A napokban zajlik az országos kompetenciamérés a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok körében. A teszt célja, hogy az intézmény felmérje diákjai képességeit és lehetőséget biztosítson a pedagógusoknak módszereik újragondolására.

Ennek ellenére sok iskola maga kéri meg a gyengébb teljesítményű tanulókat vagy szüleiket, hogy a gyerekek maradjanak távol a tesztírás napján, ne rontsák le az iskola átlagát – értesült több forrásból is az Origo. Mint kiderült, ilyenkor elég, ha családi okokat írnak a diák szülei az ellenőrzőbe, az iskola igazoltnak fogja elfogadni a hiányzást.

Mióta kötelező a részvétel a mérésen, a pedagógusok félnek, hogy a szövegértési és matematikai feladatok eredményei befolyásolják az iskola megítélését. Ugyanis egy-egy rosszabb teljesítmény a munkájuk kudarcaként jelenik meg a statisztikában, intézményük pedig hátrébb sorolódik az ország tanintézményeinek ranglistáján.

Az eredmények manipulálása a kompetenciamérés bevezetése óta, vagyis 2001 óta bevett gyakorlat annak ellenére, hogy ezzel épp azt gátolják meg, hogy a teszt elérje eredeti célját. A szakember szerint a tanárképzésnek nem része a kompetenciamérés és annak gyakorlati felhasználása, ezért sok pedagógus nincs tisztában azzal, hogy mire jó a felmérés.

116 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Toby
A hazudozás, a statisztikai varázslat, a szemfényvesztés van hatalmon !

Rodolfó legalább megmondta: " csak a kezemet tessék nézni - csalok ! " és neki még jól is állt !
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
JAJMÁR
@Anna Mária: Ezt 2005-ben állapították meg. 10 éve.
+ megkerestem az utolsó 2 év infografikán kimutatott eredményeit. Vesd össze, honnan, hová jutottunk.

"A hazai közoktatásban az egyik központi problémát a SuliNova szerint az jelenti, hogy a rendszer nem fejleszti azokat a kulcskompetenciákat, amelyek lehetővé tennék a gyerekek későbbi, élethosszig tartó tanulását. A SuliNova - a korábbi szemlélettől elszakadva - a munkaerőpiac, a gazdaság oldaláról kívánja az oktatás teljesítményét megítélni."
"Az eddigi kompetenciamérések eredményei is megerősítik, hogy iskolarendszereink egyik legnagyobb problémája a szegregáció. Az is látszik, hogy az iskolák közötti különbségek a 6. és 8. évfolyamon, illetve az általános iskolákban még elfogadható mértékűek, és elsősorban a középiskolák szintjén tapasztalhatóak olyan nagyságrendű eltérések, amelyek messze meghaladják a kívánt mértéket."

www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2014/okm2014_infografika.pdf

www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2013/okm2013_infografika.pdf
Anna Mária
@JAJMÁR: Köszi, érdekes.
Feltűnő, hogy állítólag a fiúk teljesítenek jobban matematikából.
Ez máshol másképp van.
csa-csa
"sok iskola maga kéri meg a gyengébb teljesítményű tanulókat vagy szüleiket, hogy a gyerekek maradjanak távol a tesztírás napján, ne rontsák le az iskola átlagát"
na ilyet még nem hallottam! döbbenetes!
Lepényleső
Így teljesítünk mi magasan felül az átlagtól.- Az átlagot kihagyjuk.- "Disznót nem,statisztikát
tudunk csinálni!" Mark Twain mondotta volt; Háromféle hazugság van: 1 a sima hazugság,
2 az aljas hazugság, 3 és a statisztika!
Anna Mária
@csa-csa: De azért milyen rendesek, hogy a többi napon hajlandók tanítani a gyengébbeket is! :)))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.