Világra szóló magyar siker van kibontakozóban az első Africa Race-en, ugyanis Kovács Miklós nyert a pénteki szakaszon, és több mint 1 órával vezet de Rooy-ék előtt, két nappal a verseny vége előtt! Kovács lehet az első olyan versenyző, aki Scaniával nyer meg egy neves tereprali-versenyt. A szerdai nap nehézségeire való tekintettel (amely szakaszt nem mellesleg a kamionosok mezőnyében a magyar Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Tóth Tamás egység nyert meg), a csütörtökre tervezett 444 kilométeres szelektívet a rendezők törölték, így ezt a távot a versenyzőknek csupán összekötőszakaszként kellett teljesíteniük. Mindez, az akkor még az összetett versenyben közel egyórás hátrányban lévő magyar egységnek azt jelentette, hogy egy szakasszal kevesebb esélyük maradt a felzárkózásra, és a neves Team de Rooy csapat két kamionjának esetleges legyőzésére. Ám ez mit sem zavarta Kovács Miklóst és legénységét, akik a pénteki 539 kilométeres 10. szakaszon (melyből 479 km volt gyorsasági) bebizonyították, hogy nekik egyetlen, bivalyerős nehézségű szakasz is elég arra, hogy világraszóló csodát hajtsanak végre, és nemcsak, hogy megszerezték immár 3. részsikerüket a 2009-es Africa Race-en, de több mint egy órás hátrányukból egyidejűleg ugyanekkora előnyt “Kovácsoltak", és mindössze két nappal a verseny vége előtt, 1 óra 17 perc 11 másodperces előnnyel vezetnek az összetettben 2. helyen álló holland Hans Bekx, és további 2 perccel csapatfőnöke, az egykor Dakart nyerő Jan de Rooy előtt. hirdetés // A Team de Rooy két versenyzője nem mellesleg “űrtechnikával" érkezett a versenyre, és jó 200 lóerővel több húzza szekerüket, mint Kovács Miklósét, ennek ellenére áll 10 nap után az élen a magyar kiválóság. Aki ráadásul hatalmas történelmi tettet vihet végbe (nem is annyira esetleges) győzelmével, ugyanis egyrészt, hála neki, magyar lehet a verseny történetének első kamionos győztese, másrészt pedig ő lehet az első, aki komoly tereprali-viadal elsőségre vezeti a Scania-gyár egy kamionját. Mindemellett a sportszerűség szobrát is alighanem a magyar trióról mintázták, ugyanis — miután a 7. szakaszon egyszer már kisegítették a rivális de Rooy csapat bajbajutott szervizkamionját — a legutóbbi, 10. szakaszon egy pórul járt autóst, az összetett verseny 3. helyén álló egyiptomi Abdelhamid Abouyoussef-et húzták ki a bajból, szó szerint, ugyanis a CP1 ellenőrzőpontig vontatták kötélen a technikai gondokkal küzdő versenyzőt. Aki még talán — a több mint két óra időbüntetés ellenére is, amit az “akcióért" kapott — összidőt tekintve is jól járt ezzel, tekintve, hogy mennyivel gyorsabban talált rá a magyar kamionos a CP1-hez vezető helyes útra, mint a verseny résztvevőinek túlnyomó többsége… Nyilvánvaló hát, hogy a Kis Sándor oldalán Dakaron edződött kiváló navigátornak, Czeglédi Péternek (aki a csapat állandó mitfahrerét, az Irigy Hónaljmirigy nevű együttesből ismert Sipos Tamást helyettesíti a viadalon) is elévülhetetlen érdemei vannak az eddig elért sikerekben, Kovács Miklós sofőrrel, és Tóth Tamás szervizfőnökkel egyetemben. Már csak két szakaszt kéne tehát kihúznia az élen a magyar egységnek, akik ráadásul minden bizonnyal találnának egy-két rivális segítőkezet, amennyiben persze bajba kerülnének (de ne így történjen), hiszen lassan már a mezőny fele a mentőangyalként is funkcionáló Kovácsék lekötelezettjévé vált, és ugye ismerjük a mondást a (félig megrágott) kölcsönkenyérről…Csak a tényszerűség kedvéért megemlítem, hogy az autósok versenyét a kétszeres Dakar-győztes francia, Jean-Louis Schlesser vezeti buggy-val, a motorosoknál pedig a BMW-s spanyol Juan Manuel Pellicer vezet — mindkettejük előnye behozhatatlannak tűnik a hátralévő két napon.

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.