Az LMP politikusai továbbra is kitartanak a vasútvonalak fejlesztése és felújítása mellett, ellentétben a kormány által folytatott bezárásokkal – közölte az MTI.

A vasútvonalak felújítását javasolja az LMP, a bezárások helyett

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője vasárnap egy sajtótájékoztatón szólalt meg, ahol elmondta, hogy a kormány döntése augusztus 1-jétől tíz vasúti mellékvonal bezárásáról és további hét bezárásának tervezéséről nem vezet a megoldáshoz.

A képviselő hangsúlyozta, hogy a buszokkal való helyettesítés nem csak kényelmetlen és hatékonyságotlan, de az energiafelhasználása is jóval magasabb a vonatokénál.

Az LMP álláspontja szerint a bezárások mögött meghúzódó járműhiány problémája megoldható lenne. Húszmilliárd forintból a jelenlegi járműveket használt dízel vonatokra lehetne cserélni, ami átmeneti megoldást nyújthatna tíz évre, amíg hosszabb távú stratégiák kidolgozásra kerülnek.

Bakos kifejtette, hogy a kormány jelenlegi döntései, mint például az elektromos autókat támogató milliárdos befektetések vagy az ingyenes középiskolásoknak nyújtott jogosítvány, nem oldják meg a közlekedési problémákat. A politikus szerint a zöld közlekedéspolitika alapja a vasúthálózat, ami Európában is reneszánszát éli, és Magyarországon is erre lenne szükség.

Forrás: MTI

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"Száz vasutat, ezeret"... zárunk be...
Qqberci
"Száz vasutat, ezeret"... zárunk be...
lusta
@Philip Marlowe: A miért nincs keresletre rengeteg válasz van. Éppen ezért kell a változás, hogy legyen kereslet. Ez más országokban kiválóan működik. Igaz,nálunk semmi sem működik megfelelően.
jesz
A vasútat összehasonlítani a busszal?...mindkettő szerethető, de a busz jobban..
lusta
@Philip Marlowe: A lengyeleknél a 20-30 éve bezárt vasútvonalakat újítanak fel és nagy sikerrel. Az idén csak Alsó-Sziléziában 3 felújított vasútvonalat adtak át és már a negyedikről született megállapodás. Az Alsó-Sziléziai Vasutak gyakorlatilag ennek köszönhetően évente megduplázzák az utasok számát. Létező autóbuszjáratok szúnnek meg, mert nem tudnak lépést tartani sem komfortban, sem menetidőben a vasúttal. Jó lengyelország nagy ország. A csehek úgy 10 millióan vannak és csak a cseh állami vasutak, a České dráhy (ČD), 157 millió utast szállítottak n2022-ben. A csehek megértették, hogy a helyi vonalakat még akkor is fent kell tartani, ha k[kem;ny vesztes;get termelnek. Ezek a vonalak ugyanis egy vasúti csomópontba szállítják az utasokat, ahol már a nyereséges gyorsvonatokra, intercitykre szállnak át. A másik nem kevésbé fontos dolog, hogy még az isten háta mögötti településekről egy vasúti jeggyel eljutnak az ország bármely pontjára, ami lehet, hogy veszteséges a vasutaknak, rajta keresztül az államnak, de a 1. társadalmi hatása leírhatatlan és 2. mindehhez nem kell autózni egy percet sem.
ómió
Ez a "Kókakorszakban lemaradt" javaslatotok, efftársak!? "Meglássák" a tesztév végén!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok