A Wizz Air felszólította az európai államokat, hogy haladéktalanul kezdjék meg légi irányítási rendszereik korszerűsítését. A légitársaság közleményében kiemelte, hogy az elmúlt napokban tapasztalt szélsőséges időjárási körülmények és a légtérkapacitás-hiányok jelentősen zavarták az európai légiközlekedést, ami komoly késésekhez és járattörlésekhez vezetett.

Odapörkölt a Wizz Air – Szerintük ez a horribilis késések oka, és ezt kell tenniük az európai országoknak

Fotó: Wikipedia

Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában – idézi az adatokat a Pénzcentrum.

Ez a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. A Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is. Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit.

A Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja a menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy jegyüket közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja őket tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, illetve szükség esetén közvetlenül el tudják érni az ügyfélszolgálatot. Akik nem közvetlenül vásárolták meg jegyüket, minden esetben az utazási irodához vagy egyéb közvetítőhöz forduljanak információért.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára biztosítson szállást. Amennyiben ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettségéből kifolyólag, az utasok biztosak lehetnek abban, hogy a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik meg az érintettek" – áll a légitársaság közleményében.

Forrás: penzcentrum.hu

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.