Végre változhatott volna a MÁV bebetonozott szerepe, de Lázár János nem hagyta.
Fotó: MTI/Lakatos Péter
A maximálisan lehetséges tíz évre hosszabbította meg az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai vasúttársaságok decemberben lejárt közszolgáltatási szerződését, pedig akár meg is nyithatta volna a piacot a magánvasúti szolgáltatók előtt. A Lázár János vezette tárca a december 10-i menetrendváltástól 2033 decemberéig hosszabbította meg a MÁV-Start, a GYSEV és a MÁV-HÉV közszolgáltatási szerződését
- számol be a 24.hu.
Az EU azt szorgalmazná, hogy nyilvános tenderen ítéljék oda a vasútvonalak üzemeltetését, ezeken magánvasúti szolgáltatók is indulhatnának.
Az EU vonatkozó, 1370/2007-es rendelete szerint
december 23-áig ítélhették oda az egyes tagállamok utoljára tendereztetés nélküli a vasútvonalak üzemeltetési jogát, és legfeljebb tíz évre, vagyis 2033 decemberétől már kizárólag nyilvános tendert elnyert szolgáltatók üzemeltethetik a vasútvonalakat.
A tendereztetést nem csak Magyarország, más országok is kikerülték.
A nyílt tenderek kiírása esetén a vasúti szolgáltatás megrendelője, finanszírozója és szervezője továbbra is az állam maradna, tehát nem lenne változás a jegyárakat, a járatindulások számát és időpontját tekintve. A magánszolgáltatók ugyanakkor az állami vasúttársaságoknál rendre olcsóbb ajánlatot adtak, ráadásul új járművekkel vállalták a vonalak üzemeltetését
- tette hozzá a 24.hu.
Még a végén traktoros fogatokon előznék a vonatokat az utasok...
www.youtube.com/watch?v=s5wkW1nKfJY&t=51s