Miután a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az irányítónak egy perce sem volt a cselekvésre.
Kép: MTI/Czeglédi Zsolt
Tehervonat, állj meg!
– ismételték többször a hangosbemondón a sápi vonatállomáson, mielőtt bekövetkezett a baleset: egy 28 kocsiból álló, pernyével megrakott, több mint kétezer tonnás tehervonat belerohant egy álló személyvonatba.
Az RTL Híradó a MÁV-tól szerette volna megtudni, mit lehetett volna, tenni. Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese azt nyilatkozta:
Onnantól fogva, hogy a forgalomirányító észlelte, hogy a tehervonat engedély nélkül behaladt az állomásra, az ütközésig kevesebb mint egy perc telt el, tehát ennyi idő alatt a leggyorsabb intézkedést tette meg: a hangosbemondón keresztül próbálta értesíteni az ott lévőket.
A MÁV szerint a vonatvezetőkkel mozdonyrádión vagy mobiltelefonon keresztül is van kapcsolat. A Híradó által megkérdezett szakértő szerint azonban annyira rövid volt az idő, hogy a balesetet akkor sem lehetett volna elkerülni, ha ezeket használja a forgalomirányító. Andó Gergely közlekedési szakértő így fogalmazott:
Nagyon rövid idő áll rendelkezésre, amelyben ki kellene keresni a telefonszámot, létrejönnie a kapcsolatnak, és kicsöngenie a telefonnak.
uploads.disquscdn.com/images/d592ae9d88531608c10544edb3a2cd2223e3e1d124520269170014a88ffaed55.jpg?w=800&h=1078
Nóti Károly: Lepsénynél még megvolt 2.
youtu.be/ysPqbvyiows
Amikor megtudták, hogy Nyiregyházáról Pécsre több mint hét órát kell vonattal utazniuk, a japán turisták azt hitték, hogy Magyarország nagyob mint Kína.
twitter.com/xmedardc/status/1704118378116399269/photo/1
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384792462_756421129829509_3714008649791830316_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=Q9nEXTntKZwAX9XpzK5&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfDYmD1Nd4nLrJJmChv-5l9RET4t0fiwiIFQLgnl2G8_eA&oe=655FE18D
Mivel a MÁV-nak nem sikerült pontosan közlekedtetni a Budapest–Győr fővonalon közlekedő óránkénti nemzetközi vonatait, így az osztrák vasút többszöri figyelmeztetés után bejelentette, hogy október másodikától LEVÁGJA A MAGYAR VONATOKAT A NYUGAT-EURÓPAI HÁLÓZATRÓL, továbbá kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München felé továbbmenő budapesti Railjet vonatokat. Először csak a vonatokat, a költségvetést, az egyetemeket, majd az országot. Őszintén szólva egyáltalán nem meglepő, ellenben teljesen szimbolikus, hogy az osztrák vasút úgy döntött: lekapcsolja a magyar vasutat a Railjet-hálózatról. Mert olyan sokat és olyan sokáig késtek a vonatok, hogy az osztrákoknak elege lett.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/384735085_755689796569309_2543781113093956552_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=QUVHpLl2lxAAX-MpPjB&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfAtn55M4soUPvh7Gxw7xXrzURZCZkR2eEhfjoxWT67urQ&oe=655F9BB7
Magyarország legelőre megy.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/341133713_541310694830994_1183273735008532820_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=I9gzKISBNKoAX9AT3uQ&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfBGWnn2OFO-m0UhW0sIQT8Zet62Z8u9q5EfzOmj_iJ0Yg&oe=655F073E
Kit látsz még itt okoskodni magadon kívül, balfasz?