Újszerű és új buszokkal pótolja majd a BKV a 3-as metrót annak felújításakor. A buszos megoldással még spórol is a cég, mert azok üzemeltetése olcsóbb a metrónál.

Újszerű és új buszokat fog bevetni a BKV a 3-as metró pótlására, összesen 50 járművet fog csatasorba állítani a közlekedési cég – értesült a Világgazdaság.

Hamarosan megérkeznek a 3-as metrót pótló buszok

Fotó: MTI

A járművek egy része már rendelkezésre áll, tavasszal azonban még 30 darab, újszerű, vagy új alacsonypadlós busz érkezik a BKV-hoz.

"Szakértők szerint pénzügyi szempontból a főváros számára megtakarítást eredményez majd a buszok közlekedtetése az M3-as helyett. A metró működtetése ugyanis nagyon drága. A fővárosi közösségi közlekedés évi 140 milliárd forintos költségének körülbelül 40 százalékát a metrók üzemeltetése viszi el. A legtöbbet a 4-es metró üzemeltetésére kell fordítani, állítólag ez duplája az M2-es és az M3-as metrók együttes üzemeltetési költségének" – olvasható a cikkben.

A Világgazdaság szerint ugyanakkor a pozitív szaldó nem a BKV-nál, és a fölötte álló BKK-nál fog jelentkezni.

"A megtakarítás (...) nem a közlekedési cégeknél jelentkezik majd, hiszen a BKV a BKK-val kötött közszolgálati szerződés keretében biztosítja a szolgáltatást. Gyakorlatilag hasonló viszony van a BKK és a főváros között: tehát ha a város kevesebb szolgáltatást kér a BKK-tól, ez utóbbi kisebb összeget fizet a BKV-nak, és kevesebb lesz a támogatás is. Így tehát a két közlekedési cégnél nem keletkezik megtakarítás vagy nyereség, legfeljebb a főváros ezzel kapcsolatos költségei csökkennek a felújítás idejére."

Az új és újszerű buszok nem feltétlenül a 3-as metró vonalán fognak szolgálatot teljesíteni, a BKK dönti el, hogy mely járatokon vetik majd be a járműveket – közölte a BKV a Világgazdasággal.

A 3-as metró felújítása a jelenlegi tervek szerint ez év közepén fog indulni, és várhatóan 2020 februárjában készülnek el az utolsó munkálatokkal.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Ha teljesen leállítják a tömegközlekedést még olcsóbb lesz!

Csak úgy szólok: ennek a négy aprócska vonalnak 38km ennyire megerőltető az üzemeltetése, Párizsnak 214km-es hálozata van, s most a korszerűségéről nem is tettem említést
Box Hill
@RonaGyuri: Csak egy marha város fejezi be a metróit jóval a város széle előtt.
RonaGyuri
@Box Hill: és tedd hozzá, hogy úgy akartunk belefutni egy olimpia megrendezésébe, hogy büszkén kifejtettük, nekünk nem kell metró a város egyetlen repülőterére! =))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.