Rossz a CAF-villamosok fékrendszere, több utas is megsérült már emiatt az InfoRádió cikke szerint.

Rossz az új CAF-villamosok fékrendszere, amelyek a 1-es villamos és a budai fonódó vonalán közlekednek, emiatt több utas is már megsérült – olvasható az InfoRádió cikkében. 

A rádiónak erről a villamosvezetők nyilatkoztak, akik szerint gyengébb a villamosok fékrendszere, ezért hosszabb fékúttal kell számolni. Több baleset is megelőzhető lett volna, ha ezt a hibát már hamarabb kijavítják. 

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője elmondta, 

sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak. 

Ráadásul a rendszer úgy van kiépítve, hogy minden esetben állóra fékezi a járművet, ami szintúgy balesetveszélyes a szakszervezeti vezető szerint.

Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek. (...)

Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas

- mondta el Kolák, aki szerint ezen esetek miatt mentőt kellett már többször is hívni, amely lassította az adott járat forgalmát. 

A fékrendszer problémáját a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja, Deák Krisztián is megerősítette az InfoRádiónak. Szerinte ugyanakkor a hosszabb fékút csak több odafigyelést kíván a villamosvezetőktől, azzal azonban egyetértett, hogy a rendszer állóra fékezési automatizmusát meg kell szüntetni. 

Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni, ugyanis ezáltal, hogy a folyamat nem megszakítható, elég erőteljes fékezési folyamat történik, és ha nem kapaszkodnak, vagy nem figyelnek az utasok, akkor bizony megsérülhetnek

- mondta el Deák Krisztián.

Az InfoRádió kereste az üggyel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központot, de nem válaszoltak még nekik.

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Á ugyan csak a CAF-ok is, mint a 2-es metró szerelvényei aklimatizálódtak Gorbániához: nem kedvelik a fékek (az ellensúlyokról egyelőre nincs hír) rendszerét! =))
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Donáld Tramp
Gyuri-bá elkezdte a 'Majdan téri' offenzívát. A 'Hekkerei' Segítségével...
Donáld Tramp
@Donáld Tramp: Soha De Soha Ne bizz számitógépek vezérelte, abból teljesen kihagyó emberi jelenlétben.
RonaGyuri
Á ugyan csak a CAF-ok is, mint a 2-es metró szerelvényei aklimatizálódtak Gorbániához: nem kedvelik a fékek (az ellensúlyokról egyelőre nincs hír) rendszerét! =))
KisGenyo2
"sokkal nagyobb fékut" és az "elég erőteljes fékezési folyamat történik" bizony hatalmas ellentmondás, ha belegondolunk. Így látható, hogy a nyilatkozó összevissza beszél. Ebből tudható, hogy kb. annyira hiteles, mint a hetihetes... ;-)
Zeta
Ezt most kire keni Tarlós? Egy város vezetését a folytonosság kellene , hogy jellemezzen, nem a hibák másra kenése.
Ha őt leváltják, minden kész lesz, mikor elköszön?
Foxley
A sofőrök. Úgy vezetnek, hogy mindenki majd hanyatt esik.
papa.49
Valami itt nem kerek, ha hosszabb a fékút mint a hagyományos villamosnál akkor értem, de akkor miért esnek el, ill. ki az ülésből az emberek, mert akkor viszont nagyon jó a fék!!!
Az illatékes kitalálhatná már mi is a gond, vagy evvel is a bolondistókra várnak???
elnyomott
Talán perelni kellene a BKV-t. Legalább egy precedens ítélet más belátásra bírná őket - talán.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.