Véletlen? Aligha! Nem öntik már úgy az adóforintokat Simcska Lajos médiabirodalmába: 77 százalékkal kevesebb állami reklámpénz áramlott cégeihez az idei év első hét hónapjában.
A Világgazdaság számításai szerint egy évvel korábban a listaáron számolt 19,9 milliárd forintos állami reklámbüdzséből még 36 százalékot hasítottak ki Simicska médiacégei, az idei 13,8 milliárdos állami büdzséből viszont már csak 12 százalékot.
Idén az első hét hónapban – a tavalyi év hasonló időszakához képest – egyharmaddal visszaesett az állami hirdetők listaáron számolt reklámköltése. Emögött a lap szerint az állhat, hogy változott a reklámköltés stratégiája, és nyár közepéig még nem volt látható jele az időközben felállított Nemzeti Kommunikációs Hivatal működésének.
A Világgazdaság szerint drasztikusan csökkent a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Class FM-en elköltött állami reklámbüdzsé, és a Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, listaáron számolva alig 150 millió forint állami reklámhoz jutott ebben az évben. Egyharmadával csökkent a Metropolban megjelent állami hirdetések összege, és nagyságrendileg hasonló mértékű visszaesés következett be a Heti Válasz kiadójánál is.
24 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás