A csúszás már most három hónapos, és közben a buszpótlás milliárdokat visz el.
Három hónapos csúszásban a 3-as metró déli szakaszának felújítása ahhoz képest, amit Tarlós István főpolgármester az északi szakasz átadásakor előrevetített – írta meg az Mfor.hu.
A lap szerint
a BKV nem a lassú tempó miatt aggódik a déli szakasz esetében, hanem a folyamatban lévő azbesztmentesítési munkálatok miatt, amelyek „befolyásolhatják a szerződéses határidőt”.
Az M3 metróvonal építésekor ugyanis az akkori trendnek megfelelően előszeretettel alkalmaztak azbeszt származékokat.
Az északi szakasz buszpótlása, illetve a hétvégi és esti teljes vonali pótlás tavaly 4,5 milliárd forint többlet kiadást jelentett a cégnek – tájékoztatta az Mfort a BKV.
A lap értesülései szerint az északi szakaszon is csak egy műszakban zajlik a munka, pedig ott nem szükséges naponta kétszer biztosítani a járművek áthaladását, mint a délin, ahol az egyik sínpárt hajnalra illetve estére szabaddá kell tenni, hogy a szerelvények visszatérhessenek a bázisra a kötelező éjszakai átvizsgálásra.
Cikk- és címlapkép: MTI/Máthé Zoltán
(mfor.hu)
És ez csak most derül ki? Mennyibe is fájt a felújítás tervezése? Ki volt a tervező?...