A hivatalos magyarázat szerint a spórolás miatt kellett módosítani a koncessziós szerződést, de ennél többről is szó lehet.
Illusztráció: Pixabay.com
Nem a spórolás miatt módosíthatta a kormány az autópálya-koncessziós szerződést, hanem azért, mert attól tarthat, hogy az Európai Bizottság tiltott állami támogatásként fogja kezelni a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó konzorciumnak történő kifizetéseket – írja a Szabad Európa.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Miniszterelnöki Kabinetiroda május 8-án adott ki egy közleményt, amely szerint a kormány felülvizsgálta a gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, és az állami kiadások csökkentésére hivatkozva a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött. A szerződésmódosítás az M1-es autópálya kétszer három sávossá történő bővítését érinti, ezt idén nem kezdik el, két évig csúsztatják.
A kormány tulajdonképpen olyan rendeletet hozott, amelyben az autópálya-koncesszió esetében közfeladattá minősítette az útkezelést és -üzemeltetést
– raka össze korábbi dokumentumokból a lap. Emiatt az előre nem látható esemény miatt kellett módosítani a szerződést, vagyis a kormány tavaly nem tudta, hogy idén majd ilyen rendeletet fog alkotni.
Ennek nagy valószínűség szerint köze lehet az Európai Bizottság vizsgálatához
– írják. Az Európai Bizottság belső piaci főigazgatósága vizsgálja, hogy a kormány milyen körülmények között adta 35 évre koncesszióba kormányközeli üzletembereknek a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét.
Viszont a közszolgáltatások finanszírozása nem minősül állami támogatásnak
– mutatott rá egy szakértő a Szabad Európának nyilatkozva. Ezek esetében nincs szükség az Európai Bizottságnál előzetes bejelentésre, valamint a brüsszeli testület jóváhagyásának megvárására sem.
2 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás