Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom a 47-es főút új elkerülő szakaszának köszönhetően – közölte Márki-Zay Péter (független) polgármester csütörtökön az alföldi városban.

A politikus a beruházás projektzáróján elmondta, az elkerülőút átadását követően a város érintett útjain a személygépkocsik száma 50, a teherautóké 75 százalékkal mérséklődött. Hozzátette:

a hódmezővásárhelyiek életminősége jelentősen javult, csökkent a környezetterhelés és az autósok úton töltött ideje.

A polgármester hangsúlyozta:

külön köszönet illeti Lázár Jánost, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszterként és a térség országgyűlési képviselőjeként is hosszú éveken keresztül nagyon sokat tett azért, hogy a várost a jelentős átmenő forgalomtól megszabadító beruházás megépüljön.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A műszakilag legbonyolultabb feladat a hódmezővásárhelyi elkerülőút építése volt.

2016 novemberében kezdte el a 12,7 kilométeres kétszer egysávos út kivitelezését a Colas cégcsoport és a Délút Kft. alkotta konzorcium. A beruházás nettó költsége 27,94 milliárd forint volt, amelyet uniós és magyar költségvetési forrás fedezett – tudatta a szakember.

Az utat március 22-én átadták a forgalomnak, a kiegészítő munkák pedig májusra fejeződtek be, a többi közt 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült – közölte a vezérigazgató.

Az elkerülőút kétszer kétsávossá fejleszthető, úgy, hogy a meglévő pályaszerkezethez nem kell hozzányúlni – mondta Nagy Róbert.

A fejlesztés napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesíti Hódmezővásárhelyt, javult a levegő minősége, csökkent a zajterhelés. A 47-es főút Békéscsaba és Szeged között mintegy 90 kilométeren – Székkutas és Csorvás kivételével – a települések központját elkerülve halad.

A NIF Zrt.-nek a térségben folyó legnagyobb beruházása a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train építése – mondta a vezérigazgató.

Forrás: MTI

Címlapi fotó: hirado/youtube

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
wagabund
..."Márki-Zay Péter megdicsérte Lázár Jánost"...

ajaj...nagy a szerelem...ebből még gyerek is lehet, akárki meglássa...
tothjani
Jelentösen csökkent, de...
Mivel a 23 milliárdról induló és most 75-nél tartó TramTrain beruházás az átadás után kezdődött így most a város egyes fő útjain a terelések miatt olyan forgalom van hogy csak az jut át a túloldalra aki ott született.
wagabund
@tothjani: Lázár a villamos átadása után istenként vonul be a szavazók lelkébe..a villamosvonal a következő választásokon már kamatozni fog...a pénz? ja, az nem számít, ha nemes ügyről van szó...
papa.49
Azt is tudni kell hogy az út építésére fordított pénz 1/3 meg lehetett volna spórolni ha nem építenek olyan borzadály körforgalmakat az utakra !!! Persze tudom a lézeresnek a ,,körforgalom,, a heppije a városon belül is van 500 méteren belül 3 db körforgalom, a tervező bizonyára nem ismeri azt a direktívát, miszerint ha egy csomópontban óránként 50 több jármű halad át NEM SZABAD KÖRFORGALMAT építeni
Még egy a mai napig nincs teljesen kész a ,,MŰ,, mert ha arra megyek még mindig az új út mellett látom a gépeket dolgozni, meg a lapátokat támaszkodni !!!
Sőt ha nem északról hanem délről kerüli meg a várost akkor is lett volna némi megtakarítás !!!
Még egy az építés szereplői között volt egy cég Hódút néven mindenhol lehetett látni a gépeiket azt miért nem említik meg ???
human
@Cicamama55: :) Ha Lázárral MZP együtt tudna működni akkor még Orbánból is lehet demokrata és a polgári jog élharcosa. Látnod kellett volna a legutóbbi közgyűlést. Lázár megmondta, hogy többet nem a kap a város sportegyesületei több milliárdos TAO sporttámogatást, mert MZP korruptaknak nevezte ezeket a vállalkozásokat. Majd Lázár elmondta, hogy jövő szeptemberben eldől, hogy vizsgázik a jelenlegi polgármester TAO támogatás nélkül. MZP elmondta, hogy ez konkrétan a választók zsarolása.

Hát ilyen ez az együttműködés.
human
@Cicamama55: Ezt nézd csak meg! Lázár vs MZP vs TAO pénzek
youtu.be/1PfzyCECOOs?t=3h12m41s

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.