A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak – erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.
Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.
Fotó: Wikipedia
"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban"
- mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője az írja az Infostart.
A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.
Ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, amiből az a következtetés vonható le, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a vásárlók nyitottak a magyar termékekre. Ugyanakkor nagyon sok esetben gondot jelenthet, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól – figyelmeztetett Palóc André.
Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.
"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb szempontok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."
Az ár mindenesetre rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.
„Az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar termék legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak." -
zárta gondolatait a kutató.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ööö, várjunk csak, a cheddar lehet, hogy nem is magyar. :)
Azért jó mert egyszerűen sokkal jobb ízű és általában egészségesebb is.
Nem úgy mint azok a sok íztelen mcdonald’s meg kfc mérgező kukába való hulladékok, műkrumplik, szutyok kólák és társai.
1m2 területen is lehet paprikát, paradicsomot termeszteni. Mindegy, hogy falu vagy város, akarat és józan gondolkodás kell hozzá. A boltba elmegyünk megvenni nem mindig a legjobb választás.
Azért nem minden magyar ami annak látszik
"Mi a magyar termék, hazai termék és hazai feldolgozású termék"
elelmiszerlanc.kormany.hu/mi-a-magyar-termek-hazai-termek-es-hazai-feldolgozasu-termek
Onnan tudom, hogy jobbízű, hogy ettem már magyar epret, viszont amikor vásárolni kell, akkor nem tudom, vagy sikerül, vagy nem.
Új hozzászólás