„Ez itt nem elfogadott tevékenység”. Tegnap ezekkel a szavakkal zavarta ki a biztonsági őr a négyhónapos baba édesanyját a Nyugati téri McDonald’s étteremből – írja a Babanet.hu.

A lap szerint az anya, mielőtt megszoptatta volna csecsemőjét, engedélyt kért az egyik dolgozótól. Miután kérdésére elfogadó választ kapott, félrevonult az egyik sarokba, és hozzálátott gyermeke megetetéséhez.

Egy biztonsági őr azonban kérdőre vonta, elment az étterem vezetőjéhez, majd azzal tért vissza, hogy el kell mennie. A megalázott anyukát gyermekével kitessékelte. A nő panaszt írt a vezetőségnek, választ még nem kapott – olvasható a cikkben.

A McDonald’s csütörtök esti állásfoglalása:

Éttermeinkben minden édesanyának lehetősége van a szoptatásra, nincs és nem is volt érvényben olyan szabályozás, ami ezt megtiltaná számukra. A McDonald’s családbarát étteremlánc, egyes éttermeinkben a pelenkázó helyiség és a játszóház mellett már cumisüveg melegítő is a kisgyermekes szülők rendelkezésére áll. Eddigi információink alapján a konkrét esetben egy éttermi dolgozó kollégánk megfelelően nyújtott segítséget az édesanyának. Később avatkozott be a külső cég alkalmazásában álló biztonsági őr. Ismereteink szerint ugyan nem szólította fel távozásra a kisgyermekes édesanyát, de arra utaló megjegyzése, hogy a csecsemő szoptatása nem elfogadott tevékenység éttermeinkben, nem cégünk álláspontját tükrözi, kifejezetten ellentétes a McDonald’s családbarát szemléletével. Az esettel kapcsolatban belső vizsgálatot indítottunk és felvettük a kapcsolatot a kisgyermekes édesanyával.

39 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
Családbarát cég, családbarát üzletvezetővel és biztonsági őrrel. Családbarát kormánnyal és családbarát emberi miniszterrel. Mindenki happy !
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
justhpeter
Családbarát cég, családbarát üzletvezetővel és biztonsági őrrel. Családbarát kormánnyal és családbarát emberi miniszterrel. Mindenki happy !
micfild
Nem ismerem azt a mekit...
de... a legtöbb mekiben van már baba-szoba.
Ettől függetlenül... tahóság ellen nincs gyógyszer... és anyuka jelentse fel a mekit, mert ide vagy oda joga lett volna szoptatni főleg ha félre is vonult.
Anna Mária
Ezeknek a jól képzett, finom lelkű biztonsági őröknek mintha kezdene túl nagy hatalmuk lenni egy ideje.
Gonoszgólya
"Egy biztonsági őr azonban kérdőre vonta,..."
Hát ki más?
A csökött kis agyukban folyamatosan ez zakatol: Biz én biztonsággi őr vagyok, vazze, egyenruhám is van vazze, itt én vagyok az atyaúristen vazze, itt akkor is az lesz amit én akarok vazze, kussoljon mindenki vazze!!!
Örüljön szegény kismama hogy nem rúgták ki a fogát!
nemkati
@Mirabilis: Igen. Így volt a középkorban. Ma már más világban élünk, semmi szégyellnivaló nincs abban, ha a kismama éppen nincs otthon a babával, amikor eljön az etetés ideje, és megszoptatja. Ne menjen mekibe? Inkább az utcán szoptatta volna meg? Bement, engedélyt kért, kapott, és félrevonult. Akit ez zavar, az kb 100 éves lehet.
Anna Mária
@Mirabilis: Dehogy intim tevékenység egy kisbaba táplálása!
Akinek nem tetszik, ne nézzen oda.
Nehogy már csökött agyú emberek mondják meg, hogy egy anya hova menjen, meg hova ne.
2015-ben vagyunk, Európa közepén.
Anna Mária
@nemkati: Én erősen közelítek a százhoz, de eléggé felháborít a csökött gondolkodás, szóval szerintem nem korfüggő! :)))
Stancika
@Mirabilis: Ha kisbabája van zárkózzon be, ne is menjen még az utcára sem? Vannak dolgok amik természetesek, ezek közé tartozik, hogy ha a baba éhes meg kell szoptatni. A gyerek nem atomóra ,nem lehet beprogramozni. A bunkó biztonsági őrt ki kell dobni. A gyerekkel az anya félrevonult, mit kellett vona tennie? Talán az illemhelyiségbe ment volna? Ott szoptasson az akinek ez így nem tetszik.
nemkati
@Anna Mária: Százévese válogatja. :)
nemkati
@Mirabilis: Valószínűleg nincs gyereked. Vagy bejárónőd, titkárod, cseléded van. Másnak ilyenek nincsenek, és kénytelen a dolgait maga intézni, és a gyerekét meg valamilyen oknál fogva nem hagyja otthon egyedül. Hogy miért pont egy mekibe ment? Ha én járok így, hogy nem érek haza az etetésre, biztos nem egy kormányablakhoz, vagy cipőboltba megyek be.
Anna Mária
@Mirabilis: Nem az a dolga, hogy otthon legyen az etetés idején.
Egyetlen gyereknek sem lesz attól semmi baja, ha házon kívül szoptatják vagy etetik. Az anyja vele van, tehát biztonságban érzi magát.
Az anyák ismerik a gyerekeiket, semmi szükség arra, hogy bárki megmondja nekik, hogy szerintük hogy kell gyereket nevelni, meg mi mindenféle csökött elméletek szerint mi a jó a gyereknek, mire van igénye. Azt az anyák szokták maguktól is tudni.
Aki nem kíváncsi egy szoptatós anya mellére, ne nézzen oda, vagy húzzon a közeléből, hogy ne zavarja se az anyát, se a gyereket.
A szoptatás higiénikus, bárhol is történik.
nemkati
@Mirabilis: Elég meredek a fantáziád, ha azt gondolod, a kismamakapta magát, meg a babát, elurott egy mekibe, hogy na most itt megszoptatlak. :)
Anna Mária
@Mirabilis: 21:50
Tévedsz, a gyerekvállalás nem jár lemondással, gyerekekkel élni remek életforma.
Tudom, nekem van öt.
Ne is próbáld te megmondani senkinek, hogy vállaljon, vagy ne vállaljon gyereket, még akkor se, ha azt hiszed, te fizeted azt a vacak gyest.
Istenbizony, ilyen sötét dolgokat negyven évvel ezelőtt sem mondtak az emberek, mint most te.
Anna Mária
@Mirabilis: 21.52 Nemkatinak veled ellentétben van humora.
volvós
Talán a személyeskedés helyett (Mirabilis) a tahó, bugris egybites
biztonsági bunkóról kellene pár trágár szavat ejteni...Sokat megengednek
maguknak a rohadékok...( persze külsösök...)
Van amelyiket szivesen pofánvágnák ( egy szívlapáttal...) :-)))
nemkati
@volvós: Vannak helyek, ahol a kismamát az irodába vezetik hogy ott szoptasson, ha ilyen helyzetbe kerül. Nem arról van szó, hogy mindenki állandóan közterületen szoptat, de néha előfordulhat, és nyilván nem szándékosan kerül ilyen helyzetbe. Ilyenkor az a normális magatartás, hogy segíteni kell neki, nem kidobni! Eszemmegáll!
nemkati
@Mirabilis: Nekem fogalmam sincs, hogy hogy történt. Én csak abból indultam ki, amit olvastam: engedélyt kért, és amikor kapott, elvonult, hogy megszoptassa a babát. Nem egyszerűen csak beült oda szoptatni. Tehát nyilván nem volt más lehetősége, talán messze lakott. De azt megmondom, eszembe nem jutott, hogy így tervezte meg a napját. Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy kénytelen volt nem otthon lenni az etetés idején.

És igen, én egyszerű vagyok, talán nem annyira, mint a százas szög, de nem is annyira, mint te, a faék. Viszont prűd sem vagyok, és van egy jó nagy adag paraszti eszem, meg empatikus képességem.
Anna Mária
@Mirabilis: Igazán kösz a javaslatot, de talán nem öt gyerek és tíz unoka után fogok elkezdeni ósdi csecsemőgondozási könyveket olvasgatni, és nem most fogom megtudni, hogy egy csecsemőnek mi az igénye és ki a felelős anya, meg ki nem! :)))
Ilyen mélysötét szövegeket, mint te, már a hetvenes évek elején sem nyomtak az emberek, még akkor sem, amikor az ember két vizsga között az egyetemen szoptatott.
Ha bárkit zavar egy szoptató anya látványa a mekiben, foghatja a tálcáját, és odébbhúzhat, de csak szép óvatosan, duma nélkül, hogy ne zavarja meg se az anyát, se a babát.
volvós
@nemkati: 22:12
Igazad van !!
Igen, a " normálias embereknél " igy müködik !!!:-))
nemkati
@Mirabilis: Bocs. Én vagyok a hülye, hogy ilyen emberrel vitázom, mint te. Totál értelmetlen. Jóccaka!
Anna Mária
@Mirabilis: 22:19
Ezt írtad többek között: "Ha anyu inkábbb cselleng és mekizik, ne vállaljon gyereket."
Ne te próbáld megmondani, hogy ki vállaljon és ki ne vállaljon gyereket, oké? Nem vagy ilyesmire felhatalmazva.
Röhejes a szóhasználatod is: "császkál, cselleng, kóricál"! :)))
Elég valószínű egyébként, hogy a mai világban az anyuka kénytelen volt melóügyben elhagyni a szent otthont babástul, és útközben meg kellett etetnie a gyereket. Ha nem tudnád, a gyesből nem lehet megélni, az anyák nagy része itt-ott dolgozik, különböző otthon végezhető munkát vállal. Az általad elképzelt idill nem létezik, de nem is szükséges, hogy létezzen. A gyerekeknek nem olyan anyákra van szükségük, akik szerinted "felelősek" és "lemondanak", hanem élő, aktív, boldog emberekre, aki történetesen az anyjuk.
Anna Mária
@Mirabilis: 22:32 Egy kisbaba érdeke naná, hogy megelőzi a többiekét. Akinek nem tetszik a táplálkozó csecsemő látványa, az igenis, húzzon a közeléből. (Egyébként nyilván nagyon kevés ilyen őrült van szerencsére, főleg egy mekiben.)
nemkati
@Anna Mária: És ne felejtsd el, hogy a mekiben még a csecsemőnek is megjön az étvágya. :)
Bár, én nem járok mekibe, még szoptatni se. :DD
GeoCravker
@Mirabilis: ma, 22:32
Egész röviden barom vagy. Hosszabban egy tuskóba szorult szarvú barom. Cizelláltabban a fenti esetben szerplő tuskónak kijáró ésszel megverve.
A gyermekvállalásnak semmi köze a gyorséttermek igénybe vételéhez.
A természet rendje a szoptatás. Mármint nem a szopatás, amit Te gondolsz, hanem a gyermek szoptatása.
Aki olyan hiperprűd, az ne szopjon. De lehetőleg gyerekként. A világ biztos szegényebb lene néhány baromarcú trollal. De túlélnénk. Hidd el.
Anna Mária
@Mirabilis: Hahó! Valami gond lehet a rövid távú emlékezeteddel, néhány perc alatt azt is elfelejted, milyen szavakat használsz. Tőled idéztem mind a hármat.
Nos: időközben rájöttem, te vagy a nevezett biztonsági őr személyesen. :)))
Ezek után viselkedj rendesen, légy udvarias minden anyával, ne oktass, ne nevelj, nem megy az neked.
Anna Mária
@Mirabilis: Ismeretségi körömből néhány példa - csak a te kedvedért -, mivel keresnek pénzt az anyák: fordítás, könyvszerkesztés, grafikai munkák, hímzés, programozás - és igen, elég gyakran időre kell rohanni gyerekestül munka ügyben.
No pá, aludj egyet a nagy ijedtségre: kisbaba a mekiben! :)))
Anna Mária
@Mirabilis: Hagyd már abba, ne piszkáld az anyákat. Tiszteld őket és kész, még a mekiben is.
vandarics
@Mirabilis: hogy lehetsz ennyire gyökér??? Istenem, mond mit vétettem, hogy újra egy ilyen fatuskóba akadok bele??? Te ugye férfi vagy? Mert nőként ilyesmi nem fordulhat meg a fejedben?!?!? Külön elnézést kérek a férfi társaimtól!!!
micfild
@Mirabilis: jjaaaajjjj.. senki sem kiváncsi a mellére??
Ez a kedvenc mondatom... ez mindig mindenhol elhangzik és a világ legostobább szövege.
Mert.. 1.. szoptató anya melléből semmit nem látsz. Hacsak oda nem állsz közvetlenül mellé és nem kezded el bámulni... ami viszont oltári nagy bunkóság.
2... milyen érdekes... hasig dekoltált plázacicák melle ellen tuti nincsen kifogásod.
-de a strandon toplessező osztrák nénik melle ellen sem..
-Csak éppen a szoptató anya... a szörnyűséges és a borzasztó... micsoda felháboritó, látvány egy kisbaba...
Normális vagy te, amikor ezt irod, hogy 2-3 éves gyereket nem lehet még az utcára sem vinni,??

@vandarics: ... Lehet nő is ilyen gyökér... SŐT!! az nlc- visszatérő témája a nyilvános szoptatós.. és nők is vannak ugyanilyen gyökerek... sok véranya egyetlen elvárt magatartás, ha a gyerekkek egyáltalán ki sem mozdulsz a lakásból, nem mentek vásárolni, nem intézel ügyeket... az éttermet teljesen felejtsd el.

Az idiótizmus nem férfi- női kérdés.
micfild
@Mirabilis: Baromi sötét vagy!!
Eszedbe sem jut, hogy valami ügyet intézett, vagy orvosnál volt a kicsivel..
A nyugatinál történt.. .lehet vidéki és pl valamelyik kórházban a kicsivel... A vonatok meg nem igazodnak a szoptatási időhöz.
Anyuka is lehet éhes... ő se egyen mert néhány bunkót zavar ilyen látvány. Beugrott a mekibe, mielött elájul az éhségtől és közben a kisbabáját is megszoptatta... mert ahogy már irták.. nem áll rendelkezésére cselédsereg ,aki helyette ügyet intéz.. nincs saját sofőrje sem, aki egyik helyről a másikra fuvarozza... egy bupapesti tömegközlekedés.. meg nem istenhátamögöttifalu- 5 perc alatt otthon vagyok a boltból.
dr. prédikátor
Na ja! Mert ő a biztonsági őr a 15 ös IQ val!Ha értelmesebb lenne már nem vették volna fel!Én még értelmes biztonsági őrt nem láttam!!!
micfild
@dr. prédikátor: mert az alapján válogatják őket, hogy melyik nagyobb bunkó és még bunkósági kiképzést is tartanak nekik.
De csak kislányokkal , nőkkel és szoptató anyákkal ilyen nagyfiúk... velük keménykednek.
silber13
@Mirabilis: Örömömre szolgál, hogy átmentél papagájba! Ugyanazt szajkózod! És áruld el, egyszerű, felhúzós lórika vagy, vagy taláűnb Duracellel működsz?
nezelodo
Már nem először olvasom bizonyos cégek közleményét, arra hivatkoznak, hogy külsős cég embere! Hát ki a jó fene szerződtette őket, és miért alkalmazza az a "külsős"? Nincs egy szakmai minimum a Sanya bá' mintájú cégeknél, hiszen nem politikusok ők, hogy ne vonatkozzon rájuk szabály, hogy mennyire lehet kekec?!
nemkati
@Mirabilis: Remélem, láttad a híradásokat a kismamák mai akciójáról a nyugati mekinél. És hallottad az ő érveiket, miért tartják jogosnak azt, hogy megetethetik, megitathatják a kisbabájukat ott és akkor, amikor a babának erre szüksége van. Tehát nem az a kérdés, ugyanis köze nincs hozzá senkinek, hogy miért nincs otthon az anyuka amikor meg kell etetnie a babáját. A kérdés csak annyi: milyen jogon tiltja ezt meg bárki, bárhol, és milyen jogon vonja kétségbe az anyukák jogát ahhoz, hogy bárhol, bármikor ott legyen, ahol akar vagy ahol muszáj lennie, és ott és akkor gondoskodjon a kisbabájáról.

Nem vitázni akarok veled, mert azt már tegnap megállapítottam, hogy értelmetlen. Csak közöltem, hogy mi a helyzet. A helyzet az, hogy nincs közöd hozzá, és a véleményeddel egy nagyon kis %-ával az embereknek szinte egyedül vagytok. Azt kéne végre mindenkinek megérteni, hogy az embereknek csak a másik embertől lehet megértést, elfogadást, segítséget várni, mert mi itt a Földön egymásra vagyunk utalva. Nem kívánom neked, hogy amikor egyedül nem boldogulsz, ne legyen senki, akihez fordulhatsz, akár bajban vagy, akár csak a jogaidat szeretnéd érvényesíteni. De ha egy ilyen helyzet mégis bekövetkezik, gondolj majd arra, hogy te hogy viselkedtél volna hasonló esetben más emberrel. Mert, gondolom, a kismamát te is kizavartad volna az étteremből. Vagy nem? Csak mástól várod ezt el?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.