Orvoshiány, egyre hosszabb várólisták, esetenként vállalhatatlan munka- és ellátási körülmények – sokak szerint leginkább ez jellemzi a hazai egészségügyet – írja keddi cikkében a hvg.hu.

Megjegyzik, hogy láthatóan a kormánynak nincs ezzel baja, sőt egyre több magánszolgáltató jelenik meg a piacon. Ezzel viszont elkerülhetetlen, hogy szegények és gazdagok ellátására osztja a rendszert.

Magyarországon az egészségre elköltött pénz 35 százaléka magánforrásból jön és a költések kétharmada gyógyszerre megy el. A magánforrásból a rendszerbe kerülő pénzek aránya, kikövetkeztethető: a kötelező társadalombiztosítás ellenére igen magas azoknak a száma, akik nem a közszolgáltatókhoz fordulnak problémáikkal – olvasható a cikkben.

Mintha kormány is azt erősítené, hogy akinek van pénze, az fizessen a jobb egészségügyi szolgáltatásokért – ami azt sugallja, hogy az állam nem akar több pénzt költeni az egészségügyre. Azonban olyan is előfordul, hogy egy műtét után a varratszedést már a magánrendelőben javasolja egy orvos.

De ahogy a lap is írja, ha a színvonalas szolgáltatást az állam meg akarja fizettetni a betegekkel, akkor a rendszer élesen kettéválhat és kialakulhat a szegény- és gazdagegészségügy, aminek beláthatatlan következményei lehetnek. Ez Európában nem így van. „Az állam nem teheti fel a kezét és nem mondhatja azt, hogy nem tudja finanszírozni a rendszert.”

54 hozzászólásarrow_drop_down_circle

human
@soljanka: Ugyan ki emlékszik már arra hogy anno 300 forintra azt mondta a fidesz által felhergelt nép, hogy annyit sem hajlandó fizetni. Most meg vécépapír sincs a kórházakban. Ezt akarták, hát megkapták kamatostól.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
human
Orbán Viktor: "Az egészségügy nem üzlet."
mno.hu/belfold/orban-viktor-vilagossa-tettuk-hogy-az-egeszsegugy-nem-uzlet-1248031
Egészségügyi államtitkár a duna parti magánkórház átadóján örvendezett, hogy aki megteheti az magánkórházban is kezeltetheti magát.
index.hu/belfold/2014/09/09/magankorhaz_nyilik_budapesten_12_6_milliardbol/

Nagy köpönyegforgatást készít elő ismét Orbán. Az ország 45%-ának nem lesz pénze magánkórházban kezeltetni magát. Az állami egészségügy pedig egy hentesbolt. Hallani olyat, hogy az a szerencsés akit aznap először műtenek, mert műtétek közt előfordul, hogy nem sterilizálják a műtőt és terjednek a baktériumok.
coyote3
Ezek nem emberek!!! Most az egészségügyet is ketté akarják szabni?
human
@coyote3: Ahogy Orbán mondaná. Megvédik az egészségügyet.
szandokan
Eddig is volt állami és magán egészségügy. Ma kell mennem gyomortükrözésre (már ha elmerek menni), altatásban, fájdalom nélkül, külön szobában ébredezéssel. Ezt meg kell fizetni, ilyen nem lesz állami kórházakban soha. Nem kellene úgy csinálni, mintha régebben másként lett volna.
Hellcat
A társadalombiztosítást is megszüntette már a fidesz. Ők megengedhetik maguknak a magánkórházat a többiek meg már régóta le vannak szarva.
Levendula
Na ne bacca meg a curva élet! Eddig is maszek fogorvoshoz, maszek nőgyógyászhoz, maszek ortopédushoz, maszek szemészhez, maszek fül- orr gégészhez, maszek háziorvoshoz jártunk.
Majd magunkat operáljuk meg, vagy egymást, hogyha erre lesz szükség.
Vagy meghalunk... Van választás bőven!
X-ray
@szandokan: Ne dicsekedj a fizetős gyomortükrözéseddel! Lehet, hogy ez lesz az utolsó napod "altatásban, fájdalom nélkül, külön szobában"... :)
Sziszifusz
Mert: "mindenki annyit ér amennyije van".
A szegény ember, aki nem tud fizetne el is pusztulhat mire kivárja sorát a várólistán.
Sziszifusz
@szandokan: Talán már te sem bírod gyomorral ezt a sok szemétséget ami ebben az országban történik ?
tivoli
@szandokan: Vannak dolgok amire érdemes pénzt kiadni, vannak amire nem. Egy gyomortükrözés pont az utóbbi eset. Megoldva 10 perc alatt helyi érzéstelenítéssel, s a vizsgálat után nem kell külön szoba, vissza lehet menni akár a melósokat egzecírozni, nehogy árvának érezzék magukat a főnök beszarisága miatt. :-))
soljanka
Azért nem kéne úgy tenni, mintha eddig nem ez lett volna!
Csak most legalizálják, vagy inkább végre kimondják.
Bexart a háromnegyed ország a "népjóléti szavazáson" - nem akartatok 300 Ft-ot fizetni, akkor most majd ingyen nem látnak el.
human
@soljanka: Ugyan ki emlékszik már arra hogy anno 300 forintra azt mondta a fidesz által felhergelt nép, hogy annyit sem hajlandó fizetni. Most meg vécépapír sincs a kórházakban. Ezt akarták, hát megkapták kamatostól.
dr lópicigáspár
@soljanka: A 300 forintos vizitdíj bevezetése után valóban azok mentek csak orvoshoz, akik betegek. A megszüntetése után azonban tele a kórház, az orvosi rendelők... Szerintem unalmukban is elmennek néhányan az orvoshoz...
tivoli
Napi 300 ft. hozzájárulás a kórházi költségekhez már akkor is nevetséges összeg volt napi 3x étkezés, teljes ellátás, ápolás, vizsgálatok, esetleges műtét, kötözöanyagok, gyógyszerek, orvosok és ápolok odaadó munkája, hideg-meleg víz, fűtés, egyebek szolgáltatásért. Le lett népszavazva. Akkor most mit kellene népszavazni? Fizetünk inkább 300 ft.-t csak ne tegyék fizetőssé az eü-t?
Ezért nem kell a népet megkérdezni semmiről, mert mindig a gondolkodásra képtelenek vannak nagyobb arányban.
human
@tivoli: Mivel a 300 forintos vizitdíj a körzeti orvosnál maradt nálunk abból kulturált rendelőt építettek ki. Mindenki örült, hogy azt az 1-2-3 órát nem 30 éves székeken várta végig és a vécében sem félig letört kagylóban kellett kezet mosni. Ennyit jelentett ott a 300 forint.
tivoli
@human: ma, 11:12
Életem legproblémásabb korszakát pont a vizitdíj idején éltem meg, mégis azt mondom, hogy teljesen reális volt a hozzájárulás úgy háziorvosi, szakorvosi, mint kórházi ápolás címén. Ha az ember fizet valamiért, ha csak egy jelképes összeget is, már nem "potyautas", s az ellátás lehetősége is más.
A 300 ft. kis összeg az egyénnek, a sokszor 300 viszont nagy segítség lett volna az eü-nek, amit végső soron a mi jobb ellátásunkat célozta volna. Késő bánat.
gödörben
Országunk további leminősítésének, lopás, rablás, minden kifosztásának megakadályozása, javak igazságosabb elosztása, nem bírkamód követni az EU, elb@szott politikusnak mondott vezetőink előírásait (csirke jobb körülmények mint az ember, gyilkosok jobb körülmények mint eltartó társadalom, stb.). Visszavenni a mentelmi jogokat, ha valaki "rossz", legyen visszahívható ne a "vezetők" döntsenek a saját székükről, bérükről. Más országokban miért lehetett rendet tenni, miért csak nálunk lesz egyre sz@rabb minden?
sakál
@Hellcat: Nem szüntették meg a társadalombiztosítást, csak a neve változott.
Hellcat
@sakál: Akkor világosíts fel kérlek.
sakál
@Hellcat: Nincs rá garancia, hogy amit befizetsz járulékot, azért később kapni is fogsz valamit, pont mint a nyugdíj, de ettől függetlenül még mindig létezik, mint állami egészségügyi ellátás.
Hellcat
@sakál: Tehát gyakorlatilag nincs. 2013 óta nem alkotmányos jog.
szandokan
@X-ray: Nincs szerencséd, meg annak a 3 lájkoló parasztnak sem. Itt vagyok, és még leszek is sokáig.
Szimba
@Levendula: És mindezek után a fizetned kell tb-t akkor, ha is, ha munkanélküli vagy.
Szimba
@Sziszifusz: De könyörgöm, vegyük már észre, ez a cél: "hulljon a "férgese" " - oszt nem lesz rá több gond, se az egészségügyben, se nyugdíj osztásban, se sehogy.
szandokan
@Szimba: Miért kellene fizetned? Ha magánrendelésre mész, nem fontos a taj kártya. Egy barátom közel milliárdos, már nem dolgozik, mert felesleges neki, persze nem ment el munkanélkülire, ha valami baja van, megvannak neki a saját magán orvosai. Ha sok a pénz, nem kell itt tb.
tivoli
@szandokan: ma, 15:29
Megúsztad gond nélkül? :-))
Levendula
@szandokan: Akinek milliárdos barátai vannak, az nem "propellerezik". Valld be, nem vagy te egyéb, mint bértollnok...
szandokan
@tivoli: Meg. Nem is szédelgek. Egy jót aludtam 5 percig...:-))
szandokan
@Levendula: Azt, hogy te mit gondolsz, a te dolgod. Mindenkinek van valami dilije, nekem ez. Magam sem gondoltam volna, hogy ennyi ideig itt fogok maradni. Tulajdonképpen már csak itt szoktam írogatni, hogy miért, azt ne kérdezd.
picike
ragaszkodunk a tisztességes orvosi ellátáshoz az ne a pénzünktől függjön !
kamazuka
Lehetne egészségügyi finanszírozási befektetéseket eszközölni,hogy legyen miből a kisembernek is állni a sarat a tajgetosz mesgyéjén.Azért felvetődhet a kérdés,hogy mit szól majd mindehez a kormány.
Nem kérdezzük meg őket!
Szimba
@szandokan: Ha munkanélküli vagy, a tb-t is nehéz megfizetned, nemhogy a magánrendelést.
Szimba
@tivoli: Szandokán egy külön kuriózium itt, de egyben igazat adok neki. Ha szükséged van egy orvosi vizsgálatra, ami nem túl kellemes számodra, de ha fizetősben végezteted el, akkor fájdalommentes, és pénzed is van rá, miért ne. Ma már altatásban is végeznek fogászati beavatkozást. Ha neked ez fontos, az utolsó filléredet is ráköltöd, a te döntésed.
tivoli
@Szimba: ma, 19:27
Így igaz. Ha az ember szarban van, nem sajnál semennyi pénzt.
mamoca
@human: WC papir régen sem volt. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a betegnek
TILOS VOLT a saját gyógyszereit bevinni. Korán reggel jött a nővér, kiosztotta a gyógy-szereket. Most van ilyen?
Desischado
A fidesznek valóban ez a célja, hogy a szegényeket, nyugdíjasokat kiszuperálja. ahogy valamelyikőtök írta: hulljon a férgese! Mármint a fidesz szerint. Ha nincs pénzed, nyugodtan megdögölhetsz, ez az ő politikájuk! Embertelen, szemét banda!
kkalman
@mamoca: Van. Az egyik pécsi klinikán, ahogy bekerültem, megkérdezte a kedves nővér, milyen gyógyszereket szedek. Felsoroltam, hogy miket, és mondtam, hogy hoztam magammal. Válaszul azt mondta, tegyem el. jó lesz az otthon, itt majd ők adják azt is.
szandokan
@kkalman: Pécs még mindig egy jó hely orvosi szempontból. Az én Péteremet is ott hozták rendbe a csípőjével.
szandokan
@dr lópicigáspár: Igen, de ez hogy jön most ide?
szandokan
@Szimba: Ez kétségtelenül így van, de én nem az olyan munkanélküliekről beszéltem, akik kényszerűségből azok, hanem akik megtehetik, hogy azok legyenek.
mate03
@mamoca: Igen! Van ilyen hely! Úgy hívják,hogy EURÓPA ! De ez orbanisztánban,elképzelhetetlen!
spu00
Ha jobban körül néznek, nem pénz, hanem emberi problémák állnak az egészségügy helyzetének élén.A technika fejlődésének eredménye, hogy egyre több betegséget fedeznek fel az embereknél, s az ott dolgozók empatikusabb hozzá állásával a meglevő problémák nagy része megszüntethető lenne. Sajnos már mindenki többet akar, mint az adott lehetőségek biztosítanának. Innen kell kiindulni, s nem máshol keresni az okokat.
gödörben
@Szimba: Az a baj, hogy nem a "férgese" hullik, hanem a bírkája.
Szimba
@gödörben: A "férgese" itt a fidesz szemében, az állam gondoskodására szorult emberek. A birkák közül sokan - orbán kiszolgálói - nem hullanak, sőt luxusban élnek
lajospapa
@spu00: "...mindenki többet akar, mint az adott lehetőségek biztosítanának." Idéztem Tőled. Majd ha beteg leszel véletlenül, eljön az idő nálad is, hogy a maximumot akarod. A maximumot, hogy ne fájjon annyira, hogy holnap vizsgáljanak meg ne fél év múlva, hogy vigyék oda az ágytálat, ha szarnod kell, hozzanak vissza az infarktusból. És mindezt joggal elvárod, mert az általad előállított érték jó részét e címen szedik el Tőled. Vagy netán nem fizeted? Mert van olyan. És mi van ha majd akkor, ha beteg leszel úgy gondolod, hogy gyógyításod lehetőségei bővebbek volnának, ha eggyel kevesebb stadion épül? Neked meg elfogyott a maszekgyógyításra való pénzed?
spu00
@lajospapa: Tudja én nagyon sok ország ellátását láttam, szerencsére nem saját bőrömön tapasztaltam, de függetlenül az ország gazdasági helyzetén majd mindenhol a beteg érdekének megfelelő ellátást kaptak. talán Amerika a kivétel, ahol egyértelműen a pénz dominál. Ez nálunk sajnos nem így van, pedig mondhatni, hogy itt a legnagyobb a paraszolvencia elvárása és adása.
Ami meghatározza, az az ország gazdasági helyzete, s az elmúlt 90 előtti időszakban történtek. Ettől függetlenül panel lakásban élő orvosokat egy bizonyos kor után nem látható, mérnököt annál többet, de ezt nem érdemes ragozni. Ami itt történik, annak főleg emberi okai vannak. Erre még rájön a túlzott gyógyszer fogyasztás. Sok helyen teljes áron adják a gyógyszert, s a beteg kassza elbírálása alapján fizetik vissza egy héten belül, ha jogos a használata.Mit gondol hány milliárd maradna az e.ü-ben nálunk ilyen esetben? DE ott antibiotikumot 14 éves korig csak kórházban adnak.
Ha bele gondol a stadion építésben, akkor annak elég nagy a vissza érkező összege, csak gondoljon bele, egy 10 milliárdos építkezésnél kb. 4 milliárd adó formájában vissza fizetésre kerül, egy csomó ember dolgozik, s az ország vagyona 15 milliárddal bővül.Figyelembe véve a jelenlegi árakat, hogy egy lakás 200 ezer Ft-s négyzetméter árát / építési/, melyért 350 ezret kérnek.
lajospapa
@spu00: Az eü. jelenlegi formában a végére ért, és javíthatatlan. A kevés járadék fizetőtől óriási pénzt vonnak el, többet valóban nem tud a társadalom jó része fizetni. ennek a pénznek jó része nem kerül a betegágy mellé, vagy a vizsgálóba, kezelőbe. Az orvos, ápoló stb. hivatalosan annyit kap amiből nem tud megélni. Marad a paraszolvencia, melyre a hivatalosság úgy tekint, mint a prostitúcióra. Nincs! És el jutottunk odáig, hogy kérdezhetnénk megoldás lenne-e az eü-ben mondjuk tízszeresére emelni a fizetést, Akkor nem lenne para? Dehogynem ! A társadalom elfogadná? Dehogy! Hamarabb elfogadja,hogy a politikus havi másfél millát vigyen haza mint a sebészfőorvos ötszázezert, hivatalosan. Inkább ad neki zsebbe százezret vagy kettőt. Ha tud. Ha nem? Dögöljön meg! Pedig már korábban elszedték tőle a rávalót. E helyzet fokozatos javításának útja lehetett volna a vizitdíj, Nagy örömmel leszavaztuk. Az orvosok, ápolók pedig ( aki nem jut, vagy nem fogad el elegendő paraszolvenciát) szépen elmennek külföldre.
miazavalami
@lajospapa: Az oep-ről is világositsd fel.
spu00
@lajospapa: @miazavalami: Aki az e.ü-ről ír, beszél, mindenkinek igaza van valamilyen formában. De ne felejtsük el, hogy amig nálunk 45 évig voltak itt az oroszok, addig az osztrákoknál csak 10 évig, s a két idöszak közötti történések meghatározták, s meghatározzák a most történteket, s ez még tovább is fog tartani, talán egyre jobb feltételekkel. Jelenleg akkora a gazdasági és hozzá állási különbség a két ország között, hogy hosszú idő kell ahhoz, hogy a jelenlegi szintjüket elérjük. Ez kb. még 20 év.Ne gondoljanak rosszat rólam emiatt, de 1989-ben azt hittem és mondtam, hogy országunk 10 év alatt behozza a két ország közötti különbségeket. Gondoltam mind ezt, hogy 1945-ben 3 év alatt működő képessé tették az akkori emberek az országot, akkor 1989-től az adott fejlettség alapján 10 év alatt a magyarok behozzák a 30 év különbségét. Sajnos a körülmények nem ezt hozták. Ha jól körül nézünk, akkor ez lehetett volna még rosszabb is. próbálják meg a történések oldaláról nézve véleményezni, s akkor rájönnek, hogy sokkal nagyobb jelenleg az emberi probléma, mint a pénzügyi. Az, hogy külföldre mennek, lehet, de sajnos nagyon kevés a szakmai fejlődési lehetőség, ez csak a nagyon kiemelt tudású orvosoknak sikerül.Ápolónőknek jobb, mert az ottani fizetésért a kintiek nem akarnak dolgozni, a mieinknek meg ez maga a mennyország. Nem akarom Önöket kioktatni,de a lehetőségek adják meg az adott körülményeket. Tényleg mit csináltak, mikor bezárták azt sok korházi osztályt, elbocsájtották az orvosokat ápolókat stb.?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.