Vészesen fogy a vasutasok türelme, ezért a MÁV-csoport vezetésének határidőt szabtak: a vasutasnapig vagy leülnek tárgyalni arról, miként javíthatnának a dolgozók helyzetén, vagy országos akciósorozattal fogják jobb belátásra bírni a menedzsmentet. A Vasutasok Szakszervezete szombaton döntött erről – írja a NOL.

Amennyiben a vasutasnapig – július 9-ig – sem kezdődik érdemi egyeztetés az érdekképviselet által többször jelzett problémákról, országos akciósorozattal fogják tárgyalóasztalhoz kényszeríteni a döntéshozókat – erről szombati ülésén döntött a VSZ kongresszusa.

A szakszervezet tavaly pontokba szedte a súlyos problémákat: alacsonyak bérek, kritikus a létszámhiány, sok helyütt rosszak a munkakörülmények, indokolatlanul szigorú és rossz vizsgáztatási rendszer, máig nem született meg az életpályamodell hiánya.

Akkor kiáltványban követelték a MÁV-csoport vezetésétől az áldatlan állapotok megszüntetését, a szakma becsületének a visszaállítását. Ám az azóta eltelt tíz hónapban semmi nem változott, még csak komolynak nevezhető tárgyalás sem kezdődött el a többször jelzett problémákról.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

wpym
Innen üzenem a tudatlanoknak, hogy nem az adminisztratív állományról van szó (az más történet, valóban durván le kellene amortizálni az ottani létszámot).
A vasútnál a forgalommal összefüggő munkakörök esetében van gond, mégpedig a bérekkel, a munkakörülményekkel és az elmebeteg vizsgáztatási rendszerrel.
Sajnos addig, amíg a belföldi, vasúti személyszállítási piac meg nem nyílik, addig érdemi változás nem várható, hiszen a döntéshozók egyéni érdeke szöges ellentétben áll a vállalat érdekeivel. Konkrétan arról van szó, hogy a vasúton keresztül fejik az államot és az uniós támogatásokat, így nem csoda, hogy nekik ez a helyzet megfelel.
Borda
Elmennek a 3,14csába a bérköveteléseikkel! Minden poszton van 3-4 ember felesleg,mert egy dolgozik és a többi nézi. Egy főpályamester is 270 ezer körül keres. Arról nem beszélve,hogy az irodai alkalmazottak naponta halálra unják magukat,mert max annyit csinálnak,hogy szétküldenek vmi emailt,s talán vki reagál is rá,s végig leülik a napi 8 órájukat csendben. Olykor kiruccannak pár napra Erdélybe stb. A fejem se fájna,ha annyi pénzért kellene unatkoznom! Láttam,amit láttam! A képzésekről is meg van a vélemény.
justhpeter
Mi abban a hír, hogy majd fognak valamit csinálni ?
wpym
Innen üzenem a tudatlanoknak, hogy nem az adminisztratív állományról van szó (az más történet, valóban durván le kellene amortizálni az ottani létszámot).
A vasútnál a forgalommal összefüggő munkakörök esetében van gond, mégpedig a bérekkel, a munkakörülményekkel és az elmebeteg vizsgáztatási rendszerrel.
Sajnos addig, amíg a belföldi, vasúti személyszállítási piac meg nem nyílik, addig érdemi változás nem várható, hiszen a döntéshozók egyéni érdeke szöges ellentétben áll a vállalat érdekeivel. Konkrétan arról van szó, hogy a vasúton keresztül fejik az államot és az uniós támogatásokat, így nem csoda, hogy nekik ez a helyzet megfelel.
wpym
És akkor még nem beszéltünk a tavaly ősszel kirobbant botrányról: éveken keresztül több ezer vasutast rövidítettek meg, milliárdos tételben. Sajnos nem egyszerű a jogos követelés behajtása sem...
kukac50
Mit szeretnének a vasutasok? Azért kaptak 5 milliós fizetést a vezetők,hogy a munkások hasába lukat beszéljenek. kalauz keres 130 ezer forintot azért kelhet reggel 4-kor.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.