Vitézy Dávid korábbi államtitkár Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szavai után újra kiment az Üllői úti védett biciklis sávhoz.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Vitézy Dávid Üllői úti védett biciklis sávokat érintő kritikájáról is kérdezték a politikust, mert a sávokat a buszok nem használhatják, ezért például a 100E reptéri expressz menetideje megnőtt. Ám szerinte az, hogy Vitézy Dávid „mit mond a buszokról és mi a valóság, az nem biztos, hogy mindig ugyanaz”.
- idézi Vitézy Dávid a főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatójából.
A korábbi államtitkár erre válaszul közülte: az eddigi összes posztjában konkrét tények, fotók, valamint tényleges buszlefutási adatok voltak, "azaz maga a valóság".
Mint írja, nem akarta volna ezt most folytatni,
de ha már lényegében valótlan állításokkal vádol a főpolgármester-helyettes, ma délután újból eltöltöttem egy órát az Üllői úton, és megnéztem sokadszorra, mi a helyzet, a saját szememmel
– jelezte a közlekedési szakértő, aki az alábbiakat tapasztalta:
- a 6-7 percenként közlekedő 100E továbbra is a dugóban áll, a buszok egy reptéri buszhoz mérten jól kihasználtak (több integető utas alapján úgy gondolom, messze nem csak külföldiekkel), viszont a menetideje 15 perccel hosszabb, mint korábban,
- a forgalmi rend észszerűtlen, a kerékpársávokon számos autós szabálytalanul előzi a kocsisort és a szabályokat betartó buszokat,
- a kerékpársávok a város általam is támogatott közlekedéspolitikai céljai miatt fontosak, de a jelenlegi forgalomhoz képest több szakaszon túlzott a teljes forgalmi sávnyi irányonkénti szélességük, és ez a többi közlekedő, leginkább a megszűnt buszsáv miatt a buszok rovására megy,
- számos helyen leszakadó, kihasználatlan területek, nagyrészt egyébként üres parkolóhelyek átalakításával is lenne hely a buszsávnak.
Vitézy Dávid összefoglalóan úgy fogalmazott, hogy
a helyzet nem javult semmit, az összes korábbi állításomat fenntartom, és mindegyik továbbra is megfelel a valóságnak. A probléma létrejötte, azaz a buszsáv megszüntetése óta semmilyen korrekció nem volt, és továbbra is fenntartom, hogy a forgalmi rend elhibázott, és felülvizsgálatra szorul. A kerékpársávokat továbbra is támogatom, de a forgalmi rend átalakítása kapkodva, és nem megfelelően végiggondolva történt.
A volt államtitkár hangsúlyozta, a főpolgármester-helyettes beszólása személyesen annyira nem zavarná, de „a dugóban álló utasok talán többet érdemelnek a város vezetőitől 2200 forintos BKK-jegyárért cserébe. Ez tehát nem politikai, hanem építő célú szakmai kritika, bízva abban, hogy talán a városházán végre meghallják”.
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ismerős?
Itt tartunk Ma is.
Hajrá MO.!
És ezt a hozzáértését hol is bizonyította ,vagy csak folyton okoskodik kötözködik!!
Nem látom a forradalmi javaslatait a közlekedés +újítása terén!!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
kuruc.info/j/480/egyeb/vitezy2.JPG
Karácsony Gergely: „Találjátok ki, ki építette az első pollerekkel védett kerékpársávot, egyébként épp az Üllői úton! Megmondom: a kormány.”
www.facebook.com/karacsonygergely/posts/877922547029751?ref=embed_post
cdn.kormany.hu/uploads/document/d/d5/d56/d56d7d20ced654ca5bc98ad589e9a3c4abb7bf4e.pdf
A pollerekkel védett kerékpársávot lásd a 36-38 oldalak között..."Közút és járda, park vagy bármely más elkerítendő terület közé, egymástól 1,4-1,6 méterre telepítve alkalmas parkolásgátló."
Miért nem mennek a reptérre 3-as metróval a KÖKI-ig és onnan busszal?! Miért nincs még mindig vasúti közleledés a reptérig?!
Jaa..az biztosan buszsáv volt? Nem metrópótló busznak választották le?
Simán lehetne kerékpársáv a főutakkal párhuzamos utcákban is.
Új hozzászólás