Vitézy Dávid korábbi államtitkár Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szavai után újra kiment az Üllői úti védett biciklis sávhoz.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Vitézy Dávid Üllői úti védett biciklis sávokat érintő kritikájáról is kérdezték a politikust, mert a sávokat a buszok nem használhatják, ezért például a 100E reptéri expressz menetideje megnőtt. Ám szerinte az, hogy Vitézy Dávid „mit mond a buszokról és mi a valóság, az nem biztos, hogy mindig ugyanaz”.
- idézi Vitézy Dávid a főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatójából.
A korábbi államtitkár erre válaszul közülte: az eddigi összes posztjában konkrét tények, fotók, valamint tényleges buszlefutási adatok voltak, "azaz maga a valóság".
Mint írja, nem akarta volna ezt most folytatni,
de ha már lényegében valótlan állításokkal vádol a főpolgármester-helyettes, ma délután újból eltöltöttem egy órát az Üllői úton, és megnéztem sokadszorra, mi a helyzet, a saját szememmel
– jelezte a közlekedési szakértő, aki az alábbiakat tapasztalta:
- a 6-7 percenként közlekedő 100E továbbra is a dugóban áll, a buszok egy reptéri buszhoz mérten jól kihasználtak (több integető utas alapján úgy gondolom, messze nem csak külföldiekkel), viszont a menetideje 15 perccel hosszabb, mint korábban,
- a forgalmi rend észszerűtlen, a kerékpársávokon számos autós szabálytalanul előzi a kocsisort és a szabályokat betartó buszokat,
- a kerékpársávok a város általam is támogatott közlekedéspolitikai céljai miatt fontosak, de a jelenlegi forgalomhoz képest több szakaszon túlzott a teljes forgalmi sávnyi irányonkénti szélességük, és ez a többi közlekedő, leginkább a megszűnt buszsáv miatt a buszok rovására megy,
- számos helyen leszakadó, kihasználatlan területek, nagyrészt egyébként üres parkolóhelyek átalakításával is lenne hely a buszsávnak.
Vitézy Dávid összefoglalóan úgy fogalmazott, hogy
a helyzet nem javult semmit, az összes korábbi állításomat fenntartom, és mindegyik továbbra is megfelel a valóságnak. A probléma létrejötte, azaz a buszsáv megszüntetése óta semmilyen korrekció nem volt, és továbbra is fenntartom, hogy a forgalmi rend elhibázott, és felülvizsgálatra szorul. A kerékpársávokat továbbra is támogatom, de a forgalmi rend átalakítása kapkodva, és nem megfelelően végiggondolva történt.
A volt államtitkár hangsúlyozta, a főpolgármester-helyettes beszólása személyesen annyira nem zavarná, de „a dugóban álló utasok talán többet érdemelnek a város vezetőitől 2200 forintos BKK-jegyárért cserébe. Ez tehát nem politikai, hanem építő célú szakmai kritika, bízva abban, hogy talán a városházán végre meghallják”.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
De azért azt meg kéne nézni jobban, hogy hol tehetik ezt meg, hiszen pl. az autópályán sem kerékpározunk!
Ok hogy az Üllöi út szép egyenes, és jó rajta tekerni, de nem kerékpározásra való. Ez egy lényegében "gyorsforgalmi út" még akkor is ha a városban van.
Miért nem mennek a reptérre 3-as metróval a KÖKI-ig és onnan busszal?! Miért nincs még mindig vasúti közleledés a reptérig?!
Jaa..az biztosan buszsáv volt? Nem metrópótló busznak választották le?
Simán lehetne kerékpársáv a főutakkal párhuzamos utcákban is.
Nem tartom eleve jó ötletnek, hogy ahol buszok járnak, főleg csuklósok, ott kerékpársáv legyen. A busznak meg kell állnia megállókban...Nagyobb holttér...stb. Nagyon veszélyes!
Kisebb utak, utcákban kéne kialakítani sávot a bringásoknak. Pl. Az Üllőire nem való bicikli.
Új hozzászólás