A reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát tette közzé pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a kormányportálon. Az adó leginkább a kereskedelmi csatornákat fogja megviselni.

A tárca közlése szerint a kabinet a törvényjavaslat végleges szövegéről a soron következő kormányülésen dönt. Ezután nyújtják be a végleges változatot az Országgyűlésnek.

A munkapéldány szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja a reklám-közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétel. Adóköteles lenne a külföldi illetőségű szervezetek belföldi fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenysége is.

Az adó mértéke sávosan emelkedik, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, 1-5 milliárd forint között részre 1 százalék, 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, az ezt meghaladó részre 20 százalék.

A nemzetgazdasági tárca szerint az adóintézkedést az EU túlzottdeficit-eljárása alóli kikerülés, illetve az arányos közteherviselés indokolja.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.