Egy személygépkocsi kerékpárossal ütközött.
Fotó: pixabay.com
A rendelkezésre álló adatok szerint 2021. augusztus 4-én, 10 óra 48 perc körüli időben Sárváron, az Ikervári út 42. szám előtt egy személygépkocsi kerékpárossal ütközött – írják a rendőrség honlapján.
A balesetben a kerékpáros olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette.
A helyszínelés teljes útlezárás mellett zajlik, a közlekedőket a rendőrök Bögöt belterületén át Csénye irányába terelik.
Forrás: police.hu
Címlapkép: pixabay.com
27 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Hogy a megállapításod nyilvánvalóan téves, hiszen az autós-bringás halmaznak erős metszete van, az nyilvánvaló. Persze az is igaz, hogy mindkét táborban vannak szabálytalankodók - KRESZ ismerete mellett vagy nélkül.
A hír tényt közöl röviden, a helyzet elemzésére nem ad elegendő információt.
Ezt a bringás vs autós fórumon kell leírnod! Itt nem tudjuk, ki volt a hibás, csak az áldozatról tudjuk, hogy kerékpáros.
Ha feltételezném ennél a balesetnél, hogy az autós szegett szabályt, akkor én is ír(hat)nék gépjárművezetőket kritizáló dolgokat. Nem teszem.
Míg az autósnak adsz egy olyan iránymutatást, miszerint "tessék odafigyelni, szabályokat betartani és másokra is ügyelni", addig a bringást helyből hibáztatod csak azért, mert kisebb, védtelenebb és esélytelenebb..tulajdonképpen "miért ment oda?".
Már-már áldozathibáztatás!
Évtizedek óta kerékpározom. Alapvetően balesetmentesen, bár volt néhány meleg helyzet..ezekből tanultam. Pl a Bécsi úton akkor sem megyek az úttesten, ha a rendőr ezért baszogat. (Megtörtént - közöltem vele, hogy sodort már árokba menetszéllel 80+ sebességű kamion. Nem megyek az útra!)
Húztam úgy féket, hogy azt hittem, szakad a bowden. Mert - és ez mindennapos! - párhuzamos közlekedésnél úgy "kaptam meg" az elsőbbséget a jobbra kanyarodó autóstól, hogy 40-ről fékezett bólintva, majd vigyorogva intett. Rúgtam le a tükrét. Sok éve volt... (ma már nem merném, de ott és akkor elszakadta cérna)
És legtöbbször fejhallgatóval gurulok. Nem agybadugóssal, hanem fejessel, amibe behallatszik a forgalom! De figyelek, nem száguldozom..együtt élek a forgalommal. Én a bringások ellenjavallatával szemben "kiflizek", vagyis a foghíjakba behúzódva elengedek néhány autót. Megállok a zebránál, igaz, ilyenkor többnyire 1-2 autó még elgurul mellettem...
Tehát pontosan tudom, hogy én vagyok a gyengébb és "nem vettem örök életet" a drótszamárral! De az autós sem! Olvastam én olyat, hogy szabályosan közlekedő kerékpárost későn vette észre a telefonáló sofőr..félrerántotta a kormányt, oda az egész család.
Ezért felesleges a két tábor közti feszkót gerjeszteni! Van az helyből :(
Ez is megcáfolhatatlan TÉNY, épp csak nem ide tartozik!
(...de, simán kötöm..mert Orbán vezet autót :P )
Igen, lehet, hogy én járnék rosszul, ha veled akaszkodnék össze. De lehet, hogy nem ;) Tudod, mindenkinek megvan a párja... Csak a hülye ugrik neki a nála biztosan esélyesebbnek. Én is felmértem a helyzetet :)
Hogy az utakat ki tartja fenn, az nem ilyen egyszerű. Mint írtam, a bringás sokszor autós is. Szóval, én azért fizetem azt az utat, amit autósként és bringásként is használok! De még az is adózik és tesz bele a közösbe, aki gyalog jár egész életében.
És az utak java a városokban, pláne a Fővárosban azért szűk és/vagy egyirányú, hogy az autókkal parkolni lehessen. Nem a kerékpárosok miatt mehetsz egyik úton kelet felé, a másikon nyugatra! Azért, mert két oldalt parkolnak az autók. Én sokkal szívesebben mennék a nagy forgalmú körút helyett eggyel odébb lévő párhuzamos utcában, de nem lehet, mert ott állnak a kocsik!
Egy kerékpárosnak a forgalomban közlekedéshez szerintem is kéne KRESZ és elsősegély vizsga. De ezt már régesrég be kellett volna építeni az iskolai anyagba! Úgy kéne kijönni nyolcadikból, hogy alapismerettel rendelkezik minden srác. Én a rendszám-féle jelzést is pártolom a bringákra.
"...a KRESZ-ben meghatározott kerékpárokra vonatkozó előírásoknak - lámpa, fék, macskaszem stb -legalábbis felénk, nem sok bicaj felel meg és nem sok kerékpáros, tisztelet a kivételnek van tisztában a rájuk vonatkozó szabályokkal!"
Ez picit olyan, mint a "nincs nekem bajom a cigányokkal, ismerek én normálisat is!".
- Tisztelet a kivételnek?! Mintha autósok közt nem találni szabálytalan géppel közlekedőt! Mintha a mai egyórás utamon nem tudtam volna legalább húsz barmot feljegyezni, amelyik nem jelzett körforgalomból kihajtásnál vagy sávváltásnál, akinek épp az utolsó pillanatban jut eszébe, hogy mégsem erre, hanem arra! Hogy a jobbkezet leszarja, de kanyarodó főútvonalon vagy csak kanyarodó sávban indexel...stb!
De addig, amíg ez a helyzet, addig el kell fogadnunk az autóban, hogy egy kerékpáros...
A hír annyi, hogy meghalt egy biciklis egy autóval ütközés után. Ennyit tudunk.
Egy bringást pedig olyan szélesen kell kikerülnünk, amilyen magas ;)
Azt is el tudom képzelni a kiváló propelleres szerkesztőkről, hogy a kép "illusztráció" :)
Ugyanis a police.hu oldalon nincsen fotó a balesetről.
Csak az ostobák általánosítanak :P
Ennyit tudsz.
Az általánosítás a tapasztalat rossz mérlegelése!
Szöginek épp tapasztalata nem volt, ezért nem is általánosí(tha)tott!
Új hozzászólás