A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak – erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.
Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.
Fotó: Wikipedia
"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban"
- mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője az írja az Infostart.
A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.
Ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, amiből az a következtetés vonható le, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a vásárlók nyitottak a magyar termékekre. Ugyanakkor nagyon sok esetben gondot jelenthet, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól – figyelmeztetett Palóc André.
Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.
"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb szempontok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."
Az ár mindenesetre rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.
„Az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar termék legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak." -
zárta gondolatait a kutató.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Onnan tudom, hogy jobbízű, hogy ettem már magyar epret, viszont amikor vásárolni kell, akkor nem tudom, vagy sikerül, vagy nem.
Új hozzászólás