Elindultak a kifizetések, de még mindig vannak olyan szállásadók, akik várják a Booking.com-tól díjaik kiegyenlítését – mondta Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő.

Miután a Fidesz megnevezte az új ellenséget, el is indult a gyorsított eljárás ellenük

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Turisztikai Albizottságának keddi ülésén elfogadhatatlannak nevezték a szálláshely-közvetítő cég gyakorlatát, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ügy végére pont kerüljön. A GVH gyorsított eljárásban vizsgálja a holland céget. A Gazdasági Versenyhivatal is panaszeljárást indított ellenük.

A Booking-üggyel kedden foglalkozott az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Turisztikai Albizottsága, amely részletesen beszámolt a booking.com szálláshely-közvetítő cég magyar szálláshely-szolgáltatók felé fennálló tartós tartozásának vizsgálatáról és az esetleges hatósági intézkedésekről.

Suhajda-Molnár Anikó, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese beszélt arról, hogy különös figyelmet szentelnek a szálláshely-szolgáltatóknak, munkásságuk során fontos, hogy érdekeik ne sérüljenek. Az elmúlt években a szektor támogatása érdekében számos versenyképességet segítő intézkedés született a felmerülő problémák kezelésére, említést tett a koronavírus-járvány és az orosz–ukrán konfliktust érintő kihívásokról is.

Felháborítónak nevezte, hogy a Booking.com a turisztikai szezon kellős közepén hozta kellemetlen helyzetbe a hazai szállásadókat.

A hivatal folyamatosan figyeli a Bookinghoz hasonló vállalatokat, a panaszok feldolgozása folyamatban van. Kiemelte, hogy a nemfizetés problémája irányította rá a cégre a figyelmet, aminél számos kérdést lehetne még vizsgálni.

A Fidesz tegnap közleményben jelezte, hogy a szállásközvetítő multicég továbbra is visszaél az erőfölényével és kiszolgáltatott helyzetben tart több ezer magyar vállalkozást.

A felháborító eset nem maradhat következmények nélkül.

- írták.

A parlamenti albizottság ülésére várták a Gazdasági Versenyhivatal, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a fogyasztóvédelmi hatóság képviselőit, hogy adjanak pontos képet a helyzetről és a lehetséges válaszlépésekről.

Versenyhivatal korábban már sikeresen fellépett a Booking.com üzemeltetőjével szemben, amikor 2020 tavaszán több vonatkozásban is jogsértőnek találta a cég honlapján folytatott, fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlatot. 

Forrás: Index

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Vis major helyzet, kinyalhatják, ha hagyják...

A kifizetések tegnap megindultak, még pár millió Ft lóg a levegőben de lehet tudni, hogy az is megérkezik.

A magyar qrmány mennyivel is lóg a Lánchíd felújításához? Iványiéknak mennyivel és mióta lógnak?
Cucika
Questor ügyben nem voltak ilyen aktívak. Pedig mennyi károsult volt.
jáger laszló
Hát ne, mondhatni,hogy hamar észbe kaptak!!!??
Így ez már csak olyan eső után köpönyeg pótcselekvés!!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
ómió
Máris új ellenségnek kell hazudni a csak "noszogatásra fizetőt", efftársak!?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.