Van néhány olyan dolog, amit a pilótákon kívül tényleg senki nem tud a repülőgépekkel kapcsolatban. És ez jól is van így. De ha te is kíváncsi, olvasson tovább nyugodtan!
Forrás: pixabay.com/Julianza CC0
-
- A repülési időre mindig többet mondanak, így a gép valójában akkor is pontos, amikor késik. Például ha egy út egy órás, általában egy óra 15 percre van meghirdetve.
- A pilóták nem ugyanazt a kaját eszik, mint az utasok. A légiutas-kísérők speciális ételt szolgálnak fel nekik, így ha valami romlott az utasmenüből, ők nem lesznek betegek.
-
- A csapokból érkező víz elég koszos lehet. Legalábbis minden nyolcadik gép nem felel meg a víztisztasági előírásoknak. Ez azért van, mert sok esetben túl közel esik egymáshoz a WC és az ivóvíz csőrendszere. A stewardessek állítólag ezért nem isznak helyben készült teát vagy kávét a gépeken.
- Az oxigénmaszkok 15 percig használnak. De ennyi időnek elegendőnek is kell lennie a pilóta számára, hogy biztonságos magasságba ereszkedjen, ahol már normálisan tudnak lélegezni az utasok.
-
- Sokszor elfelejtik kikapcsolni a biztonsági-öves jelzést. Mondjuk ezt lehetett sejteni. A pilóták is emberek, és mivel ez egy kevésbé fontos feladat, előfordul, hogy elfelejtik. Ettől még ne hagyjuk figyelmen kívül a biztonság kedvéért.
-
- A pilóták sosem fogják bevallani, ha nagy gáz van, s általában szóban alábecsülik majd a problémákat. Hiszen az a fontos, hogy az utasok nyugton maradjanak. Tehát a hangszóróba sosem azt mondják majd, hogy "nulla a látótávolság", hanem azt: "némi köd várható". Ha azt hallani, hogy "technikai okok", jó eséllyel eltörött valami. Nem hazudnak, de feleslegesen nem is paráztatnak senki.
- Viszonylag rendszeresen belecsapnak a villámok a repülőgépekbe. Átlagosan egy gépbe évente egyszer, de úgy építették meg őket, hogy ez ne jelentsen problémát.
- Néhány pilóta pisztollyal jár. Néhány speciális repülési tiszt magával vihet lőfegyvert a pilótafülkébe. De esélyünk sincs kiszúrni, hogy ki igen, és ki nem.
- Sokszor ott alszanak a pilótafülkében. Mára rengeteg dolog automatizált, így a másodpilóta felszállás és landolás között egyedül is el tudja vezetni a gépet.
via GIPHY Forrás: pixabay.com/Julianza CC0
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Szep, magyar megfogalmazas.
1. A gravitáció nem egy ötlet, hanem természeti törvény, amely ellen fellebbezésnek helye nincs, még 2/3-al sem.
2. Mindig törekedj arra, hogy leszállásaid száma egyenlő legyen a felszállások számával.
3. Amennyire csak lehet, törekedjünk arra, hogy a gép hegyes vége mindig előre álljon.
Új hozzászólás