A sorozat Silverstone-ban féltávhoz érkezett, a szezon ötödik állomásának szombati főversenyen Giorgio Pantano (Racing Engineering) nyert. Másnap hatalmas eső zúdult a pályára, a sprintfutamon nem kevesebb, mint 11 pilóta esett ki. Vasárnap nehéz körülmények között Bruno Senna nyert, szintén hibátlan vezetést bemutatva. Pedig már a 36 körös napsütéses első futamon is Sennának (iSport International) állt a zászló, ő indult ugyanis a pole-ból, csakhogy a 3. körben szélesen vette a híres Stowe kanyart, és ezzel négy pozíciót is vesztett. A rajt pillanatában a második Romain Grosjean (ART Grand Prix) beragadt, feltartva Andi Zubert (Piquet Sports), Pantano pedig rögvest előrelépett egyet a negyedik helyre. A svájci Zuber később sem volt szerencsés, egy megpördülése alkalmával még Pantanót is majdnem fűre tette, ő maga pedig a 12. helyig visszaesett. Közben Lucas di Grassi (Barwa Campos) vette át a vezetést, mögötte Grosjean, Pantano és Senna hajtott, a sorrend az első bokszkiállások után változatlan maradt. Nem sokkal később azonban Pantano újabb helyet lépett előre, és máris azon volt, hogy utolérje az élen haladó di Grassit. A brazil autója azonban sokáig túl szélesnek bizonyult, csakhogy a főversenyen Pantano megállíthatatlan volt, és ha nagy küzdelem árán is, de megszerezte az első helyet, sőt négy másodperc előnnyel ért célba. A francia Grosjean végig szenvedett autójával, az utolsó körökben az ötödik helyre visszaesve szép lassan lecsúszott a dobogóról, így Karun Chandhok (iSport) lett a harmadik, Sébastien Buemi (Trust Arden) pedig a 4. Az ő eredménye már csak azért is említésre méltó, mert a 12. rajtkockából vágott neki a versenynek. hirdetés // Senna öt helyet rontva 6. lett, jelentős pontelőnyhöz juttatva ezzel a futamgyőztes Pantanót, fő riválisát a bajnoki címért folytatott küzdelemben. A silverstone-i főverseny végeredménye, 2008. július 5. PilótaCsapatKörHátrány1G. PantanoRacing Engineering3656:38. 0942L. di GrassiCampos36+4. 0603K. ChandhokiSport36+10. 2804S. BuemiArden36+15. 1145R. GrosjeanART36+18. 8426B. SennaiSport36+18. 9887A. ZuberPiquet36+20. 2058L. FilippiART36+23. 3119J. D'AmbrosioDAMS36+25. 59010V. PetrovCampos36+35. 43111R. RodriguezFMS36+36. 88612A. SoucekSuper Nova36+40. 91113J. VillaRacing Engineering36+50. 71214M. ConwayTrident36+53. 14715Y. BuurmanArden36+53. 38416A. ParenteSuper Nova36+56. 49717D. NunesDPR36+59. 65418H. TungTrident36+1:01. 00219D. ValsecchiDurango36+1:01. 26320M. AsmerFMS36+1:04. 66721A. ValerioDurango36+1:07. 76722A. VallesBCN36+1:16. 87623M. HerckDPR35+1 körKiesettP. MaldonadoPiquet30KiesettK. KobayashiDAMS20KiesettC. IaconelliBCN0Vasárnap azonban új nap virradt, bár magából az égitestből a sötét felhők miatt sokat nem lehetett látni. A főverseny első nyolc helyezettje fordított sorrendben felállt a 24 körös sprint rajtrácsára, az eső addigra már javában áztatta a pályát. Zuber borzalmasan elrontotta pole pozíciós rajtját, Luca Filippi (ART Grand Prix) és Senna is elhúzott mellette. A brazil nagyon felszívta magát a szombati gyenge szereplése miatt, és már az első körben átvette a vezetést. A sprintet szakadó esőben kellett teljesíteniA nyolcadikként induló Pantano hamar felért az élmezőnybe, Filippi ugyanis eldobta 2. helyét, amelyet di Grassi örökölt meg. A 10. kör környékén újra nyakukba zúdult egy jókora égi áldás. Az éllovas Sennát is összezavarodott ekkor egy pillanatra, és majdnem összeütközött egy lekörözésre váró versenyzővel. Di Grassi hátránya ekkor hamar eltűnt, de az iSport-os újra magára talált, és szakadó esőben, hibátlanul autózva 8,5 másodperces előnnyel, Monaco szűk utcáin aratott sikere után, Senna újra fényes győzelmet szerzett. Pantanóval szembeni hátrányát azonban nem tudta csökkenteni, mivel az olasz ezúttal is eredményes volt, a dobogó 3. fokára lépett fel. Ezzel 49 ponttal vezeti az összetettet, a brazil 37 egységgel követi. A csapatok bajnokságában viszont az iSport International áll az élen (56), négy ponttal megelőzve a Racing Engineeringet. "Szombaton nem mutattam kiegyensúlyozott teljesítményt, és megfizettem érte. Határon autóztam, de ma minden a tervek szerint haladt. Egy problémám volt, nem működött a rádióm. Amikor láttam a bokszutcai táblán, hogy kilenc másodpernyi előnyöm van, tudtam, hogy a verseny leintéséig többet nem is kell ránéznem"- nyilatkozta boldogan Senna, aki azt is elárulta, mi volt az a furcsa jelenetsor a lekörözésre váró versenyzővel. Senna öröme a parc fermében“Utolértem (Yelmer) Buurmant, és már épp el akartam menni mellette, amikor láttam, hogy sárgazászlóznak. Neki a kék zászlót is lengették, ezért lelassított, de én nem akartam megelőzni, begyűjtve egy buta büntetést, mert sárga zászló alatt hajtottam végre a manővert. Úgyhogy ott ragadtam mögötte, és vártam a zöld zászlóra. "A brit Mike Conway hazai közönség előtt lemaradt a pódiumról, mögötte Vitalij Petrov végzett ötödikként, Davide Valsecchi 6. lett. Kobajasi Kamui 7.-nek hozta be a DAMS versenygépét, míg Grosjean lett az utolsó pontszerző. A következő forduló két hét múlva lesz a németországi Hockenheim ringen. A silverstone-i spintverseny végeredménye, 2008. július 6. PilótaCsapatKörHátrány1B. SennaiSport2444:29:8672L. di GrassiCampos24+8. 5983G. PantanoRacing Engineering24+9. 4204M. ConwayTrident24+17. 7845V. PetrovCampos24+23. 3906D. ValsecchiDurango24+1:02. 9217K. KobayashiDAMS24+1:05. 8878R. GrosjeanART24+1:16. 0839A. ValerioDurango24+1:19. 83510Y. BuurmanArden23+1 Kör11A. ZuberPiquet23+1 Kör12J. D'AmbrosioDAMS23+1 Kör13M. AsmerFMS23+1 Kör14A. VallesBCN22+2 Kör15P. MaldonadoPiquet22+2 KörKiesettJ. VillaRacing Engineering0KiesettR. RodriguezFMS0KiesettC. IaconelliBCN0KiesettA. SoucekSuper Nova0KiesettL. FilippiART0KiesettH. TungTrident0KiesettS. BuemiArden0KiesettK. ChandhokiSport0KiesettA. ParenteSuper Nova0KiesettD. NunesDPR0KiesettM. HerckDPR0

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.