Magyarország gazdasága túlzottan függ az autógyártástól, ezért más iparágakat is fejleszteni kellene – mondta a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tudományos munkatársa a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában kedden.

Regős Gábor közölte: jelentősen csökkenti a gazdaság teljesítményét, amikor egy-egy nagy autógyár leáll pár hétre karbantartás miatt.

Ebből látható, hogy igen hátrányosan érintené Magyarországot, ha a világpiacon mérséklődne a kereslet az autók iránt – tette hozzá.

A szakértő szerint egyebek mellett a gyógyszeripart is fejleszteni kellene. Regős Gábor szerint az év második felétől várhatóan fellendül az építőipar, részben a családi otthonteremtési kedvezmény (csok), részben az uniós támogatások hatására.

A bruttó hazai terméknek (GDP) a vártnál szerényebb, 0,9 százalékos első negyedévi növekedésében az ipar gyenge teljesítménye is szerepet játszott – mondta.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

karma1
Mi a baj, vazze? Ezek a mocsok multik nem akarnak az Istennek se befektetni meg tobb autogyarra Ma.o.-n? Es eddig hol voltak ezek a nagytudasu tanacsadok?
Ezt meg egy 10 eves gyerek is tudja, hogy az egylabon allas a gazdasagban kesz ongyilkossag! Hulye gyerek, almodozzal csak a gyogyszeriparrol, ... Oda nehezipari hatter kell, meg iszonytatoan sok penz...
Talan ha kuszaszem nem Tizianot meg 32 millios zongorat vasarolgat ossze, meg wellness szallodakat, akkor talan futotta volna a gyogyszeripar megtamogatasara is...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
A hazugovics ezt akarja hallani, a hibbant tökfejébe nem fér bele, hogy csupán hazudnak neki a nyaloncai mindenben, írhatná már neki egy orvos a beutalót a gyogyiba!!!
Bringás
Kezdjünk már el autóbuszokat gyártani. A Volán és a BKK igen sokat át tudna venni és nem kéne a drága buszokat külföldről venni. Ráadásul munkahelyeket is teremtenének!
karma1
Mi a baj, vazze? Ezek a mocsok multik nem akarnak az Istennek se befektetni meg tobb autogyarra Ma.o.-n? Es eddig hol voltak ezek a nagytudasu tanacsadok?
Ezt meg egy 10 eves gyerek is tudja, hogy az egylabon allas a gazdasagban kesz ongyilkossag! Hulye gyerek, almodozzal csak a gyogyszeriparrol, ... Oda nehezipari hatter kell, meg iszonytatoan sok penz...
Talan ha kuszaszem nem Tizianot meg 32 millios zongorat vasarolgat ossze, meg wellness szallodakat, akkor talan futotta volna a gyogyszeripar megtamogatasara is...
eszegfu
Tényleg "öröm", hogy a CSOK támogatástól remélik részben az épitőipar fellendülését... főleg ugy, hogy az alacsony "kereslet" miatt a rendszert kibővitették használt lakásokra, házakra is. Eddig -- ha hinni lehet a hireknek -- 9.000 ember kapta meg a támogatást...arról nincs adat: mennyi ebből az uj és mennyi a használt.
papa.49
@eszegfu: Te elhiszed a 9000 létszámot, én inkább 9 re tippelnék...
eszegfu
@papa.49: Nekem is vannak kétségeim...hiszen a rendelet óta csak kb. 3 hónap telt el...
Sőt, hogy mostanában visszaköveteli a bank a támogatást több embertől, bizonyára sokan vissza is riadnak ennek igénylésétől! Éppen ezért nem hiszem, hogy "normális" gondolkodással ettől kellene várni az épitőipar fellendülését!!
papa.49
@eszegfu: Ez megint csupán a ,,nagy beetetés,, volt, aki ezt nyugodtan igénybe tudná venni annak meg pont semmi szüksége nincs is rá...
Ez a ,,kajoljátok birkák az abrakot,, volt nem egyéb))))))))))))))
Csizmás Kond
@karma1: Drága konyhatündérpolitikuskisasszonyka, tudni kell, hogy a multi úgy és azzal fekszik be a keletebbi gazdaságba, ami nála már nem megy...ezért felhúz egy sátorgyárat és ott gyárt szegényeknek autót, vagy már nem gyártott modelleknek kábelt esetleg más alkatrészet...
A gazdaság akkor volna stabil ha saját termékkel tudna kiállni...a saját lábán állana ami nem egyláb...mert az egyláb tulajdonképpen félláb... ami fél a sosem egész...
...amúgy a legnagyobb baj az, hogy az amit valaki önként ad oda másnak az többé sosem lesz az övé...és most ezt nyögjük.
karma1
@eszegfu: @papa.49: Egyebkent is mindketten tudjatok, hogy az autogyartason kivul a mesterseges lelegezteton levo epitoipart meg a rengeteg stadionepites tartja font. De ahogy annakidejen nem gondoltak vegig a kisvasut kihasznaltsagat Felcsuton, ugy a stadionok meregdraga uzemelteteset es kihasznaltsagat is egy laza gesztussal a kukaba soportek...Igy jar az, akinek NEM tanacsadoi, hanem egy habonyja meg egy rogan-lazarja van, kis kuszaszem-beutessel...:o((((
papa.49
@eszegfu: Én csak a szememnek hiszek, járom az országot, de építkezést elvétve látni, magánerőset szinte nem is, társasház építkezést se sokat, és még egy ha az építkezés mellett ott vannak olyan házak amelyek biztosan tudva évek óta nem tudtak eladni, mire lehet számítani...
eszegfu
@karma1: Igy igaz!! Most csütörtökön Lázár azt mondta -- többek között --, hogy a magyar autóbuszgyártást ujra a nemzetközi piacra kellene felhozni. Csakhogy ez a 2 db (!!!) gyártó üzem csak félévenként 150 db busz előállitására alkalmas. Mivel a külföldi cégek ennyi idő alatt több mint a 3x db számra képesek, igy pénz, beruházó nélkül ez csakis álom lehet!
eszegfu
@karma1: Igen, tudjuk az épitőipar helyzetét...csakhogy ők most a CSOK támogatásoktól remélik a fellendülést, a stadionépitést talán már a "kutató" sem meri felhozni példának!
eugen4402
@karma1: Van egy félelmem: az unortodoxia valójában ABNORMALITÁST jelent...
karma1
@eszegfu: Ha szeles gabor nem cseszi szet az Ikaruszt, akkor most nem kellene torniuk magukat , hogy mit csinaljanak...
Az Ikarusz mar ismert volt az egesz vilagon, es nem is rossz hirnevvel.
Ez a kormany - meg az elozo, privatizaciokkal jatszadozo felelotlen idiotak is - tettek arrol, hogy jol mukodo nehezipart vertek szet. Ezt mindenki megjosolhatta, aki egy kicsit is elore gondolkodott. Lehet, hogy a privatizacio egy icipicit segitett akkoriban nehany embernek - lasd az orban-familia-, de hosszutavon csak artott.
karma1
@eugen4402: Ez inkabb megallapitas...:o)) Targyszeru...
eszegfu
@eugen4402: Szerintem jól gondolod! U.is maga az unortodox azt jelenti, hogy az eddig tapasztalt, bevált, jó módszerek ellentéte... tehát a normalitás ellentétje!!!
karma1
@eszegfu: Szerintem sohasem mertek felhozni konkretan megemlitve a stadionokat eppen azert, mert az ujsagirok azonnal lecsaptak volna erre az amugy is kinos kerdesre... Viszont a statisztikakat szamszakilag szepen novelte... Na de most mar azt sem...
papa.49
@eszegfu: Jó hogy említed a busz gyártást, amíg a fejenagy gábor el nem csaklizta az Ikarus gyárait addig se volt már 90 után nagy biznisz, azóta meg lement ,,0,, ra...Jártam sokat a mátyásföldi gyárba a Margit utcába, a Fehérvári Ikarusban, a Nabinál Pesten, mind padlóra került...Ezzel a mennyiséggel mi még a hazai piacra se tudunk bekerülni, nem hogy külföldre, a lézeres szarJanjó, megint csak lódított!!!
eszegfu
@karma1: 10:40 Egyetértünk! Az ügy szempontjából "lényegtelen", hogy ki mit "vert szét", a lényeg valóban: nincs saját gyártásu ipari termékünk, mert nincs hol! Ahhoz hogy valami is elinduljon: pénz, befektetés kell! M.o. nem fektet be -- mert nincs mit, vagy ebbe nem is akar --, tehát akárhogy is szeretnék nem lesz "nemzeti" iparunk...marad a nemzeti dohány, pálinka, meg a fene tudja mit neveztek még át "nemzetivé"!!
papa.49
@eszegfu: Ami volt azt sikeresen ,,karöltve,, szétverték az eddigi kormányok, akik talpon tudtak maradni azokat most fogja bekebelezni, vagy tönkretenni a hazugovics és népizenekara...
Egy példa biztos emlékszel valamikor a kilencvenes évek vége felé Enyingen csináltak a Videoton volt telephelyén egy Kábelköteg gyárat, az összes német márka kocsijaihoz gyártották a kábelkötegeket, azóta már az is bezárt...Ez az üzem volt a Vidi autórádió gyára kilencven előtt, és még korábban a katonai készülékeket (rádiókat) gyártották ott...
Ma nem tudom mi van ott de gondolom az enyészet...
De komoly ipar nélkül nem tudunk a világ gazdaságának a közelébe se maradni, már pedig itt igazi termelés nem nagyon van az összeszerelő üzemek, pardon ,,autógyárak,, kivételével, mert ezek mind olyanok, hogy csak az anyavállalat csecsén csüngve tudnak megmaradni, megélni...
eugen4402
@karma1: Fájó szívvel írom az Ikarus mellé a Csepel tgk.-kat, a Ganz-Mávag ezüst-vonatait Indonéziában, turbináit négy kontinensen, A Rába motorjait, futóműveit, és lehetne sorolni napestig.
Egyszer egy réges-régi "disszidens" sírva fakadt, amikor Kanadában a Diósgyőri Vasművek- feliratot meglátta a vasúti vágány sínjein. Hogy is van az a mondás, hogy "Így múlik el (nem a világ, csak egy ország) dicsősége"..?
karma1
@eugen4402: Ahogy leirtad, ugy van... "Igy mulik el a vilag dicsosege..."

Ez a valosag, sajnos... A batyam a Csepel Muvekben volt maros, majd az uj nemet tulajdonos atvette oket, es vidamparki felszereleseket gyartottak mindenfele eladasra a vilagon...'A batyam mar nyugdijas, most nem tudom, hogy megvan-e meg a gyar ezzel a profillal, dehat az sem a magyaroknak hozza sem a dicsoseget, sem a hasznot, "csak" egy munkalehetoseget ad...:o(((
eugen4402
@karma1: ...És lassan majd a III. Richard-ot cirkuszi bohócok játsszák el a Fővárosi Nagycirkusz porondján... Ha meg azt már kibérelték, akkor a Parlament üléstermében. Én egy kicsit időztem a Ganz-Mávagban, régen, amikor még Mérnök úrnak szólítottuk a mérnök urat.
eszegfu
@papa.49: 11:03 Annyival kiegészitlek... szerintem a rendszerváltás utáni években nemcsak a privatizáció, vagyis az állami tulajdon magánkézbe való adásával zártak be az üzemek, hanem az elavult, régi gépekkel, gépsorokkal már nem lehetett volna versenyképes az ott gyártott termék, mindenképpen pénz kellett volna a modernizáláshoz. Ez meg talán nem is volt érdeke az uj tulajnak, mert igy konkurencia nélkül szerzett piacot az ő saját termékeinek, amit már egy másik üzemben esetleg régóta gyártott.
karma1
@eugen4402: Na ja, ... mert tudtuk, hogy a mernokok valoban urak lehettek egy komoly egyetemi kepzes vegeredmenyekeppen...
eugen4402
@karma1: Pontosan így igaz. Ha valami "nem jól állt a kezünkben", nem kiabáltak, csak annyit mondtak: - no, adja ide és figyeljen -...és megmutatták, hogyan kell normálisan csinálni azt a műveletet. Persze, megtehették, akkor még a diktatúra láncaiban sínylődtünk...
papa.49
@eszegfu: Átéltem egy ilyent amikor a páréve felszerszámozott gyártósort leszerelték, elvitték a helyére meg semmi nem jött, pontosan ahogy írtad, az osztrák termékét raktározták az üzemben...DE azért ez nem minden gyárra, üzemre volt igaz, csak a forgatókönyv volt azonos...
papa.49
@eugen4402: De megemlíthetnénk a Transzvill által gyártott trafókat, áramváltókat, feszváltókat, mérőberendezéseket, még 91. ben szállítottunk Egyiptomba, a Közel Keletre, aztán úgy abba is maradt, én is akkor jöttem el onnan...
eszegfu
@papa.49: Bizonyára Te jobban emlékszel ezekre, mert esetleg "testközelben" is voltál... ráadásul engem akkoriban nem érdekeltek ezek a dolgok, csak egy pár éve olvasgatok...
papa.49
@eszegfu: Abban az időben pont a Transzvillnál voltam akkor még volt melónk is, aztán fék...
Bringás
Kezdjük már el gyártani azokat a buszokat! Kellenek a BKK-nak, meg a munkahelyek is jól jönnének!
eszegfu
@Bringás: Édes Istenkém! De hol?! Pista bácsi fészerében?! Tájékozódjál már egy kicsit! M.o-n összesen 2 cég foglalkozik buszgyártással, akik fél év alatt mindössze 150 db-ot képesek előállitani. U.ezen idő alatt a lengyelek pl. 500 db-ot és na persze olcsóbban. Ma leraknák az üzem alapjait (de miből -- hiszen beruházó nincs, "drága" kormányunk meg inkább a stadionokat, meg a kisvasut meghosszabbitását prefereálja!), mondjuk elinditanák a tervezést, mert ha "koppintanák" az is baj lenne...szerinted mikor gördülne le az első busz és mennyiért?! Ajánlom, mint kötelező olvasmányt Tarlós és a kormány vitáját busz ügyben (a metro felujitás alatt kellene buszokkal kiváltani a tömegközlekedést).
pbalage
Esetleg ha a Pisti nem ejti ki azt a kurva csavart a kezéből a múlt héten, akkor jobban teljesített volna a gazdaság.
Ejnye Pisti!
Toby
@eszegfu: Ne szenvedj vele, hadd bégessen, kitölt néhány sort és ennyi !
eszegfu
@Toby: Tényleg kőagya van sima felülettel...ebbe barázdákat "vésni" egyenlő a lehetetlennel!
silber13
@eszegfu: Hát ha "csodazongorát" lehet egy isten hátamögötti falu fészerében gyártani, akkor buszt is lehet! Gpondolom én...
silber13
@eszegfu: Hát ha "csodazongorát" lehet egy isten hátamögötti falu fészerében gyártani, akkor buszt is lehet! Gpondolom én...
silber13
@karma1: A gyógyszeriparnak nagy probléműja, hogy nincs eredeti magyar molekula, ami lenne,azt szépen hiviszik külföldre., ami érthető, mert ott van a pénz. Arról nem is beszélve, hogy a kutatástól a gyártásif iszonyú sok idő telik el.Azt hiszem,ezen a téren lemaradtunk. Mwgmaradunk a generikus termékeknél.
eszegfu
@silber13: 17:42 Igazad lehet...csakhogy akkor ez nem versenyképes termék lesz, hanem csak 1 db "egyedi" termék, ami nem lenne elég ahhoz, hogy "nemzeti buszgyártás" legyen...
Bringás
@eszegfu: Már van prototipus. A magyar mérnökök nem lazsáltak!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.