Sokan hagyják figyelmen kívül, hogy mindig a megfelelő időben cseréltessék le a nyári vagy téli gumit autójukon – amivel súlyos hibát vétenek és baleset esetén az életükbe is kerülhet.
A téli-nyári gumicserét a kocsin sokan tartják marketingfogásnak, de nagyot tévednek. Az évszakhoz illő gumiabroncs ugyanis a baleset kockázatát mérsékeli jelentősen, ez az oka annak, hogy le kell cserélni, amikor beköszönt az új évszak – hívta fel a figyelmet a penzcentrum.hu.
Nagyon fontos, hogy megfelelő évszakos autógumi legyen a kocsin – Fotó: pixabay
Nyáron sokan indulnak kirándulni, nyaralni, hétvégi kiruccanásra. A nagy melegben nemcsak magunkra kell figyelnünk, hanem arra is, hogy az autó megfelelően karban van-e tartva.
A Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője, Tomin István részletesen elmondta, miért is kell a nyári gumiabroncs a kocsinkra.
„Forró időjárásban a téli abroncsok használata valós veszélyeket rejthet. A téli gumikeveréket jóval alacsonyabb hőmérsékletre tervezték, így a forró aszfalton akár 40-60 C°-al a normál működési hőmérsékletük felett kell megfogniuk az autót. A lágy gumikeverék és a lamellákkal teletüzdelt mintázat ebben a hőmérsékleti tartományban már túlságosan deformálódik, ami a menettulajdonságok jelentős romlását eredményezi. A tesztek is azt mutatják, hogy nyáron téli abroncsok használata esetén jelentősen megnő a féktávolság, csökken a kanyarstabilitás és a kezelhetőség. Ez komoly balesetveszélyt jelenthet, különösen hirtelen fékezésnél vagy kanyarodásnál. Ezért az iparági standardokat követve mi is nyomatékosan javasoljuk az abroncsok cseréjét, amennyiben a napi átlag hőmérséklet huzamosabb ideig 7 Celsius fok fölé emelkedik”
– mondta el a szakember.
A nyári gumiabroncsoknak olyan tulajdonságaik vannak, amelyek a közlekedés biztonsága és a járművek teljesítménye szempontjából kiemelt fontossággal bírnak – írta a penzcentrum.hu.
A futófelület mintázata és a speciális nyári gumikeverék által biztosítják a kiváló tapadást, amely maximálisan tapad a forró útfelületen is – jegyezte meg a szakember.
A nyári gumikeverék jobb fékezést biztosít, növelve ezzel a közlekedés biztonságát – miközben a téli abroncsoknak a forró aszfalton komoly mértékben megnő a féktávolsága – hívta fel a figyelmet Tomin István.
A nyári gumik tartósak, ellenállnak a hőmérséklet okozta kopásnak, vagyis hosszabb élettartamot kínálnak és az üzemanyag-fogyasztást is mérsékelik – tudatta a penzcentrum.hu.
Persze, nem tagadom a baleset valóban ""baleset"" jellegét, de a vizsgálat ezt sokszor cáfolja! És, amíg egy ilyenben én/mi is szereplők lehetünk, addig protestálok (mert mást nemigen tehetek) ellene!