A változások nem annyira a szigorításról, mint inkább csak a bírságoknak az inflációhoz igazításáról szólnak.

Megjelent a rendelet: Marad a zéró tolerancia, de mélyebben a zsebükbe kell nyúlnia  szabálytalankodó sofőröknek

Illusztráció: Police.hu

Hétfő este megjelent a Magyar Közlönyben az a rendelet, amivel a kormány szeptember 1-étől megemeli a közlekedési közigazgatási bírságokat, valamint új büntetési tételeket is bevezet – vette észre a 444.hu. Mint írják, hiába merült fel korábban, hogy lazítanának az alkoholfogyasztási szabályokon:

Ebben a rendeletben csak az ittas vezetésért járó bírság mértékén emeltek.

Továbbra is a 0,30 gramm/liter véralkohol-, illetve 0,15 milligramm/liter levegőalkohol-koncentráció marad az első küszöbérték. Akinél ezt meg nem haladó értéket mutat a szonda, 30 ezer helyett 39 ezer forintos bírságra számíthat. Ha ezt a szintet átlépi, akkor 100 ezer helyett 130 ezer forintot kell fizetnie.

Drágult a gyorshajtás is, valamint még egy sor más szabálysértés. Ezeknél jobbára nem történt más, mint hogy az eddigi bírság kapott egy 1,3-as szorzót – akár az ittas vezetésnél. Vagyis nem annyira a szigorításról szól a változtatás, inkább csak az inflációhoz igazították a bírásgok mértékét.

Forrás: 444.hu
Fotó: Police.hu

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
Magyarra lefordítva pénzszerzés az egész.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
justhpeter
Magyarra lefordítva pénzszerzés az egész.
rokker33
Agyon kell lőni aki drogosan ittasan ül volán mögé!Mikor lesz törvény módosítás aki részegen ül be az autóba azt szándékos emberölési kísérletnek kell minősíteni és minimum 2-5 év börtön 500.000 forint bírság és örökre elkell venni a jogosítvánát!! Azonnal elfogynak az utakról az ittas vezetők azt garantálom !
csak úgy....
@rokker33: ha minden idiótát agyonlönének, akkor ki fözne helyetted a labancoknak és ki szavazna a fideszre?
SÍva
@justhpeter: @jáger laszló: @Horizont: @rokker33: Igen, mindezt értem amit leírtatok! Viszont belegondoltok abba, hogy mit is közöltek? Nem a szigorításról szól, hanem a bírságok inflációhoz való igazításához! Kérdem én a béreket miért nem igazítják az inflációhoz? Kevés a pénz amit szét tudnak lopni? Ezt ismét csak azok fogják megszívni akik hétköznapi szinten vezetnek mert rajtuk fogják behajtani a pénzt. Lehet, hogy nem egy megrögzött gyorshajtó csak 10-15-tel ment többel és lehet épp egyszeri eset volt, nem ivott, nem drogozott, balesetveszélyes helyzetet nem okozott és mégis őt fogják súlyosan büntetni! Megértem, hogy büntetni kell a gyorshajtókat és magam is megtapasztaltam a hétvégén a hüle gyereket akinek apuci a se..e alá tolta a drága autót és nem volt elég neki a 130-as tempó ezért szabályszerűen letolt az útról és a két sáv között cikázott és amikor az előző autó is próbált haladni vele is megjátszotta! Inkább azt kellene bevezetni, hogy a vagyoni helyzethez mérjék a büntetést! Gondolom mindjárt jobban meggondolná a tíz-húsz milliós autóval száguldozó, hogy mit csinál!
rokker33
@csak úgy...: itt vagy te.Úgyis olyan kib...tt okos vagy és még a fideszre is szavazhatsz :)
rokker33
@SÍva: Pedig ha 500.000 forintra szigorítanák minden ittas vezetőt ,akkor pár hónap alatt több milliárd befolyna a kasszába és a barmok száma is drasztikusan csökkenne. Pár év börtön magas büntetés jogosítvány elvétele és szigorúbb ellenőrzés kell nem pedig inflációs követő büntetés!
csak úgy....
@rokker33: ugye,mikor apád téged csinált , akkoriban már alkoholista volt ?
öt mennyire büntetnéd?
rokker33
@csak úgy...: apámat a szádra ne vedd vén buzi!Több millió km-ert vezetett le balesetmentesen az élete során a munkája miatt.Sajnos már nincs itt,de ha annyit ittál volna mint amennyit apám, akkor nem lennél ekkora barom.
justhpeter
@rokker33: Kicsit el vagy tévedve, senki nem védi az ittas vagy drogos vezetőket. Én baleset nélküli lebukás esetén mindkettőtől elvenném a jogosítványt minimum 2 évre, halálos vagy maradandó sérülést fogyatékosságot hozó balest esetében örökre. DE MINDENKITŐL !!!
justhpeter
@SÍva: Apuka hülyegyerekével kapcsolatban egyetértek, a gyorshajtásokkal kapcsolatban csak részben.
a) nincs semmiféle erkölcsi alapja sem a kormánynak sem a parlamentnek abban az esetben, ha azért van kitéve a sebességkorlátozó tábla, mert akinek a dolga lenne az utak karbantartása, az nem végzi el a dolgát.
b) azt gondolom, hogy a járművezetés oktatása is sokat romlott, hiszen ahogy látom kizárólat kétfajta járművezetőt képeznek: sofőrt és donort. Az oktatás során valamiért nem magyarázzák el, hogy a gyorshajtás a gyakorlat szempontjából nem a jogszabályok alapján veszélyes, hanem a közlekedési kultúra fenntartásához ugyanúgy kell tanulni mint zongoristának a kottát. Aki ebben elmarad, abból lesz a donor.
Apuka hülyegyereke a 20 millás BMW-vel nem azért közveszély, mert nagy és drága autóval jár, hanem azéert mert nem ismeri az autója tulajdonságait, technikai képességeit valamint a vezetéstechnika terén hatalmas a gyakorlat hiánya is.
Talán még azt sem lenne hiba tanítani, hogy a veszélyhelyzetben a vétlen fél is köteles mindent megtenni a baleset megelőzéséért.
SÍva
@justhpeter: Az utolsó mondatodhoz annyi hozzáfűzni valóm van, hogy az én oktatóm annó ezt is a fejünkbe "verte"!
justhpeter
@SÍva: Gomdolom nem mostanában történt, de helyesen tette.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.