A Mitsubishis Luc Alphand kiesett, csapattársa, a címvédő Stephane Peterhansel komoly hátrányba került, Palik László már csaknem a legjobb tíz között összetettben, és egyelőre ismeretlen a szakasz-győztes, valamint a versenyt vezető pilóta kiléte - volt hát esemény bőven a csütörtöki szakaszon! A rendezők által — a szerdai nap nehézségeire való tekintettel — 395-ről 178 kilométeresre csökkentett csütörtöki etap jelentette a 2006-os győztes francia, a Mitsubishis Luc Alphand számára az utolsót a 2009-es Dakaron. A japán gyár számára kezd kilátástalanná válni a helyzet, mivel másik sztárpilótájuk, a címvédő Peterhansel is komoly hátrányba került. Az ezt megelőző napok sem a Mitsubishik szárnyalásáról szóltak az idei Dakaron, de a csütörtöki rövidke, mindössze 178 kilométeres szakasz épp elég hosszúnak bizonyult ahhoz, hogy csaknem teljesen szertefoszlassa — a Dakar legutóbbi 7 kiírásában egyaránt győztes (utoljára 2000-ben, a francia buggy-s Jean-Louis Schlesser tudott nem Mitsubishivel nyerni, aki jelenleg az Africa Race-en vesz részt, Mauritániában) — japán márka végső győzelembe vetett reményét. Ugyanis a 2006-os győztes Luc Alphand — navigátora megbetegedése miatt — a verseny feladására kényszerült (szerencsére nincs komolyabb baja Gilles Picard-nak), a 2004-es, 2005-ös, valamint 2007-es autós győztes, a szintén francia Stephane Peterhansel pedig több, mint 40 perc hátrányba került az összetettben vezető BMW-s katari, Nasser Al-Attiyah-hoz képest (bár lehet, hogy nem is a katari vezet összetettben, de erről majd később), ami akár már végzetes különbségnek is minősülhet, de semmiképp sem jó jel a Mitsubishi számára. (Emlékeztetőül: a 2002-ben és 2003-ban Dakart nyerő japán Hiroshi Masuoka technikai meghibásodás miatt már korábban kiesett a versenyből). hirdetés // Jelen állás szerint — a 2004-es motoros győztes — spanyol Joan Nani Roma lépett el a Mistubishi első emberévé, de az ő hátránya is már közel 40 perc az összetettben. Jelenleg nagyon úgy fest hát a helyzet, hogy a Lancer Diesel márkatípusnak még legalább egy évet várnia kell arra, hogy a Pajero méltó utódjává válva, Dakart nyerjen. Ami viszont üröm az egyik, öröm a másik oldalon — mint ahogy az általában lenni szokott. A Volkswagennél nem is tagadják mennyire örülnek annak, hogy úgy fest, idén jobban teljesítenek versenygépeik a Dakaron, mint a rivális japán gyár járgányai (Giniel de Villiers szerdán gyakorlatilag jobban örült ennek a ténynek, mint önnön szakaszgyőzelmének). Ám, hogy az ő boldogságuk se legyen határtalan, a surranópályán megérkezett a BMW is, és egyelőre kapaszkodniuk kell a Volkswageneseknek is rendesen, hogy egyáltalán tartani tudják a katari Al-Attiyah tempóját, nemhogy még meg is előzzék azt… Igaz, a megbízhatóság talán még a gyorsaságnál is fontosabb kritérium a Dakaron, márpedig ezen a téren a BMW sem mondható már tökéletesnek a csütörtöki szakasz után. Al-Attiyah ugyanis ezúttal is (immár a 3. alkalommal az idei versenyen) a leggyorsabbnak bizonyult, ám mégsem biztos, hogy ő nyerte a szakaszt, sőt az is könnyen előfordulhat, hogy összetettbeli vezető helyét is elbukta. Jelenleg mindenki a versenyigazgatóság döntésére vár, ugyanis a katari versenyző célba érkezése után maga is elismerte, amit már a részeredmények alapján sejteni lehetett (a CP1-nél gyanúsan sok, több mint 20 perc volt az előnye a többiekkel szemben), vagyis, hogy kihagyva egy ellenőrzőpontot, lerövidítette a távot (mivel nem akarta megkockáztatni, hogy túlforrósodott motorja esetleg felmondja a szolgálatot), és ezzel jogtalan előnyt szerzett riválisaival szemben. A büntetés tehát biztosnak tűnik, csupán annak mértéke nagy kérdés. Jelen állás szerint ugyanis a katari még nem kapott semmilyen büntetést, és így 7 és fél perc az előnye a dél-afrikai de Villiers-szel szemben. Ha tehát ennél nagyobb büntetést szabnak rá ki a versenybírák, akkor kénytelen lesz átadni vezető helyét az összetettben Volkswagenes kollégájának, aki mellékesen nagyon meg is érdemelné, hogy 6 szakasz után ő vezesse a 2009-es Dakart. Ugyanis ahogy kezdett egyre nehezebbé válni a verseny, úgy volt képes eddig de Villiers lépésről lépésre fokozni a tempót, és szerdai szakasz-győzelme után, csütörtökön is megkaparintotta az etap-elsőséget, jóllehet még csak virtuálisan, a rövidebb úton célba érő katari mögött. Természetesen, amint értesülünk újabb fejleményekről, rögtön beszámolunk azokról kedves olvasóinknak, az eddig megszokott módon, ugyanezen cím alatt. Mindez vonatkozik a magyar Liszi-Fenesi egység eredményére is, akik eleddig nem értek be a célba. A másik két magyar duó, a Palik-Darázsi, valamint a Szalay-Bunkoczi kettős egymással karöltve, a 33., ill. a 34. helyen futottak be az Andok lábánál fekvő szervizparkba. Palik Lászlóék jelen állás szerint a már-már felfoghatatlanul zseniális, 12., Szalayék a 24. helyen állnak összetettben. A verseny (NEM HIVATALOS) állása 6 szakasz után: 1. Nasser Al-Attiyah (katari, BMW), 2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, VW): 7p. 31mp.h., 3. Carlos Sainz (spanyol, VW): 15p. 10mp.h., 4. Mark Miller (amerikai, VW): 25p. 22mp.h., 5. Joan Nani Roma (spanyol, Mitsubishi): 38p. 49mp.h., 6. Stephane Peterhansel (francia, Mitsubishi): 41p. 52mp.h. 7. Robbie Gordon (amerikai, Hummer): 1ó. 19p. 18mp.h.,(...)12. Palik László (magyar, Nissan): 5ó. 23p. 24mp.h.,24. Szalay Balázs (magyar, Opel): 15ó. 15p. 53mp.h.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.