A Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitányának a nyomozás alatt tett vallomása ismertetésével megkezdődött a Hableány sétahajó tavaly májusi tragédiája miatt indult per bizonyítási eljárása kedden a Pesti Központi Kerületi Bíróságon.

A Viking Sigyn szállodahajó Budapesten, a Margit híd közelében nekiütközött és maga alá gyűrte a Hableány sétahajót, amely elsüllyedt. A sétahajón 35-en voltak: 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet.

Hét turistát sikerült kimenteni, 27 áldozat holttestét megtalálták, egy dél-koreai utast továbbra is eltűntként tartanak nyilván.

A szállodahajó 65 éves ukrán kapitányát az ügyészség vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésével és segítségnyújtás elmulasztásával vádolja. Az ügyben márciusban előkészítő tárgyalást tartottak, amelyen a vádlott közölte, nem mond le a tárgyalás jogáról. A kitűzött tárgyalásokat azonban a koronavírus-járvány miatt elhalasztották, így a bizonyítási eljárás csak mos kezdődhetett meg.

A vádlott, Jurij C. a bírósággal azt közölte, hogy egyelőre nem tesz vallomást és kérdésekre sem válaszol, ezért ismertették a nyomozati vallomását.

Ebben azt mondta, hogy 2019. május 29-én 20 óra 50 perckor indult az utasokkal az Akadémia nevű hajóállomásról Nürnbergbe, és bár esett az eső és sötét volt, jók voltak a látási viszonyok. A magas vízállás miatt lejjebb engedték a kormányállást, így az csak 6,5 méter magasan volt. Lassan, 2-3 kilométer/órával haladt, hogy az utasok jól lássák a Parlamentet. A Margit-híd előtt 10-11 kilométer/órára növelte a sebességet, és az áthaladáshoz a hídnyílás közepén lévő fényt célozta meg. A folyónak ezen a szakaszán más hajók is voltak – közölte.

Tanúvallomásában a férfi azt mondta, látta a kisebb hajót, amely a Viking Sigynt jobbról előzte, 5-6 méteres oldaltávolságot tartva, de utána nem figyelte a Hableányt, mert a híd alatti áthaladásra koncentrált.

Rádión senki nem jelezte, hogy előzni fog, a radar pedig nem mutatta a kisebb hajót, valószínűleg azért, mert nagyon közel volt

- vallotta.

A kapitány azt mondta, a szállodahajó orrában lévő turisták kiáltottak, hogy "boat" (hajó), majd két-három másodperc múlva ütköztek, egy erős lökést érzett.

Ezután leállította a hajó motorját, a matrózok nekiláttak a mentésnek, ő pedig bejelentette a Navinfón a balesetet, majd kikötött

- ismertette.

Tanúvallomásában még azt mondta a kapitány, hogy

a kis hajó megelőzte őket, majd bevágott eléjük.

A keddi tárgyaláson ezt azonban úgy pontosította, hogy csak a hajó orrában lévő utasoktól hallotta így.

A kapitány tanúvallomásában kijelentette:

szabályosan közlekedett, nem ő okozta a balesetet, és nem tudja, mit kellett volna tennie, hogy ne következzen be.

Megjegyezte:

a kis hajó megelőzhette, de nem keresztezhette volna az útját, és az 5-6 méteres oldaltávolság sem volt elegendő.

Kedden a bíróság várhatóan még szakértőket hallgat meg a baleset körülményeiről.

Forrás: MTI

Címlapkép: MTI/Mohai Bence

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Az, hogy elengedték a Viking kötelékébe tartozó hajót az onnantól nyert értelmet számomra, miután kiderült, hogy közös cége van a magyar államnak Rogán Antalon keresztül a szállodahajó svájci tulajdonosával. Szegény dél-koreai emberek, hozzátartozók, szakemberek, miniszterek, kormányzat nem érthetik ezt. Mi igen. Becsület? Felelősség ? Pláne lemondás ? A, ezek itthon elő nem fordulhatnak. Azért felmerült bennem egy kérdés : mi köze van a TEK-nek mindehhez? Azon túl , hogy egy zsákutcás faluban képesek eltévedni , már a vízi katasztrófákban is “ otthonosan mozognak”, jobb ha mindenki marad a kaptafánál , de azt a “cipőt “ jól csinálja ! "A Mahart Passnave-et 2013-ban vásárolta meg a magyar állam számára a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő. A cég feletti tulajdonosi jogokat az állami Magyar Turisztikai Ügynökség gyakorolja, amelynek részvényesi jogai a miniszterelnök kabinetfőnökének, Rogán Antalnak a kezében vannak." Azt hiszem ennyi elég is!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Eladott Ország
Az, hogy elengedték a Viking kötelékébe tartozó hajót az onnantól nyert értelmet számomra, miután kiderült, hogy közös cége van a magyar államnak Rogán Antalon keresztül a szállodahajó svájci tulajdonosával. Szegény dél-koreai emberek, hozzátartozók, szakemberek, miniszterek, kormányzat nem érthetik ezt. Mi igen. Becsület? Felelősség ? Pláne lemondás ? A, ezek itthon elő nem fordulhatnak. Azért felmerült bennem egy kérdés : mi köze van a TEK-nek mindehhez? Azon túl , hogy egy zsákutcás faluban képesek eltévedni , már a vízi katasztrófákban is “ otthonosan mozognak”, jobb ha mindenki marad a kaptafánál , de azt a “cipőt “ jól csinálja ! "A Mahart Passnave-et 2013-ban vásárolta meg a magyar állam számára a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő. A cég feletti tulajdonosi jogokat az állami Magyar Turisztikai Ügynökség gyakorolja, amelynek részvényesi jogai a miniszterelnök kabinetfőnökének, Rogán Antalnak a kezében vannak." Azt hiszem ennyi elég is!
namihami
Valóban nem. A hajó volt, amire viszont nem fordított elég figyelmet.
A kapitány nem tudna egy hajót (még kishajót se) elsüllyeszteni.
verőce21
Minden hosszan elnyúló tárgyalásnak ez a vége..., az áldozat lesz a vétkes...
hidip
Szeretne lányt találni egy éjszakára? Üdvözöljük - 3sex.club/propeller

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.