlapján, de az valami katasztrófa. Teljesen használhatatlan.

- nem értem, tökéltesen működő honlap!
- egy sötét tónusút keress!
- alotmánybíróság - a keresőbe, és már jön is,
Zwei
jaj igen! persze ... egy korábbi ab-határozatra!:-)
karosultak
Megtaláltam az AB oldalát, szar az egész, de főként a régi határozatok közötti keresést neveztem reménytelennek.

A PSZÁF elnökön kivül ez a másik főkolompos, ahogy látom:
ahirek.hu/kereses/Felcsuti+P%E9ter/3/1.html
Zwei
fantasztikus, hogy mit kaszálnak ezek ezen, mint a gyurcsány is ... akinek szintén a káosz a lételeme!
karosultak
Hát nem tudom, mindenesetre az ingatlanjegyek értékelés is egy nagy zűr, az évek óta "vonallal meghuzott" felfelé mutató egyenessel. Szóval nem lehet tudni, mikor és milyen trükkel értékelik le majd az ingatlanalapok vagyonát. Ha már jól lenyomták a "krizis" miatt, akkor jöhet a kiárusitás, lásd ezt a szempontot:
erdekvedelem.nolblog.hu/archives/2008/11/23/A_problema_etikai_vetuletei/
Zwei
elolvastam:-)
bocs, de az előzőt még nem! ... nézem azt is.
Zwei
na, ezt elteszem reggelre, ez "kemény" anyag!:-)
karosultak
Jó éjt, megyek én is, itt akadtam el, szerintem a fogyasztóvédelmi törvényt is megsértette a bank és a PSZÁF:

Összefoglalás:

2008. szeptember 1-jén hatályba lépett a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerint Tisztességtelennek az a kereskedelmi gyakorlat számít, amikor a pénzügyi szervezet nem az elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően jár el, és így rontja a fogyasztó lehetőségét arra, hogy tájékozott döntést hozzon. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat egyik, a tv. által nevesített fajtája a "megtévesztés", azaz "a valótlan információ közlése, a valós tény megtévesztésre alkalmas módon való közlése, a jelentős információ elhallgatása".

Kérésünk lényege, hogy az érintettek betekintést nyerjenek mindazon közérdekű adatokba, amelyek alapján az egyes szereplők szerepe, felelőssége megállapítható abban, hogy a nyílt végű ingatlalanalapokba történő befektetőket megtévesztették akkor, amikor biztonságos és azonnal visszaváltható befektetésként adták el ezeket a jegyeket. A végeredményt látjuk, azt szeretnénk megérteni, hogy jöhetett létre ez a képtelen helyzet?

Az állampolgároknak alkotmányos joguk van megismerni azokat a rendelkezéseket, melyek alapján jogaikat korlátozhatják a hatóságok.

Mivel a PSZÁF 2008. november 7-i intézkefése majd a Tőkepiaci törvény 2008. november 17-én tárgyalt, november 21-én közzétett és november 24-től hatályba léptetett módosítása alapvetően korlátozza a tulajdonhoz való jogot, az alábbi szervezeteket kérjük, hogy az ingatlanalapokkal kapcsolatos minden belső levelezésüket hozzák nyilvánosságra annyak érdekében, hogy a szakértők, az érintettek és a nagy nyilvánosság tájékozódni tudjon, hogyan jöhetett létre egy jogállamban az a helyzet, hogy 100.000 kibefektető pénzét akár 2 éven keresztül is visszatartsák. Fontos körülmény, hogy az ingatlanbefektetési jegyeket mint azonnal visszaváltható befektetési formát adtak el az érintetteknek.

* Pénzügyminisztérium
* Pénzügyi Szervezetek Állami felügyelete
* Befektetési Alapok Magyarországi Szövetsége
* Az Alapkezelőkkel folytatott levelezés, különösen a Raiffeisen és az Európa Alap, amelyek feltehetően kérték, valamint az Erste, amely tiltakozott a döntés ellen
* MNB, amely a hírek szerint ellenezte az alapok felfüggesztését

A szervezetek, vezetők között levelezés, a - véleményünk szerint - alkotmánysértő helyzet kialakulásának hátterét szeretnénk megismerni, egyben azt is megtudni, hogy mely szervezetek milyen indokkal kérték a Tőkepiaci törvény minden szakmai vita és az érintettekkel történt egyeztetés nélkül lezajlott megváltoztatását.

Mielőtt a befektető úgy dönt, hogy befektetési jegyet vásárolna, el kell döntenie azt, hogy mennyi időre szeretne lemondani pénzéről. A pénzintézetek segítenek az ügyfeleknek a döntésben, hogy milyen alapba fektessék pénzüket. A befektetőnek csak azt kell eldöntetnie, hogy mennyi időre szeretné az adott alapban elhelyezni a pénzét.

A nyíltvégű befektetési alapok befektetési jegyeit az alapkezelő folyamatosan hozza forgalomba, illetve folyamatosan vissza is vásárolja azokat. A befektetési jegyek vétele és eladása a letétkezelő által naponta kiszámított árfolyamon történik, azaz egy munkanap ugyanazon az árfolyamon lehet befektetési jegyet venni és eladni. Az alap árfolyama a befektetési politikától, a portfolió összetételétől és az alapkezelő ügyességétől függ és természetesen követi az állampapír- vagy a részvénypiac aktuális trendjeit. A nyíltvégű befektetési alapok nagy előnye, hogy nincs lekötési idő, tehát a befektetők bármikor elhelyezhetik megtakarításaikat ezekbe az alapokba, viszont szükség esetén a befektetett összeget - vagy annak egy részét - az elért hozammal együtt tetszőleges időpontban fel is vehetik. A nyíltvégű befektetési alapok befektetési jegyei általában 1 Ft névértékűek, ami lehetővé teszi bármekkora összeg befektetését és tetszés szerinti összeg felvételét. Így bármilyen kis befektetés az első perctől az utolsóig "dolgozik".

Az ingatlanalapok esetében az azonnal visszaválthatóság a termék olyan alapvető jellemzője, amely - véleményem szerint - nem lehetett volna PSZÁF-fellépéssel és törvénymódosítással megváltoztatni a "másik fél", a befektetővel való előzetes egyeztetés nélkül. A szerződéskötéskor érvényes tőkepiaci törvény semmiféle olyan okot nem tartalmaz, amelyre hivatkozva e feltétel megváltoztaható lett volna.

A nyíltvégű befektetési alapok egyik behozhatatlan előnye minden más megtakarítási formával szemben az egyedülálló likviditás, azaz a befektető minimális költséggel, bármikor, kamatveszteség nélkül hozzájuthat pénzéhez. Véleményünk szerint a nyilt végű befektetési alapok zárt végűvé alakítása durva szerződésszegés, még akkor is, ha a Tpt. szerint visszavásárlási lehetőséget kell biztosítani a befektetőknek. A tv. ugyanis semmilyen módon nem rendelkezik arról, hogy milyen feltétetelekkel történihet ez meg.

A 2008. november 7-i PSZÁF bevatkozás véleményünk szerint versenypiaci elveket is sért, hiszen olyan alapokat is "hírbe hozott", amelyeknek befektetői nem szorultak volna ilyenféle "állami védelemre".

Alapszabályként a befektetésijegy-tulajdonosok a befektetési jegyeik visszaadása fejében bármikor kérhetik azok árának az alap vagyonából történő kifizetését. A visszaváltás az éppen érvényes visszaváltási árfolyamon történik, amely megfelel az egy jegyre jutó nettó eszközértéknek. A befektetési alap alapkezelési szabályzata azonban tartalmazhat olyan rendelkezést, hogy a befektetési alapkezelő átmenetileg felfüggesztheti a befektetési jegyek visszaváltását, ha olyan rendkívüli körülmények merülnek fel, amelyek miatt a felfüggesztés a befektetésijegy-tulajdonosok érdekeinek figyelembe vételével szükségesnek tűnik. Az ilyen kivételes esetekben fennáll annak kockázata, hogy a befektetési jegyek nem válthatók vissza a befektetésijegy-tulajdonos által kívánt napon.

Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk betekinteni - közérdek miatt - a döntéselőkészítés során született levelezésekbe, belső utasításokba, esetleges szabályozásokba is, amelyek érintik a befektetők érdekeit. Érdekel minket, hogy születhetett meg pl. a törvénymódosítás indoklása, ezt megelőzően a PSZÁF felfüggesztést követő indoklásában az a károsultak számára elfogadhatatlan érvelés, miszerint a befektetők tájékozatlansága miatt volt szükség a felfüggesztésre. Véleményünk szerint a befektetők a termék lényeges ismérvei alapján hozák meg a döntésüket. Ám ha "tájékozatlanok" is voltak a befektetők, ebben mennyi felelőssége van a bankoknak és a felügyeletnek, különös tekintettel arra, hogy - megtévesztve a befektetőket - likvid termékként adtak el nekünk természetüknél fogva illikvid termékeket.

Felhívjták-e a figyelmet arra, hogy a befektetési jegyek visszaváltása az értékpapíralapokhoz hasonlóan a nyílt végű ingatlanalapoknál is korlátozható? Az alapkezelési szabályzat olyan rendelkezést is tartalmazhat, hogy befektetési jegyek nagyobb mennyiségben történő visszaváltása után a visszaváltás hosszabb időre – legfeljebb két évre – is felfüggeszthető. Ez alatt az időszak alatt a befektetési jegyek nem válthatók vissza készpénzre.

Kérjük a szakasajtó és a médiákat is, hogy megismerve ennek a szégyenteljes folyamatnak a hátterét, segítsenek abban, hogy minden résztvevő levonhassa a megfelelő tanulságokat.
Zwei
@karosultak: csak benéztem ide ... hát', te aztán dolgozol az "ügyön":-))
majd megnézem ezt is reggel! ... addig is szép álmokat!:-D
Zwei
" ... itt akadtam el, szerintem a fogyasztóvédelmi törvényt is megsértette a bank és a PSZÁF"

- a bedványodnak semmi köze nincs a fogyasztóvédelmi törrvényjez!

- az általad alkotmányellenesenek vélt módosított törvényt csak és kizárólag az alkotmánnyal és abh-kal kell összevetned, semmi mással!
Zwei
@karosultak: ... ami a lényeget illeti!!!
karosultak
Értem - ez az utolsó témafelvetés azért kell, mert még mindig a "figyelemfelhivásnál" tartok, vagyis hogy miképpen érjem el a károsultakat. Ha most beadnám az AB-hoz, akkor az nyom nélkül eltűnne a semmiben, mint minden eddigi közlési kisérletünk...
(Amit rtál abban igazad van.)
Zwei
@karosultak: - azt nem hiszem, hogy az ab-nál eltűnne a semmiben! ... csak legfeljebb úgy éreznétek, mert hosszú idő kell arra, míg megtörténik a normakontroll.
- az államfőt megkerestétek? ... ő is vágja az alkotmányjogi kérdéseket, hiszen jelentős ab-i háttere van!
karosultak
Nem, ő az egyetlen, akinek még nem irtam. Személyesen ismerem, még ezer éven régről, igy "vésztartaléknak" tekintem.
karosultak
"Ijesztő szakadék tátong a "hivatalos" közlések és a "piaci pletykák" világa között, és még félelmetesebb a sajtó cinkos hallgatása, az érintettek hangjának elfojtása."
www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=59185
karosultak
Értem, akkor talán menjünk valami komolyabb helyre, ha van, kedved, mert itt úgyis csak ketten beszélgettünk.
Melyiket választod?
www.fntudosito.hu/riport/2622
karosultak
Nem, inkább ide kellene benézned, vitába keveredtem egy fogyasztóvédelmi szakemberre és feltettem neki 25 kérdést. Nem birok vele!
href.hu/x/7mje
karosultak
Most megy a Lánchid rádióban, h egy néni az egyik Budapest Bank előtt tünet, h adják vissza a pénzét....
telkes
Újabb fejleményekről itt!
http//erdekvedelem.nolblog.hu
karosultak
Újabb fejlemények: első akciójára készül a Banki Károsultak Önvédelmi Szövetsége:
bankok.try.hu

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.