A H&M, a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedője, csütörtökön módosította az éves nyereségcéljait a vártnál gyengébb negyedéves teljesítmény és a júniusi eladások várható csökkenése miatt. Ennek eredményeképpen a cég részvényei közel 14%-kal estek.
Az elmúlt egy-két évben a H&M a nyereségesség növelését helyezte előtérbe az eladási volumenekkel szemben, hogy elérje a 10%-os működési marzs (üzleti hatékonyság) célját, amit még idén remél teljesíteni.
Fotó: 123rf.com
Azonban ez a piaci részesedés rovására ment, és márciusban a svéd kiskereskedő bejelentette, hogy a verseny fenntartása érdekében az eladások növelésére helyezi a hangsúlyt.
Csütörtökön a H&M arról tájékoztatott, hogy a külső tényezők – például az anyagköltségek és a devizaárfolyam-ingadozások – nehezítik a 10%-os marzs elérést az idei évben, és az eladások növelésére van szükségük a cél eléréséhez.
Daniel Erver vezérigazgató a Reutersnek elmondta, hogy létfontosságú az eladások növekedése az év hátralévő két negyedévében.
Ha a harmadik negyedévben gyenge lesz az értékesítés, nagyon nehéz lesz elérni a célt
- mondta egy interjúban.
A H&M, amely honlapján már 9,99 dollárért kínál nyári ruhákat és 19,99 dollárért kezdődő áron farmernadrágokat, az eladások növelését tervezi azzal, hogy az év második felében több kedvezményt kínál – mondta Erver az elemzőknek egy telefonos megbeszélésen.
Némileg magasabb árcsökkentéseket tervezünk, mert úgy látjuk, hogy aktivizálni kell a vásárlókat
- mondta.
"Szeretnénk, hogy az emberek ismét lelkesedjenek a H&M-ért... így a kedvezmények az egyik út, de természetesen izgalmas kollekciók, élmények és események létrehozása is egy másik" – tette hozzá.
Egyiknek sem vagyok sem részvényese, sem vásárlója, így tőlem tönkremehet mind a két szemétárus.