A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak – erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.

Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.

A magyarok többsége a hazai áruk mellett tette le a voksát! És te?

Fotó: Wikipedia

"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban"

- mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője az írja az Infostart.

A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.

Ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, amiből az a következtetés vonható le, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a vásárlók nyitottak a magyar termékekre. Ugyanakkor nagyon sok esetben gondot jelenthet, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól – figyelmeztetett Palóc André.

Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.

"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb szempontok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."

Az ár mindenesetre rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.

„Az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar termék legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak." -

zárta gondolatait a kutató.

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
Info rádió és a századvégbél vezető elemzője. Akkor lapozzunk.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
CsipkeRózsa
@RonaGyuri: 18:47

Onnan tudom, hogy jobbízű, hogy ettem már magyar epret, viszont amikor vásárolni kell, akkor nem tudom, vagy sikerül, vagy nem.
RonaGyuri
@CsipkeRózsa: és az izraeli vagy a spanyol nem ízlett???
CsipkeRózsa
@RonaGyuri: Többnyire nem tudom, milyen epret eszem, mindig kérdőjel. Egyébként, ritkán szánom rá magam, ha van, akkor is csak megkóstolom.
Nessy
Pénz kérdése! Vannak termékek amelyek esetében a nem magyar finomabb, megfizethetőbb. Arról nem beszélve, hogy a megvásárolt olcsó, külföldire ráírja a "kis termelő", hogy magyar termék, és adja drágán.
Menőmanó
Én megnézem a minőségét meg az árát. A nemzetiségét legfeljebb utólag. Ha a magyar fonnyadt és drága, úgy otthagyom mint a szél. Nem vagyok hülye, hogy szart vegyek drágán csak mert az magyar.
Havanagi
@nemkati: Nagy ívben elkerülöm a magyar termékeket.Selejtesek és drágák.Hagyjuk már ezt a maszlagot,amivel a kurmány erőlködik.Vegyenek magyart ,de megnézném a bevásárlásaikat.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.