A 70-es, 80-as években, Zuglóban volt egy autószerelő műhely, a III-as számú Autófenntartó Ipari Tröszt. Ide hordta kocsiját a jelenlegi belügyminiszter, akkori rendőr Pintér Sándor is, aki az egyik szerelővel, név szerint Pittlik Bélával egyre jobb barátságba került az évek során – írja a 444.hu.
A végén olyannyira összemelegedet Pittlik és a Pintér család, hogy a 90-es évek kezdetén a szerelő és Pintérné közös vállalkozásba kezdett Vácon, amely egyébként egy ma is működő autókereskedés.
Pittlik kifejezetten szerencsésnek mondhatja magát, mivel karrierje nagy sebességgel kezdett felfelé ívelni. Először szerelőként lépett egyre feljebb, majd saját vállalkozása lett, három éve pedig a Belügyminisztérium tanácsadójának kérték fel. Azóta bruttó 11,2 millió forintot fizettek ki neki.
A 444.hu kérdésére, miszerint hogy eshetett a választás az autószerelőre, a Minisztérium válasza az volt, hogy a döntés " szakmai szempontok alapján történt" és külön kiemelték, hogy Pintér Sándornak nem volt része a "szakmai kiválasztásban".
Pittlik Béla tanácsadói munkaköre abban merül ki, hogy ellenőriznie s felügyelnie kell a közmunkaprogramokat, ezen belül is főként a programok által beszerzett “nagy értékű tárgyi eszközökre” kell odafigyelnie, mint például a traktorok. A Belügyminisztérium szerint ezek a munkák speciális szaktudást igényelnek, melyet a minisztériumi dolgozók nem birtokolnak, ezért alkalmaznak külső szakértőt – jelen esetben Pittliket – bár ezeket a programokat más állami szervek is ellenőrzik.
A Direkt36 által közzétett dokumentumokból azt lehet kiolvasni, hogy az autószerelőből lett tanácsadó munkája nem áll túlságosan összetettnek mondható feladatokból. Pontosabban az ellenőrzéseken megnézi és lefényképezi a munkagépeket, majd átolvassa a kapcsolódó dokumentumokat, amely nagyjából egy-két órás munkaidőt tesz ki.
Pittlik tevékenységének azonban része volt olyan munka is, ami távol áll a képesítéseitől. Ezen feladatok közé tartozik többek közt a közmunkások munkaszerződéseinek átvizsgálása, vagy a közmunkaprogramok körülményeiről való tájékozódás, érdeklődés. Pittlik érettségi után autószerelői mestervizsgát végzett, elvégzett egy vezetési technikákról szóló kurzust, valamint a Szent István Egyetem levelező tagozatán szerzett főiskolai oklevelet műszaki szakoktatásból.
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
" állásokba "...Mint ahogy a külügy is tele lett rakva falábú focistákkal !
De ahogy a cikkben olvasható, ez az autószerelö a BM traktorjait
koordinálja, felügyeli súyos milliókért, a Pntérnével közös céget üzemeltet.
Hát kell is sanyibácsinak havonta egy kis bérpótlás...
Az elején még én is elhittem, de aztán túlságosan abszurd lett.
Kiváncsi vagyok hány hírportál veszi át. :)
- a gépkocsivezetők már a BM-ben is nagyon jó kapcsolatokat ápoltak a szerelőkkel, ugyanis ha "shwrtczban" megnyomták a szolgálati gk-t, akkor az ügyes szerelők elsimították az ügyet és az ookzott kárt is !
- A BM. gépkocsivezetői mindenkor súgtak - nem mindenki - anno a belbiztonsági szolgálatnak, baráti nevén a " Belső Bélának " !
- "még egyszer mondom" - pintér gépkocsivezetőként kezdte...a "Belső Béláknak" a mühelyekben is voltak súgói, hogy a kurrens gk. alkatrészek ne tűnjenek el szőrén szálán, meg a szerelők ne szervezkedjenek a rendszer ellen és ne is vágják el a fékcsöveket a főkapitány, vagy annak állambiztonsági helyettese szolgálati kocsiján !
"Még egyszer mondom" - pintér gépkocsivezetőként kezdte szolgálatát a BM-ben...aki érti -érti, aki nem - nem !
Új hozzászólás