Egy friss tanulmány szerint a munkahelyi stresszel való dicsekvés nemcsak idegesítő, de komoly negatív következményekkel is járhat, hosszú távon negatívan befolyásolhatja a szakmai kapcsolatokat és a munkahelyi előmenetelt.

Döbbenetes, mire jöttek rá a kutatók – Ezen akár a munkahely is elúszhat

Fotó: 123rf.com

Jessica Rodell, a Georgia Egyetem Terry College of Business kutatója és csapata a Personnel Psychology című szaklapban közzétett tanulmányukban arra jutottak, hogy azokat az embereket, akik gyakran panaszkodnak munkahelyi stressz miatt, kevésbé tekintik kompetensnek és kedvelhetőnek – közölte a Pénzcentrum.

A kutatás szerint ez a viselkedés azt sugallhatja, hogy az illető nem képes hatékonyan kezelni a munkáját, ami bizalmatlansághoz vezethet.

A kísérletben részt vevők reakciói alapján az ilyen embereket kevésbé ajánlanák feladatokra, és ritkábban dicsérnék őket. Fontos, hogy a stresszről megfontoltan kommunikáljunk, és válogassuk meg, kinek és mennyit panaszkodunk. A túlzott panaszáradat negatívan befolyásolhatja a megítélésünket, és hátráltathatja a karrierünket.

Lauren Appio pszichológus és vezetői coach javaslata szerint ahelyett, hogy passzív-agresszív módon próbálnánk felhívni magunkra a figyelmet, közvetlenül kellene kommunikálnunk az igényeinket és érzéseinket. Ez segíthet empatikusabb kapcsolatot építeni a kollégáinkkal, és hatékonyabban kezelni a stresszt.

Rodell tanulmánya azt is kimutatta, hogy a stresszel való hencegés "ragályos" lehet egy munkahelyen, és növelheti mások stresszszintjét is. Ezért fontos tudatosan kezelni ezt a viselkedést mind magunkban, mind másokban, hogy fenntarthassuk a jólétünket és pozitív munkahelyi légkört teremtsünk.

Forrás: penzcentrum.hu

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
Széklet átültetés a megoldás.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.