Miután a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az irányítónak egy perce sem volt a cselekvésre.

Sápi vonatbaleset: A MÁV szerint mindent megtett a forgalomirányító azzal, hogy a hangosbemondón szólt

Kép: MTI/Czeglédi Zsolt 

Tehervonat, állj meg!

ismételték többször a hangosbemondón a sápi vonatállomáson, mielőtt bekövetkezett a baleset: egy 28 kocsiból álló, pernyével megrakott, több mint kétezer tonnás tehervonat belerohant egy álló személyvonatba.

Az RTL Híradó a MÁV-tól szerette volna megtudni, mit lehetett volna, tenni. Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese azt nyilatkozta:

Onnantól fogva, hogy a forgalomirányító észlelte, hogy a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az ütközésig kevesebb mint egy perc telt el, tehát ennyi idő alatt a leggyorsabb intézkedést tette meg: a hangosbemondón keresztül próbálta értesíteni az ott lévőket.

A MÁV szerint a vonatvezetőkkel mozdonyrádión vagy mobiltelefonon keresztül is van kapcsolat. A Híradó által megkérdezett szakértő szerint azonban annyira rövid volt az idő, hogy a balesetet akkor sem lehetett volna elkerülni, ha ezeket használja a forgalomirányító. Andó Gergely közlekedési szakértő így fogalmazott:

Nagyon rövid idő áll rendelkezésre, amelyben ki kellene keresni a telefonszámot, létrejönnie a kapcsolatnak, és kicsöngenie a telefonnak.

Forrás: RTL Híradó

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Élmény lesz egy olyan menedzsmenttel dolgozni, aki vonaton gyerekkorában ült utoljára. Tök mindegy, inkább úgy kellett volna kirúgni a MÁV vezetését, hogy nem raknak oda senkit. Mégis mit tesznek hozzá a vasút működéséhez ezek az emberek, akiknek ez csak valami többedik pozíciójuk lesz milliós fizetéssel, és semmihez nem értenek? Nyilvánvalóan semmi szerepük, csak zsíros állami kifizetőhelyek ezek a pozíciók. Valójában mindenhez is értenek. Nem véletlenül kerülhettek be a MÁV igazgatóságába a Richter és a Mol vezetői is. Ez a két cég szerepel abban a felsorolásban is, akiket Lázár kastélyüzemeltetésre is alkalmasnak tart. A Richter elnöke biztosan ért a felsővezeték-szakadások javításához. Életében a vonatokat nézte az irodája ablakából. Qrva jó hogy ezek a Parragh féléknek ennyi energiájuk van. Az átlag embernek, a saját munkája után, elbaszott fizetésért, saját magára és családjára nem jut idő, ezek meg elnökösködnek, tagok lesznek mindenhol, biztos hatalmas értékteremtés folyik mindegyik beosztásban. Szépen roskad össze a szarvár, amit a fidióta hordauralom Magyarországból csinált. A MÁV vezetőinek kirúgásától a késések megszűnnek, a pálya állapota feljavul, a 50 éves vonatok megifjodnak? Tizenévig csak spórolni, az ezt okozza! Felkészül: közüzemi vízszolgáltatás. Lázár eddigi életútjából tisztán látszik a táskahordozáson kívül, hogy ez is egy nagy rakás szar lesz. Ahogy elnézem a listát, csupa hozzáértő vasutas, amúgy nem inkább a Lézerjanit kellett volna kirúgni? A tramtrain is hogy bejött. Nincs ezzel semmi baj, ezek pártkatonák. Az a baj hogy nem tudják megfelelő szakértőkkel körülvenni magukat, mert ezek kikoptak/kiöregedtek/elmentek. Van abban valami szép, amikor az állami vasúttársaság vezetése szolgálati autót kap soförrel, és ingyenes utazásra jogosító családi jegyet. Ennyi nagytudású zsenivel, na majd most... induló vonatok
uploads.disquscdn.com/images/d592ae9d88531608c10544edb3a2cd2223e3e1d124520269170014a88ffaed55.jpg?w=800&h=1078
Eladott Ország
Igazgatóság tagja: Parragh László – a Magyar Kereskedelmi és Ipari Kamara elnöke. SÍNEN van a Magyar Államvasutak. „NER harcostársai." Namost attól, hogy valaki NER-lovag, még nem harcos. Azt amit ezek művelnek, a köznyelv a tolvajlás szóval szokta illetni. Akkor Parragh nem lesz kamarai elnök, mert itt kapott egy nemzethy érdekek szolgáló pozíciót? Sajnálnám, olyan ügyes és okos. A máv-volán is csak egy kifizetőhely lett, totál mindegy, ha egy vonat sem tud elindulni, az aktuális NERf*sznak megköszönik a munkáját, jön a következő.
Nóti Károly: Lepsénynél még megvolt 2.
youtu.be/ysPqbvyiows
Amikor megtudták, hogy Nyiregyházáról Pécsre több mint hét órát kell vonattal utazniuk, a japán turisták azt hitték, hogy Magyarország nagyob mint Kína.
twitter.com/xmedardc/status/1704118378116399269/photo/1
Eladott Ország
@Philip Marlowe: ma, 11:36 ☻ Ilyen az, amikor az ország tömegközlekedését rábízod egy arrogáns kisvárosi jogászra, aki 30 éve lézerblokkolóval ellátott, állami audival fuvaroztatja a valagát, és a kompetenciája véget ér a gumicsizmánál meg a ménesbirtokoknál. Működött, de sajnos már a közlekedésnek is búcsút inthetünk, mert lézer Jani intezkedett.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384792462_756421129829509_3714008649791830316_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=Q9nEXTntKZwAX9XpzK5&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfDYmD1Nd4nLrJJmChv-5l9RET4t0fiwiIFQLgnl2G8_eA&oe=655FE18D
Mivel a MÁV-nak nem sikerült pontosan közlekedtetni a Budapest–Győr fővonalon közlekedő óránkénti nemzetközi vonatait, így az osztrák vasút többszöri figyelmeztetés után bejelentette, hogy október másodikától LEVÁGJA A MAGYAR VONATOKAT A NYUGAT-EURÓPAI HÁLÓZATRÓL, továbbá kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München felé továbbmenő budapesti Railjet vonatokat. Először csak a vonatokat, a költségvetést, az egyetemeket, majd az országot. Őszintén szólva egyáltalán nem meglepő, ellenben teljesen szimbolikus, hogy az osztrák vasút úgy döntött: lekapcsolja a magyar vasutat a Railjet-hálózatról. Mert olyan sokat és olyan sokáig késtek a vonatok, hogy az osztrákoknak elege lett.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384735085_755689796569309_2543781113093956552_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=QUVHpLl2lxAAX-MpPjB&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfAtn55M4soUPvh7Gxw7xXrzURZCZkR2eEhfjoxWT67urQ&oe=655F9BB7
Magyarország legelőre megy.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/341133713_541310694830994_1183273735008532820_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=I9gzKISBNKoAX9AT3uQ&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfBGWnn2OFO-m0UhW0sIQT8Zet62Z8u9q5EfzOmj_iJ0Yg&oe=655F073E
Aki Én
@Philip Marlowe: ,,Migint jön a sok" okos balfasz barom az okoskodásával...!!!"

Kit látsz még itt okoskodni magadon kívül, balfasz?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.