Hétfőn egy állomáson az egyik felújított orosz metró mindkét oldalán kinyíltak az ajtók valamilyen hiba miatt. A BKV orosz mérnökökkel tüzetesen átvizsgálja a szerelvényt, amelynek már eddig is voltak hibái.
Keresik a hibát
Hétfőn a Kálvin téren az állomáson az egyik felújított orosz metrószerelvénynek mindkét oldalán kinyíltak az ajtói, ám szerencsére baleset nem történt, de az ügy komoly hibára utal – a szerelvényt ki is vonták a forgalomból. A felújított metrók két és fél hónapja közlekednek, ám már indulásuk napján is akadtak gondok velük.
Az Index cikke szerint a magyar és orosz mérnökök a vezérlő számítógéptől a kábelezésig bezárólag átvizsgálták a vonatot, hogy rájöjjenek, mi okozhatta a súlyos hibát, de egyelőre nem jöttek rá.
A lap úgy értesült, hogy a szerelvénynek már előzőleg is voltak kisebb-nagyobb meghibásodásai, ám ez a mérnökök szerint teljesen egyedi hiba lehetett. Emiatt a másik három felújított orosz szerelvényt tovább közlekedtetik a 3-as metró vonalán.
"A 37 megrendelt szerelvényből egyelőre 9 darab felújított vonat érkezett vissza Budapestre. Ebből 6 hatósági vizsgával is rendelkezik: négy jelenleg is forgalomban van, egyet – az ajtóhibásat –, kivontak a forgalomból, egy pedig még nem állt forgalomba. További 3 hatósági vizsgáztatás alatt áll" – olvasható a cikkben.
Az Index értesülései szerint nehéz a felújított metrókat az alagút régi rendszerével összehangolni, például a fékezéskor keletkező áramtöbbletet az alagút rendszerei nem fogadják be, így a hálózatba való visszatáplálás helyett a felújított szerelvények hőként égetik el az áramtöbbletet.
Metróért Egyesület: az összes felújított metrót ki kellene vonni
A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre az RTL Klubnak elmondta, véleménye szerint amíg a hibát nem sikerül felfedezni és megjavítani, addig az összes felújított szerelvényt ki kellene vonni a forgalomból.
Az eset súlyosságát egy 10-es skálán hetesre értékelte az egyesületi elnök.
A meghibásodást észlelő szerelvényvezető leszállította az utasokat a Kálvin téren.
Összesen 37 szerelvényt építenek újjá az RTL Klub értesülése szerint 69 milliárd forintból.
(Index, RTL Klub)
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Teemah)
26 hozzászólásarrow_drop_down_circle
De itt valami nem kerek állítólag váltóáramú rendszert kapott a felújított szerelvény annál meg ilyen nincs is, mert ott más rendszerben történik az elektromos fékezés...
Még egy nagyon nagy hiba lehet a rendszerben ha ,,áramtöbblet,, keletkezik, ami eleve marhaság, mert az áram mindig csak KÖVETKEZMÉNY a feszültség következménye, önmagában feszültség, és ellenállás nélkül áram NINCS, ez ha jól tudom 8. általános iskolai fizika, talán a csikkírónak /nem elírás/ nem ártana beiratkozni oda!!!
A metró fent említett gyermekbetegségei közt szerepelt eddig ajtóhiba, szoftveres probléma és egy spontán vészfékezés is. Mindenesetre az is lehet, hogy most csak gőzmozdonynak hitte magát az orosz metró, aminek elindulása gyanúsan hasonlít ehhez:
youtu.be/QB-3QI-UxCw
i.imgur.com/fIZKcdd.gif
Ezekkel a metró kocsikkal is pont így jártunk.:(
De állandöan?
Ha az eldurran Paks es egy 500 km-es radiusz lakhatatlan lesz ezer evig.
Ugyanazt a technologiat sozzak rank amit csernobil is hasznalt.
Ezer évre megvédik Nagy Magyarország területét...
LGT: Isteni jól gurul a világ, s a kerekek a fülembe csattogják: milyen jó nekem. A kilók, a tonnák, a megatonnák csak ontják benne az...
Miért? Öt éve. Tíz éve. Húsz éve, nem volt régi és omladozó?
(Ugyanígy vannak a kórházak, iskolák is.)
Igazából, csak kampány, mindezek felkapása, hogy jujj! most észrevettük, hogy mindennap a rohadás mellett megyünk el. Mert kicsinyesek a kormányaink és hülyének, belenyugvónak, igénytelennek tartják a jónépet.(Az is egyébként)
Nem kell ide, fejlett technológia, kórház, iskola, hadsereg, semmi. Mindíg marad a toldozgatás, foldozgatás, közben pedig a pofázás.:(
Új hozzászólás