A vállalat vezére, Bolla Tibor beszélt a BKV frissen felújított, majd frissen meghibásodott szerelvényeiről a TV2 Mokka élő adásában.
Bolla tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne. Szerinte a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát.
Azt mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó, de az utasok biztonságát okozó hibák nem nagyon történnek.
Azt mondta, hogy sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.
Bolla azt is mondta: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett".
Bolla azt reméli, az oroszok egy-két héten belül kijavítják a hibákat, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.
De azt is mondta, hogy nem találtak olyan hibát, amely
azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz.
Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg" – mondta Bolla a műsorban.
Bolla magyarázata azért is érdekes, mert pénteken hatósági döntés született arról, hogy a hibák miatt haladéktalanul ki kell vonni a forgalomból a szerelvényeket. Péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni, de ez már a sokadik meghibásodás volt. – szemlézte az interjút az Index.
(A címoldali kép forrása: Pixabay)
Szarházi alakok ülnek a vezető helyeken!