Kelt kért meg néhány nappal ezelőtt, hogy nyilatkozzak az Origónak az Apple mostani helyzetéről. Az alapállításaimat továbbra is tartom: 1. Az Apple akkor szerepel jól, ha ő diktálja az ütemet, lehetőleg olyan piacokon, ahol hosszabb ideje teszthalott mindenki. 2. Az iPad Mini-nek - miként az iPodoknak - olyan vásárlói csoportokat kellett volna megszólítania, akik valamilyen okból kifolyólag nem vettek eddig iPadet. Elsősorban azért, mert nekik nem volt fontos a retinaság, annál inkább szeretnének olcsóbb eszközöket vásárolni. 3. Eljött az idő az Apple számára, hogy újabb iparágakat keressen magának a hódításra.  Utóbbira én az autóipart és a white goods, vagyis a háztartási gépek piacát hoztam fel példának. Utóbbira jó példa a  Samsung egyik törekvése, vagy épp az Apple által is promotált Nest. Előbbie igazán jó példát még nem tudunk mondani. Eddig az Apple mindössze annyit próbálkozott az autóiparral, hogy némelyik járgányba belerimánkodtak egy-egy iPod/iPhone dokkolót. Ugyanakkor azt gondolom, hogy ebben a témában az Apple sokat tudna és fog is lépni. Talán ennek egyik előszele, hogy Eddy Cue, az Apple webes szoftverekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke nemrégiben csatlakozott a Ferrari igazgatótanácsához. És valószínűleg nem csak azért, mert néhány éve már ő is Ferrari-tulajdonos. Az egyik első jele annak, hogy az Apple újra megpróbálja betenni a lábát az autópiacra, a nyári WWDC-n bemutatott Siri Eyes Free iOS-funkció. Nem is az az érdekes, hogy néhány autóban hamarosan lehet majd hangvezérelten navigálni az iPhone segítségével, hanem, hogy az Apple a WWDC-n partnerként emlegette a BMW-t, a GM-et, a Mercedes-Benzt, a Land Rovert, a Jaguart, az Audit, a Toyotát, a Chryslert és a Hondát.  Nyilvánvalóan butaság lenne azt gondolni, hogy a Siri hangvezérlés miatt ül össze legfelsőbb szinten egy BMW és egy Apple tárgyalni. Ha már ott voltak, tuti másról is esett szó.  Visszatérve azonban a jelenhez: az iPad Mini fiaskót Dave Winer írja le a legjobban:  I believe it's not only not a winner, but it signals a new Apple that's no longer beyond compare, no longer insisting on delighting its users to the point of orgasm. This Apple is content to be a competitor. Not my idea of what Apple is, and definitely not Steve's. Jöhet az az autóipar...

Forrás: Webisztán
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.