Bár az emberek 75 százaléka rendszeresen vásárol a közelében található kis boltokban, az árak és a korlátolt választék miatt részesítik sokan előnyben a távolabbi nagyobb üzleteket – derül ki az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás, a Miutcánk által készített kutatásból.
A Miutcánk október elején csaknem 850 felhasználó bevonásával készítette el reprezentatív felmérését. A vizsgálat kapcsolódott az alkalmazás #helybenveszem kampányához, amelynek célja, hogy ösztönözze a helyi boltokban történő vásárlást a fenntarthatóságra és a helyi közösségekre gyakorolt pozitív hatása miatt.
Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO
A felmérésben válaszolók 60 százaléka sorolta a kisboltok hátrányai közé, hogy viszonylag drágák, és mintegy 50 százalékuk azt, hogy a kisebb boltokban nem lehet egyszerre elintézni a nagyobb bevásárlást.
A válaszadók a közeli kisebb boltok előnyei között főként kényelmi szempontokat említettek, 30 százalék emelte ki, hogy ha ott vásárol, akkor nem kell autóba ülnie.
A felmérésben résztvevők 20 százaléka emelte ki azt, hogy a helyi vállalkozások támogatása is érv a közeli kis boltokban történő vásárlás mellett.
A vizsgálat szerint az emberek csaknem 95 százaléka kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében, a megkérdezettek háromnegyede pedig több-kevesebb rendszerességgel vásárol is ezekben a kisboltokban.
(MTI)
A magyar kisboltokban kisebb forgalom miatt lassabban forog a készlet és pld. a csemegepultban savanyú párizsit szeletelhetnek, amit volt már, hogy kidobtam.
De majd tönkreteszik a nagyok a helyi kisboltokat végleg és akkor annyiért adnak bármit amennyiért akarnak.
Plázában volt már dolgom zsizsiktől hemzsegő rizzsel, penészes csomagolt felvágottal, lejárt szavatosságú tejtermékkel.
Én csak végszükség esetén megyek nagyobb üzletbe, vagy plázába.