Több százan indultak a mai szünnapon Bécsbe, a reggeli bécsi Railjet azonban nem helyjegyes, a helyjegy nélküli utasokat pedig a nagy zsúfoltságra hivatkozva az osztrák vasutasok leszállították Hegyeshalomnál.

Szabó Anett, a MÁV-Start szóvivője azt mondta, mintegy másfél órát állt egy Railjet a magyar-osztrák határon Hegyeshalomnál, a Bécsbe tartó vonat addig nem indulhatott tovább, amíg a helyjeggyel nem rendelkező utasokat le nem szálltak róla.

A leszállított utasok egy régiós szerelvénnyel utazhattak tovább Bruck an der Leithába, ahol egy másik szerelvényre át kell szállniuk, hogy eljuthassanak Bécsbe.

Közölte, az elővételes jegyvásárlások adatai szerint a szerelvényre már egy hete 80-90 százalékos volt a foglalás, ezért jelezték az osztrák vasúttársaságnak, hogy több kocsival kellene indítani a szerelvényt.

Az osztrák vasúttársaság azonban azt jelezte, hogy erre nincs szabad kapacitása. A MÁV ennek ellenére továbbra is értékesíthetett jegyeket, mivel a nemzetközi járaton a menetjegyen felül nem kötelező a helyjegy megvásárlása, a menetjegy pedig nem vonatra szól, hanem viszonylatra.

Az Index információi szerint a vonaton, amely 9 órakor indult el Budapestről, akkora volt a tömeg, hogy a kelenföldi állomáson alig lehetett felszállni, a folyosókon sem volt már hely. A határon az osztrák vasutasok mintegy kétszáz embert szállítottak le a szerelvényről.

44 hozzászólásarrow_drop_down_circle

KERKA
Lényeg a lényegbe, a MÁV pofátlanul eladott sokkal több jegyet, mint amennyi ülőhely volt, Gondolom, az utasokat erről nem tájékoztatták, hogy végig állni fognak.
MIndenkinek egyforma szolgáltatás jár, aki megveszi a teljesáru jegyet. Egyszóval a MÁV bezsebelt 200 db jegy 40% -át. Májne tru azt írta, a MÁV-é a 40 %-k:))
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Meine Ehre heisst Treue
Jól tették a labancok. Azt a Máv-os seggfejet, aki hagyta, hogy az ülőhelyek Máv-ra eső 40%-nál több jegyet értékesítsenek, ki kellene rúgni a pi@ába.
Csizmás Kond
Na és most gondoljatok bele ha mindez magyar oldalon történik akkor...már kirobbant volna a háború.
Amúgy ha nem kötelező helyegyet venni akkor milyen jogon szállítabnak le valakit a vonatról ?
alte trottel
@Csizmás Kond: mert balesetveszélyes és nem akarják a MÁV szarrágása miatt ők fizetni a kártérítéseket. (a Railjet 140-160km/órával megy -osztrákiában 200- és képzelj el egy vészfékezést heringes folyosókon)
Csizmás Kond
@alte trottel: na és akkor miért adtk el rá több jegyet mint amennyi ülőhely van ?
darwin
@Csizmás Kond: A magyarok adták el a jegyeket.Olvasd már el.
Csizmás Kond
@darwin: ...és jelezték is, hogy sok az utas...vagy csak szorványosan olvasol ?
nyanya001
A MÁV alkalmazott szerint az osztrákok hibáztak,
tőlük követeljenek kártérítést a pórul járt utasok !
Jó mi ?
darwin
@Csizmás Kond: Az osztrákok meg azt üzenték erre nincs kapacitásuk.A magyarok a szabályok ismerete ellenére eladtak minden jegyet.Már a pesti felszállók is álltak.Nem én olvasok szórványosan,hanem te.
leszúrt rittberger
@darwin: Hagyd rá... Az osztrák a hibás oszt kész! Bezzeg, ha perecel egyet a vonat, és ott töri össze magát százhúsz utas, akkor is az osztrák lenne a hibás... Ne keress a logikát.
darwin
@leszúrt rittberger: Egyébként nekem meg ez a lovam.A magyar vonatokon ,buszokon ugyanannyiba kerül az álló,mint az ülőhely.Jogtalanság,szemétség.Egy buszon ne utazzanak állva,mert nagyon veszélyes.A mátrai kanyargós utakon nagyon jó ismerkedési lehetőség,mert a busz összes utasának az ölében ülhetsz fél óra alatt.
Csizmás Kond
@darwin: Ember ha valaki Bécsbe akar utazni és kér egy jegyet hát adnak mert kell adjanak, viszont ha mindnki egy vonatra akar felülni akkor a szálító köteles pórvagont hozzácsatolni ez lehet neked magas de még egy koszos belföldi falussi járatnál is így van.
darwin
@Csizmás Kond: Az osztrákok válaszoltak,hogy erre nincs kapacitásuk.Varázsolni nem tudnak,vagy nem is akartak.Ha az ember Bécsbe akar utazni,a magyar vasutas azt mondja,hogy a 8 órás vonatra már nincs jegy,de a délire van. Ennyi lett volna.Bár @leszúrt rittberger: -nek igaza van.Arrogánsokkal nem kell foglalkozni.
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Ez nem egy belföldi, koszos, közszolgálati járat, hanem egy üzleti, amely a 2 fél között meg van osztva, mind földrajzilag, mind üzletileg. Az előbbi érthető, a másik: 40-60%-os az arány, a 40 a Máv-é. Első hsz-ban azt írtam, hogy nem lett volna szabad ennél többet értékesíteni, de a kapzsiság ismét győzött.
A plussz kocsik esete: ez egy zárt szerelvény, amely osztrák tulajdonban van, a hazai Máv-Start Zrt.-nek nincs lehetősége a vonat bővítésre (ha akarná se tudná megoldani, mivel NINCS ilyen kocsija egy darab sem).
Csizmás Kond
@darwin: Ha nincs kapacitása akor engedélyeznie kell a magyar vonatok közlekedését különben emberi jogokat sért, és nincs joga senkinek megmondani, hogy én mikor uyazhatok vagy mikor nem.ha nincs meghatározott jegyeladás. Ha a vonat csak ötven személy kapacitású akkor az jelzik, hogy ne adjanak el több jegyet de ez nem volt meghatározva
Az aki ennyire nyugatmániás legelább kéne ismerje az alpvető emberi jogokat.
Csizmás Kond
" . A MÁV ennek ellenére továbbra is értékesíthetett jegyeket, mivel a nemzetközi járaton a menetjegyen felül nem kötelező a helyjegy megvásárlása, a menetjegy pedig nem vonatra szól, hanem viszonylatra."
értitek vazze...ha ad akkor is baj ha nem adott volna akkor is...
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Ausztriában helyi járatokkal meg lett oldva a tovább utazás.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: Az egész szakasz az övé, így csak félmegoldást végzett. Ha nem tud helytálni egy vállalkozáson akkor adja fel nem kötelező mindenáron szálítani ha nincs kapacitása főleg...
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: Ha azon a szakaszon csak az ő szerelvényei közlekedhetnek akkor a teljes szakasz
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Így már értelek. Ez nem így van: a szerelvény a labancé, a magyar területen lévő pálya a Máv-Start Zrt. kezelésében van. Az osztrák pályahasználati díjat fizet a Startnak.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: Na és ez miben változtat a tényeken ?
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: A tényeken semmit. Mindössze háttér információ volt számodra.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: ...és most engem akarsz meggyőzni, vagy magadat...mert hogy a labanc felelős a vonatért és az azon utazókért akárhányan is vannak azt gondolom számodra sem kétséges...
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Egyetértek veled.
Azonban a labancok jól megoldották a helyzetet a saját területükre való belépés előtt.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: A helzet az, hogy nyugodtan küldhettek volna több vagont is csak akkor ők is többet kellett volna fizessenek a mávnak a bérlet gyanánt mert ez szerintem benne van minden szerződésben, és így basztak rá. A saját oldalukon ahol nem kell külön pályadíjat fizretni megoldották de a másik oldalon garasosságból felrugtak minden utazási szabályt. Ezért akár törvényre is lehetne adni őket.
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Minden szentnek maga felé hajlik a keze.

Ám az előző hsz-omat kissé elhamarkodtam: magyar területen a szerelvényt hazai személyzet ,,igazgatja", tehát nálunk nem játszik a labanc felelőssége.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: A jegyek árát ki teszi zsebre ?
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Mint korábban jeleztem, ez is meg van osztva: 40/60%-ban, 40 a mienk.
m.macskosz
@alte trottel: ma, 18:37 "képzelj el egy vészfékezést heringes folyosókon"
Semmi gond, még el sem tudnak dőlni. :)
Meine Ehre heisst Treue
@m.macskosz: A mai nap nem lettem volna helyükben...
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: és csak húsz százalékért használja a saját szerelvényeit ?
...na és a magyar szerelvény hányszázalékos ?
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Milyen 20%?
Mint írtam, 40%-ot értékesíthet a Start.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: minek a negyven százalékát ha :" mivel a nemzetközi járaton a menetjegyen felül nem kötelező a helyjegy megvásárlása "
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: A háromszáz ülőhellyel rendelkező vonaton, a fakultatívan megvásárolható helyjegyek (ülőhelyek) 40 százalékát értékesítheti a MÁV, a többi az osztrák társaságé.

Nemzetközi viszonylatban valóban nem kötelező a helybiztosítás, de mint látjuk, ajánlott.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: ja ajánlott...és ez veszed törvénynek ?
inkább hagyjuk abba mert egyre jobban belegabajodsz...
mindenben lehet pártolni a nyugatot de mint látod nem mindig ajánlott...
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Részemről semmi gond, pontosan tudom miről írok.
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: semilyenről...csak példázódtam.
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: Ühm, és én gabalyodom bele... DDD
Csizmás Kond
@Meine Ehre heisst Treue: akkor elmagyarázom...
ma minden egyes dolog még a lélegzetvételt is törvény szabályozza...tehát a labanc utaztatást is és ha mint kiderült te az ajánlást törvénynek veszed akkor nagyok lehetnak a bajok.
Itt befejezem, unalmas, hogy a mindig mindenben az okos baloldali nyugatámogatóknak mindent minimum kétsze kell lemagyarázni, hogy megértsék.
...további jó bezélgetést.
KERKA
Lényeg a lényegbe, a MÁV pofátlanul eladott sokkal több jegyet, mint amennyi ülőhely volt, Gondolom, az utasokat erről nem tájékoztatták, hogy végig állni fognak.
MIndenkinek egyforma szolgáltatás jár, aki megveszi a teljesáru jegyet. Egyszóval a MÁV bezsebelt 200 db jegy 40% -át. Májne tru azt írta, a MÁV-é a 40 %-k:))
Meine Ehre heisst Treue
@Csizmás Kond: De itt nem történt törvénysértés.
És igen, nemzetközi viszonylatban nem kötelező a helybiztosítás, de erősen ajánlott. Ezen nincs mit nem érteni. Aki, mint jelen esetben is, külföldre utazik ebben a szellemben helyjegy nélkül, ne csodálkozzon, ha így jár. Előre kell gondolkodni, ilyen esetben.
A helybiztosítás 3 euró, aki ezt nem fizeti meg, az az utas egy mezei viszonylati menetjegyet vásárol, melynek lehet ilyen következménye. Az osztrák helyesen átrakta az álló utasokat, másik vonatra, hiszen így jelentősen csökkent a balesetveszély és normálisan tud dolgozni a labanc személyzet (jegyvizsgáló). Ez ku@rva egyértelmű.
alte trottel
Ennek is meg lesz az eredménye. A jövő utazási évtől az Ausztriába átmenő szerelvényekre kivétel nélkül kötelező lesz a helyjegy.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.