Az orosz Metrovagonmas szerint a 3-as metró felújításra küldött szerelvényeiben kevés az újrahasznosítható anyag, az elemek 70 százalékát cserélni kell.
Daria Marku, a cég külföldi kapcsolatokért felelős vezetője azt mondta, más méretűek a metróajtók, megváltozott a tető is, ezért csak a kasztni kisebb részét tudják használni a felújítás során. Elsőként a legrégebbi kocsikat hozták vissza, mert azokat, megfogalmazása szerint, "csak egy kis festék tartja össze", ezért a kocsiszekrények legnagyobb részét cserélni kellett.
fotó: Tenytar.hu
A cég gyártási kapacitása évente négyszáz kocsi; a magyar megrendelés 222 kocsira szól, ám a szerződés szerint Budapestre csak 2018-ban szállítják le az utolsó darabokat, mivel a BKV kikötötte, a budapesti flottából ötnél több szerelvény nem hiányozhat.
A Metrovagonmas becslése szerint a prototípus-szerelvény január második felében szerezheti meg a magyar hatóságoktól a típusengedélyt, és az első szerelvény január végén forgalomba állhat. Ezt követően havonta legalább kettő érkezik majd Budapestre.
A BKV és a Metrovagonmas tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (mintegy 68 milliárd forint) végzi el a 37 – egyenként hat kocsiból álló – szerelvény felújítását 33 hónap alatt.
vadiúj metroszerelvényeket, garanciával ja persze
az nem CCCP...Köszi külügy, köszi seszták g...i !