A változások nem annyira a szigorításról, mint inkább csak a bírságoknak az inflációhoz igazításáról szólnak.

Megjelent a rendelet: Marad a zéró tolerancia, de mélyebben a zsebükbe kell nyúlnia  szabálytalankodó sofőröknek

Illusztráció: Police.hu

Hétfő este megjelent a Magyar Közlönyben az a rendelet, amivel a kormány szeptember 1-étől megemeli a közlekedési közigazgatási bírságokat, valamint új büntetési tételeket is bevezet – vette észre a 444.hu. Mint írják, hiába merült fel korábban, hogy lazítanának az alkoholfogyasztási szabályokon:

Ebben a rendeletben csak az ittas vezetésért járó bírság mértékén emeltek.

Továbbra is a 0,30 gramm/liter véralkohol-, illetve 0,15 milligramm/liter levegőalkohol-koncentráció marad az első küszöbérték. Akinél ezt meg nem haladó értéket mutat a szonda, 30 ezer helyett 39 ezer forintos bírságra számíthat. Ha ezt a szintet átlépi, akkor 100 ezer helyett 130 ezer forintot kell fizetnie.

Drágult a gyorshajtás is, valamint még egy sor más szabálysértés. Ezeknél jobbára nem történt más, mint hogy az eddigi bírság kapott egy 1,3-as szorzót – akár az ittas vezetésnél. Vagyis nem annyira a szigorításról szól a változtatás, inkább csak az inflációhoz igazították a bírásgok mértékét.

Forrás: 444.hu
Fotó: Police.hu

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
Magyarra lefordítva pénzszerzés az egész.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
rokker33
@csak úgy...: apámat a szádra ne vedd vén buzi!Több millió km-ert vezetett le balesetmentesen az élete során a munkája miatt.Sajnos már nincs itt,de ha annyit ittál volna mint amennyit apám, akkor nem lennél ekkora barom.
justhpeter
@rokker33: Kicsit el vagy tévedve, senki nem védi az ittas vagy drogos vezetőket. Én baleset nélküli lebukás esetén mindkettőtől elvenném a jogosítványt minimum 2 évre, halálos vagy maradandó sérülést fogyatékosságot hozó balest esetében örökre. DE MINDENKITŐL !!!
justhpeter
@SÍva: Apuka hülyegyerekével kapcsolatban egyetértek, a gyorshajtásokkal kapcsolatban csak részben.
a) nincs semmiféle erkölcsi alapja sem a kormánynak sem a parlamentnek abban az esetben, ha azért van kitéve a sebességkorlátozó tábla, mert akinek a dolga lenne az utak karbantartása, az nem végzi el a dolgát.
b) azt gondolom, hogy a járművezetés oktatása is sokat romlott, hiszen ahogy látom kizárólat kétfajta járművezetőt képeznek: sofőrt és donort. Az oktatás során valamiért nem magyarázzák el, hogy a gyorshajtás a gyakorlat szempontjából nem a jogszabályok alapján veszélyes, hanem a közlekedési kultúra fenntartásához ugyanúgy kell tanulni mint zongoristának a kottát. Aki ebben elmarad, abból lesz a donor.
Apuka hülyegyereke a 20 millás BMW-vel nem azért közveszély, mert nagy és drága autóval jár, hanem azéert mert nem ismeri az autója tulajdonságait, technikai képességeit valamint a vezetéstechnika terén hatalmas a gyakorlat hiánya is.
Talán még azt sem lenne hiba tanítani, hogy a veszélyhelyzetben a vétlen fél is köteles mindent megtenni a baleset megelőzéséért.
SÍva
@justhpeter: Az utolsó mondatodhoz annyi hozzáfűzni valóm van, hogy az én oktatóm annó ezt is a fejünkbe "verte"!
justhpeter
@SÍva: Gomdolom nem mostanában történt, de helyesen tette.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.