A napokban zajlik az országos kompetenciamérés a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok körében. A teszt célja, hogy az intézmény felmérje diákjai képességeit és lehetőséget biztosítson a pedagógusoknak módszereik újragondolására.
Ennek ellenére sok iskola maga kéri meg a gyengébb teljesítményű tanulókat vagy szüleiket, hogy a gyerekek maradjanak távol a tesztírás napján, ne rontsák le az iskola átlagát – értesült több forrásból is az Origo. Mint kiderült, ilyenkor elég, ha családi okokat írnak a diák szülei az ellenőrzőbe, az iskola igazoltnak fogja elfogadni a hiányzást.
Mióta kötelező a részvétel a mérésen, a pedagógusok félnek, hogy a szövegértési és matematikai feladatok eredményei befolyásolják az iskola megítélését. Ugyanis egy-egy rosszabb teljesítmény a munkájuk kudarcaként jelenik meg a statisztikában, intézményük pedig hátrébb sorolódik az ország tanintézményeinek ranglistáján.
Az eredmények manipulálása a kompetenciamérés bevezetése óta, vagyis 2001 óta bevett gyakorlat annak ellenére, hogy ezzel épp azt gátolják meg, hogy a teszt elérje eredeti célját. A szakember szerint a tanárképzésnek nem része a kompetenciamérés és annak gyakorlati felhasználása, ezért sok pedagógus nincs tisztában azzal, hogy mire jó a felmérés.
Rodolfó legalább megmondta: " csak a kezemet tessék nézni - csalok ! " és neki még jól is állt !