A rendőrség szerint többen megsérültek a balesetben a Kékestetőnél. Kiderült, hogy direkt ment a sofőr a fának.

Rémisztő fékhiba miatt ment fának a teli busz Kékestetőnél, hogy ne zuhanjon a szakadékba

A rendőrök azt írják, hogy egy különjáratú autóbusz közlekedett szombaton 13 óra körül Kékestető irányából Mátraháza felé, amikor – feltehetőleg műszaki hiba miatt – egy útkanyarulatban lehajtott az úttestről és egy fának ütközött.

Az RTL Klub híradójának viszont nyilatkozott a busz sofőrje, aki könnyeivel küszködve elmondta, hogy a busz egyszer csak elvesztette minden fékhatását, ő pedig látta, hogy jön a szakadék, így inkább a fák közé vezette a buszt. Azt mondta, egy borulásnál vagy a szakadéknál ezzel jobban jártak az utasok, akiket védett.

A balesetben az elsődleges orvosi vélemény alapján 11 személy könnyű és egy fő súlyos sérüléseket szenvedett.

(police.hu, RTL Klub)

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

görbetükör
Karbantartásra, új járműre nincs pénz. Majd leverik a balhét a szerencsétlen buszvezetőn.
Átok az igazi bűnösökre!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
görbetükör
Karbantartásra, új járműre nincs pénz. Majd leverik a balhét a szerencsétlen buszvezetőn.
Átok az igazi bűnösökre!
Nessy
Az utasok viszont életbe maradtak! Egy fék hiba bármikor, hirtelen is felléphet. Remélem, nem marasztalják el a sofőrt a lélekjelenlétéért!
papa.49
@Nessy: Ez így nem igaz a buszokon van ,,vészfék,, rendszer, ha elmegy a levegő nyomás bármilyen okból a hátsó kereket az befékezi, szerintem az se működött !!!
De kétségtelenül jól CSELEKEDETT A SOFŐR MERT ÍGY KEVÉSBÉ VOLT NAGY A BAJ !!!
Nessy
@papa.49: Műszaki analfabéta lévén, nem tudok hozzászólni. Csak arra céloztam, hogy a szakadék helyett a fa kisebb bajjal járt!
papa.49
@Nessy: Ebben 1000 % igazad van én is ezt írtam a busz különben ,,ABS, ARS ,, felszerelésű 2-3 éves kocsi lehet !!!
Hogy mitől ,,ment el a fék,, innen azt megállapítani nem lehet...
wagabund
Ilyenkor szokott az következni, hogy a balesetet kritizálók fűtött szobákban kávézgatva szép komótosan fogják megállapítani, hogy a sofőr cselekedete helyes volt-e...miközben kihallgatásokra jár, nem tud aludni az átéltek miatt, és kap hideget-meleget...

...azon senki nem tűnődik a véleményformálók közül, hogy a sofőrnek a megdöbbentő felismerés után másodpercei maradtak a helyes döntésre, mellyel elkerülhet egy nagy bajt.? legyen ez akár fának kormányzás is...

.ha egy buszbalesetben halottak is vannak, akkor azt rögtön elítélik, meghurcolják, de ha vezető szándékos "balesettel ment meg életeket, arról senki nem zeng dícsérő szavakat...

Csak a vájtfülű hírfogyasztók emlékezhetnek a szajoli vonatbalesetre, ahol a mozdonyvezető a hibás váltóállítást észlelve teljes gázt adott a mozdonynak, hogy az húzzon, és ne torlódjanak a vagonok...sajnos a tragédiát nem tudta elkerülni(ráadásul semmi köze nem volt a baleset okozásához)
nos kapott érte a fejére rendesen, hogy mekkora hibát követett el, pedig pont így tanítják, és ő a szerint cselekedett (jól)...de erre a hírre fél évet kellett várni..
papa.49
@wagabund: Sok igazságot leírtál a sofőr mellett, szerintem is jól cselekedett !!!
Eladott Ország
"Vezetés technikai hibát követett el,nem használta a retardert hanem folyamatosan fékezett, erre találták ki a retardert, már ezeken a kocsikon is van,ezért folyamatosan fékezett amivel a fék levegőt elnyomogatta, a kompresszor meg nem tudott annyit termelni , hogy pótolja."
picike1
igazi cselekedett volt mit tett volna ha nem akadályozza meg a borulást ! hála és köszönöet jár érte !
wagabund
@Eladott Ország: ha ez az idézet igaz, akkor az a busz szart sem ér...ugye lefelé nagyjából pont olyan fokozatban kell lenni a váltónak, mint ugyanazon a szakaszon felfelé(automata váltónál is)..akkor prímán lehet bubuzni ...és ha a levegő előbb elfogy, mint a fék üveges lesz, azt megette a fene...amúgy ez a busz is alapból ABS-es.. a buszvezetőnek ezeket tudni kell...

úgy néz ki, itt valami sántít..

off
(hírfogyasztók jól emlékeznek " Kölni járatra"...ahol a New Yorkból érkező négyhajtóműves gép hajtóművei a kölni reptér előtt ereszkedés közben leálltak...a hatvan éves pilóta jobb híján egy közeli autópályára szállt le háromszáz utassal, motorok nélkül "vitorlázva"..
...a pilótát hatalmas jutalomban részesítették...azt mondta, életében először fordult vele elő ez a szitu, pedig évente ismétlik az oktatását...)
Macskaszem
Kékestetőről lefelé igen meredek az út. A motorfék önmagában bakfitty, ha viszont végig a fékpedált nyomja, a fékbetét a folyamatos súrlódástól egyszerűen elég. Ennek kiküszöbölésére találták fel a már említett retardert, ami nem súrlódásalapú, hanem kipufogógázzal vagy más egyébbel működik, és hosszantartó fékezésre alkalmas. Vagy elfelejtett rá átkapcsolni, vagy az is besz@rt.
Eladott Ország
@wagabund: Ma már nincs olyan busz amiben nincs valamilyen retarder. Mivel magyarul tartósféknek hívják, lassításra és lejtőn a sebesség tartására használják. Véleményem szerint a sofőr a hunyó.
wagabund
ha a "retarder" ereszt, azt hallani, buszvezetőnek észre kell venni, hogy hibás..akkor félreáll az első lehetőségnél, és hívja akit ilyenkor kell..

a retardert hívja a pórnép bubunak..ha megfelelő fokozatban van a váltó, és csak a kipufogófojtást használja a sofőr, akkor az a busz bizony kulturáltan leér akármilyen lejtőn..

tudom, mert csináltam.
Marigrinna
Szeretnéd megtalálni egy nő egy éjszakát? Látogatás a = = > www.3xDate.top
szalai331
Itt találszz meztelen nők a városodban : Huit.Re/Nok
F_Viktor
@wagabund: Írod:
"úgy néz ki, itt valami sántít.."

Szerintem sem kerek valami a sofőr elmondásában.
Képen nem látni a szakadékot, a rendelkezésre álló fotó alapján az is feltételezhető, hogy a sebessége sok volt a balos kanyarban, letért az útról és a fa állította meg.

Írod:
"a retardert hívja a pórnép bubunak..ha megfelelő fokozatban van a váltó, és csak a kipufogófojtást használja a sofőr, akkor az a busz bizony kulturáltan leér akármilyen lejtőn.."

Manapság már nem használnak tisztán kipufogóféket buszokon és teherjárművekben, azaz nem a motor kompresszióját használják tartós fékezésre, hanem elektromos, örvényáramú megoldást, vagy mint pl. a Mercedes Intouroknál is szekunder hidrodinamikus retardert használnak.

A féktárcsa "üvegesedésére", a fékrendszer túlmelegedésére kap a buszvezető figyelmeztetést, csipog, villog minden a műszerfalon.

Vagyis egyetértek veled, nehezen képzelhető el olyan eset, hogy "a busz egyszer csak elvesztette minden fékhatását, ő pedig látta, hogy jön a szakadék, így inkább a fák közé vezette a buszt."

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.